کد مطلب: 46050
 
استاندار سیستان وبلوچستان:
زنگ خطر مصرف مواد مخدر در استان بايد هميشه به صدا در آيد
استاندار سيستان و بلوچستان با بر شمردن خطرات قاچاق و مصرف مواد مخدر و تهديدات آن برای خانواده ها خواستار حساس كردن جامعه در اين خصوص شد و گفت: زنگ خطر مصرف مواد مخدر بايد هميشه در استان به صدا در آيد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۶
 
به گزارش زاهدانه به نقل از روابط عمومی، علی اوسط هاشمی بر استفاده از برنامه های فرهنگی برای آگاه سازیي جامعه از سو‌ء مصرف مواد مخدر تاكيد و خواستار استفاده از ظرفيت هنرمندان، هيات های ورزشی، تريبون های نماز جمعه و اجتماعات مذهبی برای هشيار سازی مردم از مصرف و تجارت مواد مخدر شد.
رييس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خبر از رشد 76 درصدی كشفيات مواد مخدر در استان طی سه ماهه اول امسال را داد و ميزان كشفيات را طی اين مدت 40 تن اعلام و افزود: افزايش كشفيات مواد مخدر بيانگر عزم متفاوت و رويكرد اطلاعاتی و عملياتی موفق در استان است.
هاشمی افزود: كشفيات مواد مخدر كه به كاهش دامنه مصرف و عرضه مواد افيونی می انجامد از درمان معتادان ارزشمند تر و نشانگر مقدم بودن پيشگيری بر درمان است.
وی خواستار همكاری بين بخشی با نگاهی وسيع برای مبارزه با مواد مخدر و كاهش ميل مصرف در اقشار مختلف مردم شد.
استاندار همچنين خواستار جدا سازی معتادان زندانی درندامت گاه های استان از ديگر زندانيان شد و گفت: بايد رويكرد برخورد با معتادان رويكرد خدمت رسانیي، درمان و بازگرداندن به زندگی عادی باشد.
وی ادامه داد: هيچ خيری بالاتر خدمت به انسانی كه در مسير خطر قرار دارد نيست و نهادهای دست اندركار بايد با ايجاد امنيت روانی، جلب اعتماد و تامين امكانات بهداشتی نسبت به درمان معتادان اهتمام ورزند.
دبير شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نيز در اين جلسه گزارشی از فعاليت های انجام شده در هفته جهاني مبارزه با مواد مخدر ارايه كرد.
هادی مرعشی اين اقدامات را شامل برگزاری همايش راهكارهای بومی و محلی با موضوع پيشگيری از آسيب های اجتماعی دانش آموزان با ارايه مقاله و فيلم كوتاه، برگزاری نمايشگاه پيشگيری از اعتياد در دهكده بزرگ ورزشی زاهدان بیان کرد.
مرعشی در پایان افتتاح مركز اقامتی ميان مدت ويژه زنان، برگزاری همايش بهبود يافتگان با همكاری انجمن معتادان گمنام ان ای(NA) ، اجرای طرح جمع آوری معتادين كارتن خواب و دستگيری 110 نفر، و برگزاری نشست هم انديشی نقش رسانه در امر اجتماعی كردن مبارزه با مواد مخدر با اصحاب رسانه و برپايی كيوسک های مشاوره و آگاه سازی در مسير همايش پياده روی با همكاری سازمان های مردم نهاد و اورژانس اجتماعی را از دیگر اقدامات فرهنگی عنوان كرد.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark