کد مطلب: 59849
 
یک کارشناس سیاسی مطرح کرد؛
کارآمدسازی و کفایت سیستم اجرایی پاشنه آشیل کشور/حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باید الویت فرد منتخب باشد
محمدهادی اوین گفت: حل مشکلات معیشتی ملت در دولت آینده ، یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری است چراکه برخی از ناکارآمدی ها در دولتمردان سبب دلگیری مردم شده و وضعیت اقتصادی بسیاری از اقشار، سخت شده است.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۵
 
محمد هادی اوین کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با زاهدنیوز، بیان کرد: دغدغه امروز جامعه موضوع انتخابات و تعیین سکاندار قوه مجریه است که بیشترین اختیار و تاثیرگذاری را بر فضای کشور دارد حتی دو قوه قضاییه و مقننه نیز در مبحث بودجه تحت تاثیر آن هستند.

وی افزود: رهبر انقلاب دغدغه بسیاری در تعیین رییس قوه مجریه کشور دارند و این حساسیت در بیانات ایشان مشهود است چرا که قدرت و آبروی جمهوری اسلامی به عنوان ام القرای جهان اسلام حفظ شود.

حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باید الویت فرد منتخب باشد

وی خاطرنشان کرد: حل مشکلات معیشتی ملت در دولت آینده ، یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری است چراکه برخی از ناکارآمدی ها در دولتمردان سبب دلگیری مردم شده و وضعیت اقتصادی بسیاری از اقشار، سخت شده است و رهبر انقلاب بر جلب رضایت و بهبود اقتصاد مردم در دولت آینده تاکید دارند و این تنها با مشارکت گسترده مردم ممکن است.

اوین تاکید کرد: جلوگیری از ناکارآمد جلوه دادن جبهه انقلاب و سپردن فضای به دست نیروهای سکولار و بروکرات و القای عدم کارایی متدینین در اداره جامعه، یکی دیگر از دغدغه های رهبر انقلاب است، ما در اداره کشور با جریانی روبرو هستیم که گره همه مشکلات را در ارتباط با آمریکا می داند و سعی دارند این تفکر را بین مردم القا کنند که تنها راه نجات را در خارج از کشور می داند.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از القائات جریان وابسته به غرب این است که حمایت از جبهه مقاومت یکی از ترمزهای کشور بوده و اگر دست از پشتیبانی از مستضعفان و مظلومان برداریم شرایط بهتری در جامعه حاکم شود و این یکی از شبهاتی است که برخی جریانات القا می کنند.

این کارشناس سیاسی اذعان کرد: این اولین انتخابات بعد از بیانیه گام دوم انقلاب است و دولتی که روی کار می آید باید توصیه ها و دغدغه های رهبر انقلاب را دراین باره را مورد توجه قرار دهد، چنانچه مردم توانایی نیروهای انقلاب را لمس و درک نکنند بسیاری از اهداف انقلاب در بهبود وضعیت محقق نمی شود.

کارآمدسازی و کفایت سیستم اجرایی پاشنه آشیل کشور

وی تصریح کرد: شخصی که به عنوان سکاندار قوه مجریه انتخاب می شود باید با کفایت و دارای قدرت مدیریت باشد، و هر چه توان بالاتری داشته باشد وزرا و مسئولان اجرایی توانمندتری خواهد داشت اما در غیر این صورت، ضعف رییس جمهور بر سایر رده های مدیریتی کشور از بالا تا پایین تاثیر می گذارد.

اوین عنوان کرد: کارآمدسازی و کفایت سیستم اجرایی پاشنه آشیل کشور محسوب می شود، عدم توجه به این موضوع سبب گله مندی مردم و آسیب جبهه انقلابی شده است، افرادی که به عرصه های دینی و پایه های فکری نظام معتقد نباشند بدون شک اعتقادی کار نخواهند کرد و توان کافی برای انجام امورات نمی گذارند و این سبب بدبینی مردم به کارگزاران نظام می شود.

وی اظهار کرد: عدالتخواهی به عنوان یکی از مسایل مهم دینی جایگاه بارزشی در کشور ما دارد، عدم توجه به این مهم سبب ناراحتی مردم می شود و رییس جمهور باید فضای عدالت را در کشور حکمفرما کند.

این کارشناس سیاسی افزود: عده ای به دنبال ایجاد این شبهه هستند که فضای انقلابی گری و جهادی در کشور از بین رفته اما تداوم این تفکر در مدیران اجرایی سبب حفظ آرمان های کشور می شود و باید تلاش کنیم با توکل بر خدا اجازه ندهیم فضای تبلیغاتی سبب گمراه شدن ما نشود و بتوانیم فرد اصلحی را انتخاب کنیم.

وی گفت: گسترش ویروس کرونا یکی از دغدغه های تاثیرگذار بر روند مشارکت در انتخابات است، از سوی دیگر برای نسلی جدید که انقلاب را درک نکرده باید درباره آرمان ها و راه های رسیدن به آنها روشنگری شود تا انتخابی اصلح داشته باشند.

اوین ادامه داد: دولت جوان انقلابی باید از شاخصه هایی مانند کارآمدی، کفایت، انقلابی گری، شجاع، عزتمند و جهادی و پرنشاط و شایسته سالاربرخوردارو رییس جمهوری باید مردمی و قانو نگرا، فساد ستیز باشد.

وی خاطرنشان کرد: دولت بعدی باید تحول آفرین باشد چرا که رکود بر کشور فشار آورده است، در دولت جوان انقلابی باید به سویی پیش برویم که سکان اداره امور را به دست جوانان بدهیم و تحول آفرین باشد، قشر جوان انگیزه و انرژی بسیاری برای ایجاد تحول در کشور دارند و باید در کابینه دولت آینده جایگاه ویژه داشته باشند

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه جبهه انقلابی باید بر استفاده از نیروی جوانان تاکید بیشتری کند، افزود:نیروهای انقلابی باید در عرصه تاثیرگذاری بر نسل جوان همت بیشتری کنند چراکه با وجود فضای مجازی و تهاجمات فرهنگی این اثرگذاری سختتر شده است بنابراین باید اعتماد جوانان را جلب کنیم تا بتوان از نیروی آنان در توسعه کشور استفاده کرد.

دشمن به دنبال کارشکنی و دوقطبی سازی در کشور است

وی تاکید کرد: استکبار جهانی به دنبال کارشکنی و ایجاد اختلاف در عرصه انتخابات است تا مشارکت حداکثری صورت نگیرد و سعی در دوقطبی سازی فضای کشور دارد تا از تشکیل دولت انقلابی ممانعت شود و افرادی که گرایش فکری به غرب دارند در جامعه حاکم کنند.

وی ادامه داد: تعهد به آرمان ها انقلابی و کارآمد بودن و داشتن برنامه ای دقیق و شفاف از شاخصه های رئیس جمهور است، ایجاد شرایط اقتصادی مناسب و ایجاد فضای کسب و کار، توجه به صنایع و ظرفیت های داخلی باید مد نظر فرد منتخب باشد و اگر کاندیدایی به جای پرداختن به این موارد به دنبال موضوعات کم اهمیت باشد نشان دهنده عدم توجه به مسائل مهم کشور است.

اوین گفت: رییس جمهور منتخب باید با برنامه مدون برای رفع مشکلاتی مانند اشتغال داشته باشد و کلی گویی دردی را از کشور دوا نمی کند، توجه به امنیت کشور یکی دیگر مواردی است که کاندیدای ریاست جمهوری باید با الویت بیشتر به آن بپردازد و سعی کند بر اساس موازین اسلامی مسائل اجتماعی را حل کند.

حضور گسترده در انتخابات ریاست جمهوری آینده و انتخاب اصلح از دغدغه های مهم کشور

وی بیان کرد: حضور گسترده در انتخابات ریاست جمهوری آینده و انتخاب اصلح یکی از دغدغه های مهم کشور است اگرچه کشور دچار تحریم بود اما دولت نباید با این انفعال سبب دلسردی مردم نسبت به مسئولان می شد و انتظار می رود فرد منتخب این دل نگرانی را رفع و برای حل آنان تلاش کند.

این کارشناس سیاسی با بیان شاخص های دولت اسلامی، اذعان کرد: انقلاب ما براساس دینداری بنا شده بنابراین باید فردی مومن، انقلابی، با عزت و مقتدر، را انتخاب کنیم چرا که کسی که از دشمن بهراسد نمی تواند کشور را به اهدافش برساند مسئولان باید با مدیریت جهادی وارد میدان عمل شود و از فرصت ها و پتانسیل های داخلی برای رسیدن به شرایط مطلوب استفاده کند.

وی مطرح کرد: مردم باید فردی را انتخاب کند که توانایی ایجاد دولتی پرکار و پرنشاط و شایسته سالار را داشته باشد و در حوزه های اجرایی از افراد نخبه و شایسته برای حل مشکلات کشور استفاده کند، قانون را مبنای عمل قرار دهد و با فساد اقتصادی مبارزه کند و اینها در دولت جوان انقلابی میسر خواهد شد.

وی تصریح کرد: اعتماد به جوانان و نخبگان با تکیه بر استفاده از تجارب افراد دیگر کشور را به سمت پیشرفت پیش می راند و باید با تکیه براستعداد نیروی جوان کشورمشکلات را رفع کند، فرد منتخب باید دل در گرو انقلاب داشته و ما را به آرمان های مدنظر امام خمینی و رهبر انقلاب نزدیک کند، انتخابات پرشور با مشارکت حداکثری و انتخاب فردی اصلح می تواند گره گشای دغدغه های ملت باشد.

وی افزود: مردم استان ما نیز باید مطالبات جدی از فرد متخب برای رفع محرومیت های موجود داشته باشند و فردی که انتخاب می شود با برنامه ای شفاف و مدون را برای رفع مشکلات ارائه دهد و تنها به دنبال شعار برای جلب آرای مردم نباشد.


انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark