کد مطلب: 60973
 
باید صیانت اجتماعی از معتادان بهبود یافته را جدی بگیریم
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ایران گفت: سال قبل با مجموع اقداماتی که توسط دستگاه‌های متولی و همچنین نگاه خیراندیشان و کارآفرینان استان انجام شد، ۸۰ نفر از بهبود یافتگان مواد مخدر مشغول بکار شدند.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۴۷
 
به گزارش زاهدنیوز، حامد آرامش در کمیته اشتغال، توانمندسازی و صیانت اجتماعی بهبود یافتگان مواد مخدر استان افزود: نداشتن شغل یکی از مهمترین مشکلات بهبود یافتگان از اعتیاد است و عامل مهمی در بازگشت آنان به اعتیاد به شمار میرود.

او گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بعنوان بزرگترین وزارتخانه اجتماعی کشور با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر تفاهم نامه همکاری امضا کردند تا با استفاده از ظرفیت‌های فرا دستگاهی و با همه توان اقدامات مناسبی را در زمینه اشتغال و توانمندسازی افراد بهبود یافته به سرانجام برسانند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: اگر بتوان برای معتادان رها یافته از اعتیاد با توجه به مهارت‌های شغلی آنان، کار و شغل ایجاد کرد نه تنها از بازگشت آن‌ها به سوی اعتیاد پیشگیری می‌شود بلکه زمینه توانمندسازی و بازگشت آنان به کانون گرم خانواده و جامعه فراهم خواهد شد.

آرامش گفت: راه اندازی و ایجاد مراکزی برای نگهداری معتادان و توجه به توانمندسازی و اشتغال مددجویان از جمله مواردی است که می‌توان با کمک خیران انجام داد و به نتایج مطلوبی دست یافت.

وی بر ضرورت همراهی تمامی مدیران عضو شورا و آحاد مختلف جامعه در حمایت از معتادان بهبود یافته و ایجاد اشتغال آن‌ها تاکید کرد .


انتهای پیام/ باشگاه خبرنگاران جوان
Share/Save/Bookmark