کد مطلب: 36296
 
امروز، تعیین سرنوشت تکواندوکاران اینچئون
رقابت های انتخابی تیم ملی تکواندو برای معرفی تیم ملی اعزامی به بازی های آسیایی اینچئون، شنبه 11 مرداد در خانه تکواندوی تهران برگزار می شود.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۶

به گزارش زاهدانه ، پیکارهای انتخابی تیم ملی تکواندو برای معرفی نفرات اعزامی به بازی های آسیایی اینچئون که قرار بود 18 مرداد برگزار شود، باتوجه به کمبود زمان برای اعلام لیست تیم ملی به کمیته ملی المپیک، به 11 مرداد ماه موکول شد.

البته پیش از این کمیته ملی المپیک به فدراسیون تکواندو تا پنجم مرداد ماه برای اعزام نفرات مهلت داده بود که با درخواست مسئولان تکواندو، 6 روز زمان اضافی برای برگزاری رقابت های انتخابی به تکواندو داده شد.

کادرفنی تیم ملی تکواندو پیش از این باتوجه به برزاری رقابت های آسیایی در 6 وزن، اوزان اول و سوم را از جمع نفرات اردونشین حذف کرده بود و تمرینات تیم ملی هم با دعوت از نفرات رنکینگ دار و منتخبان اوزان دوم، چهارم، پنجم، ششم، هفتم و هشتم انجام می شد.

در وزن هفتم هم باتوجه به غیبت احمد محمدی در اردوها و حضور یوسف کرمی رقابت انتخابی برگزار نمی شود و حضور کرمی از چند روز قبل برای بازی های آسیایی اینچئون قطعی شده است، هرچند که سرمربی تیم ملی هنوز این مورد را به طور رسمی تایید نکرده است.

شنبه 11 مرداد و از ساعت 9 صبح در خانه تکواندو 11 تکواندوکار در اوزان مورد نظر کادرفنی تیم ملی به صورت دوره ای مسابقه می دهند و نفرات برتر پس از بررسی مربیان تکواندواران اعزامی به اینچئون را تشکیل می دهند.

ضمن آنکه برای رقابت های انتخابی المپیک در دهه اول شهریور که در قزاقستان برگزار خواهد شد، ترکیب تیم اعزامی تقریبا مشخص می شود، هرچند که تنها رنیکنگ داران در این مسابقات حضور دارند اما در وزن سوم المپیکی چهار تکواندوکار حضور دارند که طبق قانون تنها دو بازیکن می توانند اعزام شوند، به همین دلیل مسابقه انتخابی تکلیف این وزن را مشخص می کند.

در وزن دوم هادی مستعان نایب قهرمان جهان، فرزان عاشورزاده و ابوالفضل یعقوبی دو جوان جدید تیم ملی که در ماه های اخیر در رقابت های قهرمانی آسیا و تورنمنت بین المللی خوش درخشیده اند و به مدال های طلا دست یافته اند، رقابت می کنند.

در وزن چهارم رقابت بزرگ و حساسی بین قهرمان جهان و آسیا و نایب قهرمان المپیک برگزار می شود، جاییکه بهنام اسبقی و محمد باقری معتمد یک بار دیگر برای تعیین بازیکن آسیایی رو در روی یکدیگر قرار می گیرند.

اما در وزن پنجم مسعود حجی زواره به دیدار علیرضا نصر آزادانی خواهد رفت. این دو تکواندوکار در سال های اخیر رقابت نزدیک و حساسی برای بدست اوردن هوگوی تیم ملی داشته اند.

همچنین در وزن ششم نیز فرزاد عبدالهی با مهدی خدابخشی مسابقه می دهد. در ازوان پنجم و ششم تکواندوکاران برتر برای رقابت های انتخابی المپیک هم مبارزه می کنند.

در وزن هشتم نیز مسابقه سجاد مردانی و مرتضی شیری هم برای تعیین بازیکن اعزامی به اینچئون، جذابیت خاص خود را دارد.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark