کد مطلب: 44306
 
87 درصد کسانی که از سرطان ریه فوت میکنند سیگاری هستند!
آمارها نشان می دهند که از هر 10 نفری که به سرطان ریه مبتلامی شوند، 9 نفر آنها معادل 90% سیگاری بوده اند و از هر 8 نفری که به علت این بیماری فوت می کنند، 7 نفر معادل 87 درصد سیگار مصرف می کرده اند.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۹
87 درصد کسانی که از سرطان ریه فوت میکنند سیگاری هستند!
 
به گزارش زاهدانه ، دکتر دهقان عضو انجمن مبارزه با استعمال دخانیات گفت: مصرف دخانیات و موادمخدر به یکی از مهم‌ترین مشکلات جامعه امروز ما تبدیل شده است. با وجود هشدارهای گوناگون پزشکی و برخوردهای قانونی، روزانه تعدادی از جوانان زندگی خود را تباه مصرف این مواد می‌کنند.
 
وی افزود: سرطان از جمله بیماری‌هایی است که هزینه‌های مادی و معنوی زیادی را به فرد و جامعه تحمیل می‌کند که چه بسا آسیب های معنوی آن اهمیت بسزایی دارد. نتیجه مطالعات نشان می دهد مصرف دخانیات و مواد مخدر یکی از عوامل مهم و اساسی در بروز انواع سرطان ها بوده به گونه ای که مصرف انواع دخانیات عامل بروز ۸۰ تا ۹۰ درصد سرطان ریه و به طور کلی عامل ۳۰ درصد سرطان‌هایی مانند دستگاه گوارش و مجاری ادراری می باشد.
 
دهقان تصریح کرد: در واقع با وجود پیشرفت های چشم گیر و ارزشمندی که محققان و پژوهشگران در تشخیص و درمان سرطان ریه به دست آورده اند، این بیماری هنوز هم شایع ترین علت مرگ ومیر ناشی از سرطان در مردان و زنان در دنیا محسوب می شود. آن گونه که آمارها نشان می دهند که از هر 10 نفری که به سرطان ریه مبتلامی شوند، 9 نفر آنها معادل 90% سیگاری بوده اند و از هر 8 نفری که به علت این بیماری فوت می کنند، 7 نفر معادل 87 درصد سیگار مصرف می کرده اند که آماری بسیار هشدار دهنده است.

 این آمار زمانی تامل برانگیز تر هم می شود که بدانیم مردان سیگاری حدود 20 برابر مردان غیرسیگاری در معرض ابتلا به سرطان ریه قرار دارند و این آمار در مورد زنان 5 برابر است.
 
وی خاطرنشان کرد: هم چنین سرطان‌های دهان، حنجره، حلق و مثانه، شایع‌ترین سرطان‌هایی هستند که افراد مصرف‌کننده قلیان به آنها مبتلا می‌شوند.
Share/Save/Bookmark