کد مطلب: 60291
 
۵۱ پروژه عمرانی؛ هدیه هفته دولت به مردم زاهدان/کرونا مانع تکمیل شبکه گاز شد
ابوذر مهدی نخعی گفت: ۵۱ پروژه همزمان با هفته دولت در زاهدان به بهره برداری می رسد.‌
تاریخ انتشار : شنبه ۶ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۶
 
به گزارش زاهدنیوز،ابوذر مهدی نخعی، فرماندار زاهدان در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: این پروژه های عمرانی با ۱۷۵میلیارد تومان اعتبار در بخش های آب، کشاورزی، عمران شهری و روستایی و ... افتتاح و به عنوان هدیه هفته دولت به مردم زاهدان تقدیم می شود.

وی افزود: در حوزه عمرانی زاهدان اتفاق های بزرگی صورت گرفت، این شهرستان در بیشتر شاخص ها از میانگین کشوری فاصله دارد که باید برای رفع مشکلات و توسعه اولویت بندی صورت می گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: زاهدان تنها مرکز استانی بود که گازکشی صورت نگرفته بود، از سال ۹۵ تا ۹۷ فقط ۶ درصد این کلانشهر شبکه گذاری گاز شد، فوت دانش آموزان مدرسه اسوه حسنه باعث شد که این موضوع در اولویت قرار بگیرد. از سال ۹۸، ۸ هزار میلیارد تومان منابعی که برای گازکشی شهری در کشور تعریف شد که ۶ هزار میلیارد تومان به زاهدان تخصیص یافت که بی نظیر بود، مقرر شد این پروژه دو ساله به پایان برسد که متاسفانه کرونا مانع شد اما اکنون ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: قبل از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، بیشترین آسفالت با قیر رایگان به میزان ۲۵۰ متر مربع در یکسال صورت گرفت، اما در دو سال اخیر با خرید هر تن قیر به مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، ۴.۵ میلیون متر مربع از معابر زاهدان آسفالت شد، در حالی که کل معابر این کلانشهر ۱۳.۵ میلیون متر مربع است.

به گفته نخعی، زاهدان مشکلات و عقب افتادگی های جدی دارد، اما درآمد سرانه شهرداری این شهر در بین مراکز استان ها بسیار پایین است و در ردیف ۳۱ قرار دارد.

فرماندار زاهدان با اشاره به جمع آوری معتادان متجاهر بیان کرد: طبق قانون این معتادان پس از جمع آوری به کمپ ماده ۱۶ هدایت می شوند، که در زاهدان فقط یک کمپ در تله سیاه با ۱۲۰ نفر ظرفیت پذیرش داشتیم که اکنون به ۳۵۰ نفر رسیده است.

وی افزود: اولین گرمخانه استان نیز با ظرفیت ۳۵۰ نفر در زاهدان جنب گلزار شهدا ایجاد شد که به زودی افتتاح می شود تا بتوانیم تعداد بیشتری از معتادان متجاهر را جمع آوری کنیم که با دیگر زیرساخت های ایجاد شده، ظرفیت مراکز نگهداری این افراد در زاهدان به ۹۰۰ نفر می رسد که البته این سهمیه مربوط به کل استان است.

نخعی با بیان این که همچنین در حوزه اشتغال کارگروه زاهدان مستقل از استان راه اندازی شد، گفت: در نیمه ۹۷ سیستان و بلوچستان در کشور جزو سه استان آخر در جذب تسهیلات اشتغال بود و زاهدان نیز در آخرین ردیف استانی قرار داشت، به دلیل این که این شهرستان در ضریب اعتباری بیشترین سهم را دارد و اگر خوب عمل نکند، کل استان را تحت تاثیر قرار می دهد، اما با اقدام های صورت گرفته در نیمه اول ۹۸ در ردیف استان های برتر قرار گرفتیم.

وی گفت: اولین شهرستانی که در کل ایران به موضوع کرونا ورود کرد، زاهدان بود، در همین راستا بهمن سال ۹۸ در قالب کارگروه بهداشت و درمان جلساتی برگزار شد و اقدام هایی در دستور کار قرار گرفت، تاکنون ۷ بار بازار این کلانشهر بر اساس تعامل دو طرفه و بدون قوه قهریه و تنش تعطیل شده است.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark