کد مطلب: 55603
 
بازی انتخاباتی حامیان دولت با ماجرای پلاسکو؛
حمله به رقیب احتمالی انتخابات با "تحریف" گزارش حادثه پلاسکو!/ آقای رئیس جمهور؛ ماجرای قطار سمنان و آتش سوزی پتروشیمی ها نیاز به تشکیل هیات ویژ
دولتی هایی که در ماجرای قطار سمنان سکوت اختیار کردند و در آتش سوزی پتروشیمی ها نیز از تهران و سایر شهرها برای مهار آتش کمک گرفتند و برای هر 2 حادثه هیات ویژه ای نیز تشکیل ندادند، در ماجرای پلاسکو پیش قدم شده اند و اتفاقا همه تقصیرها نیز گردن جریانی انداخته اند که حضور احتمالی اش در انتخابات پیش روی، جایگاه حسن روحانی را برای حضور در دولت دوازدهم به مخاطره می اندازد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۷
 

به گزارش زاهدانه به نقل از راه دانا؛ انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم بیست و نهمین روز از اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود و گمانه زنی ها برای حضور کاندیداهای مختلف در انتخابات آتی از مدت ها پیش آغاز شده و با آغاز سال جدید و نزدیک شدن زمان ثبت نام کاندیداها، چهره افراد حاضر در این کارزار آشکارتر می شود.

 

در این مسیر یکی از کاندیداهایی که حضور وی به طور قطعی برای انتخابات دوازدهم مبرهن است، حسن روحانی رئیس جمهور فعلی کشورمان است که قصد دارد تا برای چهار سال دیگر نیز سکاندار هدایت دستگاه اجرایی کشور باشد. این اتفاق در حالی است که اکثر قریب به اتفاق کارشناسان مسائل سیاسی، حسن روحانی را مستعدترین رئیس جمهور 4 ساله تاریخ جمهوری اسلامی ایران می دانند و بر این باورند که جمع شدن مشکلات معیشتی و اشتغال جوانان و افزایش معضلات اقتصادی کشور در این 4 سال باعث شده تا اقبال مردمی به روحانی تاحد بسیاری کاهش یابد.

 

از سوی دیگر نیز با نزدیک شدن ایام انتخابات، برخی جریانات حامی کاندیداها نیز با استفاده از موقعیت و جایگاه خود، به جای ارائه برنامه ها و راهکارهای برون رفت کشور از مشکلات، اقدام به تخریب چهره کاندیدای رقیب می کنند. موضوعی که این روزها نیز با فرارسیدن روزشمار انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم بار دیگر شاهد آن هستیم.

 

یکی از این جریانات، حامیان رئیس دولت یازدهم هستند که از مدت ها پیش پروژه تخریب چهره های انتخاباتی و رقیب روحانی را کلید زده اند. از این رو بازی انتخاباتی حامیان دولت نیز چند روزی است که شکل جدی تری به خود گرفته و به هر راهی چنگ زده می شود تا کاندیدای رقیب را با مشکل مواجه کنند.

 

در تازه ترین اقدام نیز گزارش حادثه پلاسکو دستاویزی شده تا حامیان دولت با بهره برداری انتخاباتی از آن، کاندیدایی که هنوز حضورش در انخابات ریاست جمهوری قطعی نیست را تخریب کنند.

 

گزارشی که با واقعیت ها فاصله دارد

 

"گزارش ملی پلاسکو بالاخره ارائه شد. هیئت ویژه گزارش ملی حادثه ساختمان پلاسکو بعد از دو ماه کار نتیجه نهایی گزارش خود را در حضور رئیس‌جمهور و شماری دیگر از مقامات سازمان‌های مرتبط با حادثه پلاسکو (شهرداری، وزارت کار، بنیاد مستضعفان، وزارت راه و شهرسازی، دادستانی تهران) ارائه کرد. من افتخار داشتم عضوی از هیئت باشم و دو ماه تلاش همه اعضای هیئت برای ارائه گزارشی صادقانه، علمی و صریح به ملت ایران را شاهد بودم و از اکنون تا هر وقت که لازم باشد، شاید برای همیشه، درباره حادثه پلاسکو و ایمنی خواهم نوشت. شعار هیئت که گزارش خود را به ملت ایران تقدیم کرده این است «پلاسکو را فراموش نکنیم» و بنابراین باید درباره پلاسکو بنویسیم و ایمنی را به دستور کار زندگی ایرانیان و جامعه ایرانی وارد کنیم. "

 

این اظهاراتی است که محمد فاضلی عضو هیات ویژه گزارش ملی پلاسکو از جلسه با رییس جمهور می گوید و در ادامه نیز می نویسد: هیئت ویژه شش کمیته داشت و هر کدام یک گزارش مفصل بین 180 تا 700 صفحه‌ای (نزدیک به 1700 صفحه گزارش) تهیه کرده‌اند. خلاصه‌ای 220 صفحه‌ای از این گزارش‌ها تهیه شد و چکیده‌ای 22 صفحه‌ای نیز تهیه و ارائه شد. زمان کوتاه دو ماهه اجازه نداده تا همه این گزارش‌ها با هم منتشر شوند. هیئت‌های مشابه در طوفان کاترینا آمریکا یا حادثه یازده سپتامبر بین هشت ماه تا یک سال زمان برای بررسی و ارائه گزارش داشتند.

 

هیات مستقل با حضور دبیر ستاد انتخاباتی روحانی!

 

هیات تشکیل شده برای بررسی حادثه پلاسکو در شرایطی با حضور افرادی چون محمد فاضلی تشکیل شد که همین فرد اخیرا به عنوان دبیر ستاد انتخاباتی حسن روحانی منصوب شده و همین یک نکته کافی است تا گواهی باشد بر ابطال ادعای حامیان دولت مبنی بر مستقل بودن هیات ویژه بررسی حادثه پلاسکو.

 

حضور دبیر ستاد انتخابات روحانی به عنوان رییس هیات ویژه بررسی حادثه پلاسکو از یک سو و اخبار شنیده شده از متن گزارش که اطلاعاتی مخرب علیه یکی از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری را در پی دارد از سوی دیگر موجب شده تا این شائبه تقویت شود که گزارش کاملاسیاسی وانتخاباتی است.

 

ماجرای قطار سمنان و آتش سوزی پتروشیمی ها نیاز به هیات ویژه نداشت؟

 

4 ماه پیش ماجرای برخورد دو قطار در نزدیکی ایستگاه هفت‌خوان در حالی لقب یکی از پرخسارت‌ترین حوادث حمل‌ونقل ریلی را به خود اختصاص داد که در آن برهه علیرغم قصور آشکار وزارت راه، هیچ کمیته ای از سوی دولت برای بررسی سانحه تشکیل نشد.

 

این در حالی بود که عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ساعت ها بعد از وقوع حادثه، سوار بر هیلی‌کوپتر مقابل دانشگاه سمنان بر زمین نشست تا از نزدیک وضعیت حادثه را بررسی کند و ببیند که چند نفر بی گناه، بر اثر بی تدبیری دولت تدبیر و امید جان خود را از دست داده اند. نکته جالب توجه نیز اینجا بود که وی بعد از بررسی، اظهار داشت: جلسه ستاد مدیریت بحران استان سمنان به این منظور تشکیل شد تا مشخص شود حادثه چگونه رخ داده است و اقداماتی که بعد از آن صورت گرفته، چگونه بوده است. همه خانواده‌ها چه آنهایی که کشته شده‌اند و چه آنهایی که مجروح هستند، زیرپوشش بیمه قرار دارند و از این جهت نگرانی خاصی وجود ندارد.

 

ماجرای دیگری که ضعف ها را کاملا نمایان کرد آتش سوزی های رخداده در پتروشیمی های جنوب کشور بود. آن چنان که برای مهار این آتش سوزی های مناطق نفتخیز جنوب، شرکت ملی حفاری ایران، شهرداری ها، صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک های صنعتی، استانداری و بسیاری از مجموعه های نفتی همه در کنار پتروشیمی قرار گرفتند ولی با این وجود باز هم بالگرد از تهران و استان های دیگر راهی خوزستان شد و یا بار فوم از اصفهان برای این استان ارسال شد.

 

خوزستان دارای چاه های نفتی، تأسیسات نفتی، پالایشگاهی، پتروشیمی و صنایع مادر بسیاری است اما وقتی حادثه آتش سوزی نظیر مجتمع بوعلی برای این استان پیش می آید، مسئولان باید درخواست های خود را به تهران اعلام کنند تا از سایر استان هایی مثل تهران، بوشهر و فارس بالگرد یا مثلا بار فوم از اصفهان به خوزستان ارسال کنند. در همان برهه این پرسش ایجاد شد که چرا استان خوزستان با جود این گستردگی و فعالیت صنایع بسیار این چنین باید چشم امید به دست یاری سایر استان ها داشته باشد و شاید حتی این نبود امکانات کافی برای چنین حریق هایی باعث گسترده تر شدن آن هم می شود.

 

حالا دولتی هایی که در ماجرای قطار سمنان سکوت اختیار کردند و در آتش سوزی پتروشیمی ها نیز از تهران و سایر شهرها برای مهار آتش کمک گرفتند و برای هر 2 حادثه هیات ویژه ای نیز تشکیل ندادند، در ماجرای پلاسکو پیش قدم شده اند و اتفاقا همه تقصیرها نیز گردن جریانی انداخته اند که حضور احتمالی اش در انتخابات پیش روی، جایگاه حسن روحانی را برای حضور در دولت دوازدهم به مخاطره می اندازد.

انتهای پیام/


Share/Save/Bookmark