کد مطلب: 59988
 
دغدغه های کنکور و کووید19 در داوطلبان؛
شرایط بحرانی کرونا در سیستان و بلوچستان و استرس مضاعف کنکوری ها/ تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری پیش بینی شده است
محمد هادی عباسی گفت: در مراکز برگزاری کنکور و یا اماکن انجام واکسیناسیون با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی اعم از تهویه مناسب‌، فاصله گداری اجتماعی و استفاده از ماسک کمترین احتمال وقوع همه گیری وجود دارد.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۲۴
 
به گزارش زاهدنیوز، کنکور سراسری ۱۴۰۰ در ۵ گروه آزمایشی هنر، علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی و زبان‌های خارجی است که در روزهای ۹ تا ۱۲ تیر ماه برگزار می‌شود و در شرایطی که تنها دو روز تا آغاز ماراتن پر اضطراب کنکور سراسری باقی مانده است و داوطبان امسال نیز باید با استس کرونا در سر جلسه آزمون حضور یابند، حال آنکه این تشویش در داوطلبان سیستان و بلوچستانی با توجه به شرایط بحرانی شیوع انواع جهش یافته کووید 19 صدچندان شده است اما هیچ خبری از تعویق کنکور و یا برنامه ویژه ای برای استان های در معرض خطر ویروس جهش یافته از سوی مسئولان وجود ندارد.

کنکور سراسری از قدیم در سرنوشت و آینده دانش آموزان نقشی حیاتی داشته است  و همواره اضطراب فراونی برای این موضوع دارند اکنون با توجه به شرایط شیوع کرونا و شرایط بحرانی سیستان و بلوچستان و شهرستان زاهدان، استرس سلامتی و جان بچه‌ها در داوطلبان و خانواده بیشتر شده است.

یکی از داوطلبان زاهدانی در این باره می گوید: یک سال را به امید موفقیت در کنکور، صرف مطالعه دروس کردم اما اکنون در شرایطی که کمتر از 48 ساعت تا شروع آزمون باقی مانده استرس فراوانی به خاطر اخباری که از همه گیری کرونا به گوش می رسد بر روح و روانم وارد شده است.

وی افزود: بدون شک این اضطراب بیماری تاثیر منفی بر چگونگی آزمون خواهد گذاشت و نمی خواهم زحمات یک ساله ام به هدر رود.

سراوانی یکی دیگر داوطلبان کنکور امسال می گوید: مسئولان باید پیش بینی این پیک کرونا را می کردند اکنون این جهش و همه گیری کرونا و هم زمانی با کنکور جان تعداد زیادی از شرکت کنندگان را به خطر می اندازد.
وی ادامه داد: این درگیری ذهنی و نگرانی تاثیر نامطلوبی بر روند آزمون خواهد گذاشت و آینده ما را تحت تاثیر می گذارد.

تمام‌ تمهیدات لازم برای برگزاری کنکور پیش بینی شده است

محمد هادی عباسی مدیر روابط عمومی علوم پزشکی زاهدان در گفت و گو با زاهدنیوز، بیان کرد: تمام‌ تمهیدات لازم برای برگزاری کنکور پیش بینی شده است سال گذشته نیز با همکاری عوامل برگزاری آزمون سراسری و نظارت عوامل وزارت بهداشت، موردی از ابتلا به کرونا نداشتیم.

وی افزود: در مراکز برگزاری کنکور و یا اماکن انجام واکسیناسیون با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی اعم از تهویه مناسب‌، فاصله گداری اجتماعی و استفاده از ماسک کمترین احتمال وقوع همه گیری وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد:برگزاری کنکور سراسری با مراسمات عزا و عروسی قابل قیاس نیست چراکه در این مراسم ها فاصله اجتماعی افراد رعایت نمی شود و یا هنگام صرف غذا ماسک را بر می دارند و بیشتر در معرض ابتلا به کرونا قرار می گیرند اما همه تلاش ها برای بکارگیری شیوه نامه های بهداشتی در محل های برگزاری کنکور انجام می شود.

عباسی تاکید کرد: خانواده ها و شرکت کنندگان در کنکور سراسری برای برگزاری هر چه بهتر آزمون و برای حفظ سلامت خود با عوامل اجرایی و نظارتی یعنی نیروهای سازمان سنجش و واحدهای بهداشتی و درمانی مستقر همکاری لازم را داشته باشند، شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند و لوازم شخصی همراه خود داشته باشند.

ووی رعایت پروتکل های بهداشتی را برای عبور از شرایط بحرانی توسط همه مردم لازم دانست و ادامه داد: روش های پیشگیری از بیماری کرونا کاملا شناخته شده است استفاده از ماسک، عدم حضور در فاصله نزدیک به افراد در اجتماعات،رعایت فاصله حداقل یک و نیم متر با سایر افراد، عدم حضور و حداقلی در فضاهای بسته و تهویه مناسب در این فضاها برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در تمامی افراد ضروری است.

وی اذعان کرد: مراجعه سریع به مراکز غربالگری سریع در صورت بروز علائم کرونا و قرنطینه و جداسازی بیماران، از مواردی است که مردم در مقابله با کووید-۱۹ باید جدی بگیرند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark