کد مطلب: 42418
 
پهپاد "رعد" چشم بینای نزاجا در آسمان
فرمانده یگان پهپاد نزاجا اظهار داشت: نیروی زمینی تنها یگان ارتش است که از پهپاد انتحاری برخوردار بوده و این پهپاد با نام "رعد" می‌تواند اهداف را در بُرد 250 کیلومتر به صورت نقطه‌ای مورد هدف و انهدام قرار دهد.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۵
پهپاد "رعد" چشم بینای نزاجا در آسمان
 
به گزارش زاهدانه ، سرهنگ "رضا خاکی"، فرمانده یگان پهپاد نیروی زمینی ارتش، اظهار داشت: پهپادهای ما در این رزمایش در قالب نیروهای خودی و نیروهای دشمن به انجام مأموریت می‌پردازند.

فرمانده یگان پهپاد نیروی زمینی ارتش افزود: در این رزمایش مأموریت‌هایی از قبیل شناسایی، مراقبت و شرکت در عملیات روانی علیه نیروهای دشمن به یگان‌های پهپادی واگذار شده اما ما این قابلیت و توانمندی را داریم تا در صورت دستور هواپیماهای بدون سرنشین رزمی نزاجا را نیز وارد رزمایش کنیم.

وی درباره قابلیت این هواپیماها تصریح کرد: بسته به نوع فناوری‌هایی که هر کشور از آن استفاده می‌کند تجهیزاتی نیز که روی پهپادها نصب می‌شود متفاوت بوده و امروز کشور ما به توانمندی‌هایی رسیده که دوربین‌ها و تجهیزات مورد استفاده در هواپیماهای بدون سرنشین به صورت کاملاً بومی تولید شده و برای مثال قدرت بزرگنمایی و رزولیشن این دوربین‌ها به حدی است که نیازهای نیروی زمینی را در موضوع جمع‌آوری اطلاعات و کشف و شناسایی برآورده می‌کند.

سرهنگ خاکی با بیان اینکه فناوری پهپاد یکی از جوان‌ترین فناوری‌های وارد شده در نیروی زمینی بوده، تأکید کرد: ما در این رزمایش سعی داریم تا هواپیماهای بدون سرنشین را به صورت کامل از نظر تکنیک و تاکتیک با سایر رسته‌ها هماهنگ کنیم تا بتوانند به خوبی در انجام عملیات با یکدیگر همکاری کنند و امیدواریم در این رزمایش نیز نمره خوبی بگیریم.

وی در ادامه با بیان این که همه پهپادهای ما  به توانمندی ارسال آنلاین تصاویر مجهز هستند، گفت: امروز یگان پهپادی در هر نقطه کشور که نیروی زمینی در آن فعالیت داشته باشد حضور دارد و در صورت نیاز خط مقدم شناسایی هوایی در این مناطق و در مناطق مرزی خواهد بود.

سرهنگ خاکی درباره هواپیماهای بدون سرنشین رزمی، تصریح کرد: پهپادها انواع مختلفی دارند که اجرای عملیات رزمی یکی از مأموریت‌های آن‌هاست که می‌توانند با استفاده از بمب و راکت و یا به صورت انتحاری آن را انجام دهند.

فرمانده یگان پهپاد نزاجا خاطر نشان کرد: نیروی زمینی تنها یگان ارتش است که از پهپاد انتحاری برخوردار بوده و این پهپاد با نام "رعد" می‌تواند اهداف را در بُرد 250 کیلومتر به صورت نقطه‌ای مورد هدف و انهدام قرار دهد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark