کد مطلب: 43779
 
کره جنوبی- ازبکستان/ استرالیا- چین، تلاش برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی
در اولین روز از برگزاری‌ مرحله یک چهارم جام ملت‌های آسیا امروز تیم‌های کره جنوبی – ازبکستان و استرالیا چین به مصاف هم می‌روند.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۶
کره جنوبی- ازبکستان/ استرالیا- چین، تلاش برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی
 
به گزارش زاهدانه به نقل از اسکای اسپرت، مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2015 با انجام 24 بازی به اتمام رسید و 8 تیم شامل ایران، امارات، ژاپن ، عراق، استرالیا، ازبکستان، چین و کره جنوبی به مرحله یک چهارم پایانی راه یافتند.
 
 روز پنج شنبه تیم‌های کره جنوبی- ازبکستان و چین- استرالیا به مصاف هم می‌روند.
 
 ** کره جنوبی – ازبکستان
 
 دیدار این دو تیم کاملا حیثیتی‌ به حساب می‌آید زیرا کره جنوبی‌ مانع از راهیابی‌ازبکستان به بازی‌های جام جهانی 2014 شد و حالا ازبک‌ها حق دارند برای انتقام پا به میدان بگذارند.
 
دیدار تیم‌های کره جنوبی- ازبکستان در مرحله یک چهارم پایانی جام ملت‌های آسیا در ملبورن برگزار می‌شود.
 
 تیم فوتبال ازبکستان برای چهارمین مرتبه به مرحله یک چهارم پایانی صعود می‌کند هر چند آمار کره جنوبی برای راهیابی‌ به مرحله یک  چهارم پایانی بهتر از ازبکستان‌است اما آنها با مصدومیت 2 بازیکن کلیدی روبرو هستند که کار شاگردان اولی اشیتلیکه‌ را مقابل ازبکستان سخت‌تر می‌کند.
 
 **بهترین بازیکنان
 
کی سانگ ئیونگ‌ هافبک کره جنوبی را می‌توان بهترین بازیکن این تیم و عادل احمدف‌ هافبک ازبکستان هم بهترین بازیکن تیم آنها دانست.
 
 سانگ یئونگ‌ دارای تکنیک‌های فردی قابل توجهی است و تاکنون موقعیت‌های فراوانی به هنگام حمله  ایجاد کرده است او در تیم باشگاهی سوانسی عضویت داشته و این فصل سه گل در رقابت‌های لیگ برتر انگلیس به ثمر رساند.
 
 عادل احمدف‌ در جام ملت‌های آسیا سال 2011 هم حضور داشت و در  پست دفاع میانی خدمت می‌کرد اما حالا یک هافبک تهاجمی‌ بوده و برای تیم فوتبال ازبکستان یک بازیکن تاثیر گذار است.
 
** سابقه رویارویی
 
 تیم‌های فوتبال‌ کره جنوبی و ازبکستان تاکنون دو مرتبه در بازی‌های جام ملت‌های آسیا رو در روی یکدیگر قرا رگرفتند که هر دو بازی با نتیجه تساوی خاتمه یافت.
 
آخرین دیدار نهایی تیم‌های کره جنوبی و ازبکستان 11ژوئن 2013 در مرحله انتخابی جام جهانی 2014 انجام شد که طی آن کره جنوبی با مساحت یک بر صفر ازبکستان را شکست داده و مانع از راهیابی این  تیم به جام جهانی شد. این دیدار در خانه کره جنوبی برگزار شده و یک مدافع گل پیروزی بخش را به ثمر رساند.
 
**پیش بینی بازی
 
شاگردان اولی اشتیلیکه با توجه به بازی زیبا و حساب شده‌ای که مقابل استرالیا انجام دادند دارای شانس بالاتری برای پیروزی مقابل ازبکستان هستند. نتیجه این دیدار 2بر یک به سود کره جنوبی پیش بینی شده است.
 
**استرالیا- چین
 
ماسیمو لائونگو هافبک تیم فوتبال استرالیا معتقد است ورزشگاه بریسمان محل برگزاری دیدار این تین مقابل چین در مرحله یک چهارم پایانی برای استرالیا کاملا خوش یمن بوده و ورزشگاه بریسمان برایشان خوش شانسی به همراه می‌آورد.
 
تیم فووتبال چین با هدایت آلن پرین تمامی 3بازی مرحله گروهی را با پیروزی به پایان برده حال آنکه  استرالیا یک شکست را مقابل کره جنوبی  تجربه کرد.
 
تیم فوتبال استرالیا باید در صورت راهیابی به مرحله نیمه نهایی مقابل برنده دیدار ژاپن-امارات قرار بگیرد و با توجه به قدرت بالاتر ژاپن پیش بینی می‌شود. تیم میزبان مجبور به رویارویی با قهرمان دوره قبل جام ملت‌های آسیا باشد.
 
تیم فوتبال استرالیا رتبه کم‌تری نسبت به چین در رنکینگ جهانی در فیفا دارد اما با توجه به استفاده از امتیاز حق میزبانی پیش بینی می شود بتواند پیروز میدان شده و به مرحله نیمه نهایی راه یابد.
 
در تیم چین سان کی لومز و ژنگ ژی دو بازیکن خطرناک و کلیدی محسوب می‌شوند.
 
چین 2بازی قبلی خود مقابل استرالیا را با پیروزی به ثمر رسانده که پیروزی 4بر 3 سال 2013 در چارچوب بازی‌های شرق آ‌سیا از آن جمله  است.
 
دیدار تیم‌های استرالیا- چین ساعت 14 در ورزشگاه سانکورپ شهر بریسبان برگزار خواهد شد.
 
تیم فوتبال چین عملکرد بسیار خوبی در این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا داشته بطوری که سه پیروزی یک بر صفر مقابل عربستان، دو بر یک مقابل ازبکستان و دو بر یک مقابل کره  شمالی  کسب کردند.
 
تیم فوتبال استرالیا در 3بازی گذشته فقط  مرتکب یک اشتباه شده که باید مسئول آن را دروازه بان استرالیا دانست. همان  اشتباه موجب شکست تیم میزبان مقابل  کره جنوبی شد.
 
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark