کد مطلب: 36696
 
این مواد غذایی در "روند افزایش یادگیری" موثر است
باید بدانیم که رشد مغزی کودکان تا زیر 7 سالگی اتفاق می‌افتد و باید موادی مصرف کرد که این رشد مختل نشود.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۹
این مواد غذایی در "روند افزایش یادگیری" موثر است
 
به گزارش زاهدانه ، مجید حسین قمی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در خصوص تأثیر مواد غذایی بر یادگیری کودکان اظهار داشت: هر اندازه که روند افزایش سلول‌ها کندتر باشد باعث می‌شود که رشد مغز نیز مختل شود. 
 
این متخصص با اشاره به اینکه باید بدانیم رشد مغزی کودکان تا 17 الی 6 سالگی ادامه دارد تصریح کرد: پس در نتیجه قسمت عمده مغز تا زیر 7 سالگی رشد می‌کند و باید توجه شود که به مواد غذایی مصرف شود که این رشد مختل نشود. 
 
وی عنوان کرد: اولین توصیه به مادران و تغذیه مناسب قبل، بعد و زمان بارداری است که باید به چند ماده غذایی از جمله آهن، امگا3، منیزیم،‌ ویتامین‌های گروه B و املاح معدنی توجه شود. 
 
قمی تشریح کرد: گوشت و حبوبات سرشار از آهن هستند و اسیدهای چرب امگا 3 که شامل غذاهای دریایی و خشکبار می‌شود همچنین ویتامین‌های گروه B که به روند خون‌سازی کمک می‌کند در میوه‌ها و سبزیجات نیز به وفور یافت می‌شود و مصرف ویتامین‌ها و املاح مثل روی، کلسیم و منیزیم که در واکنش‌های عصبی تأثیر بسزایی را ایفا می‌کند، فراموش نشود.
 
وی در پایان یادآور شد: فعالیت در کودکان به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند و در نهایت آلودگی هوا از جمله سرب و دی اکسید کربن و مصرف سوسیس، کالباس می‌تواند تأثیرات منفی بر کاهش یادگیری کودکان بگذارد. 
 
انتهای پیام /
Share/Save/Bookmark