کد مطلب: 45740
 
شناسایی 200 مورد مشکوک به سرخک در سیستان وبلوچستان
رییس اداره پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت خبرداد: در سال گذشته در سراسر دنیا 134 هزار کودک در اثر سرخک جان خودشان را از دست دادندو اگر پوشش ایمن سازی در هر جایی مطلوب نباشد سرخک به سراغ آنجا خواهد آمد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۲۵
شناسایی 200 مورد مشکوک به سرخک در سیستان وبلوچستان
 
به گزارش زاهدانه به نقل از روابط عمومی، رییس اداره پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت که در کارگاه یک روزه سرخک به زاهدان سفر کرده بود اظهار داشت: سازمان جهانی بهداشت، واکسیناسیون را از جمله مهم ترین برنامه ها در جهت ارتقای سلامت جامعه می داند.
سید محسن زهرایی گفت: واکسیناسیون اقدامی است که سالانه از مرگ میلیون ها کودک در دنیا جلوگیری می کند و ریشه کن شدن فلج اطفال در بسیاری از کشورهای دنیا و از جمله ایران از دستاوردهای واکسیناسیون است.

وی افزود: از 30 سال گذشته سرخک از شیوع بالایی برخوردار بوده است اما به دنبال برنامه های متعدد در کشور اکنون کاهش چشمگیری یافته است.

زهرایی بیان کرد: موفقیت های ناشی از برنامه کشوری ایمن سازی باید همچنان حفظ شود و این در حالیست که در کشورهای همسایه ایران وضعیت پوشش ایمن سازی پایین تر از ایران است.

وی خاطر نشان کرد هدف ما این است که در برنامه واکسیناسیون به پوشش جهانی دست پیدا کنیم و تلاش می کنیم تا در همه شهرهای کشور به پوشش 90 درصد برسیم.

رییس اداره پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت تاکید کرد: در سال گذشته در سراسر دنیا 134 هزار کودک در اثر سرخک جان خودشان را از دست دادندو اگر پوشش ایمن سازی در هر جایی مطلوب نباشد سرخک به سراغ آنجا خواهد آمد، بر همین اساس برنامه واکسیناسیون و ایمن سازی را هرگز متوقف نخواهیم کرد.

معاون اجرایی مرکز بهداشت استان نیز بیان کرد: با بروز بحران سرخک در استان سیستان و بلوچستان 200 مورد مشکوک به سرخک در استان شناسایی شده اند که بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی آمادگی لازم جهت خدمات دهی به این بیماران را دارند و خانواده ها و شهروندان محترم نگران بیماری سرخک نباشند.

کیانی اظهار داشت: سرخک یکی از مهمترین بیماریهای قابل پیشگیری با واکسن است که علی رغم ایمن سازی در تمام دنیا سالیانه تعداد زیادی از افراد را مبتلا می سازد.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark