کد مطلب: 41853
 
کارخانه سیمان به اسم زابل امکانات می گیرد و هیچ نفعی برای مردم ندارد
امام جمعه زابل گفت: چرا عوارض کارخانه سیمان سیستان به دیگر شهرها پرداخت می شود و به اسم زابل امکانات و خدمات دریافت کرده اند در حالی که هیچ نفعی برای سیستان و مردم آن ندارد.
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۴
کارخانه سیمان به اسم زابل امکانات می گیرد و هیچ نفعی برای مردم ندارد
 
به گزارش زاهدانه ، حجت الاسلام علی اکبر کیخا در خطبه های عبادی- سیاسی نماز جمعه این هفته زابل از مسوولان استانی، شهرستانی و نمایندگان مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی خواست تا در خصوص اثرات کارخانه سیمان سیستان به مردم توضیح دهند و اعلام کنند تا چه اندازه توانسته از مشکلات بیکاری منطقه را مرتفع کند.

وی افزود: این مساله با توجه به اهمیت آن به اندازه قابل توجهی مورد غفلت واقع شده که از رسانه ها خواسته می شود در این خصوص مطلب بنویسند و تا پاسخشان را نگرفته اند دست برندارند.



امام جمعه زابل در بخش دیگری از خطبه های نماز اظهار داشت: با عنایت و توجه نظام اسلامی، تلاش و همت مردم و به ویژه جوانان به زودی سیستان به قطب فرهنگی و اقتصادی کشور تبدیل خواهد شد.

حجت الاسلام کیخا با تبریک 25 آذر روز پژوهش، پژوهشگران را کاشف علم و زمینه ساز حل معضلات جامعه توصیف کرد و افزود: یکی از موضوعاتی که انسانهای پژوهشگر و محقق به آن ورود می کنند حل مشکلات و معضلات اجتماع است.

وی با بیان اینکه با وجود تلاش های مستمر مسوولان وضعیت سیستان هنوز از حالت بحران خارج نشده است اظهار داشت: پژوهشگران و محققان نیازهای جامعه را بررسی و راهکارهای آن را در اختیار مسوولان قرار دهند و پیگیر حل آن باشند.

امام جمعه زابل گفت: این خطه از کشور قابلیت قطب های علمی، فرهنگی و اقتصادی کشور را دارد و می تواند پلی برای صدور انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن به کشورهای اطراف باشد.

وی از پژوهشگران و اصحاب رسانه خواست در زمینه آثار باستانی و صنعت گردشگری، فرصت ها و تهدید های مرز، اثرات مثبت و منفی دیوار امنیتی، منطقه ویژه اقتصادی رامشار، منطقه آزاد تجاری و حقوق تضعیف شده مردم

سیستان به صورت علمی و مسالمت آمیز مطلب بنویسند و تا زمانی که این مشکلات حل نشده پیگیر باشند.

وی خطاب به مسوولان آب استان گفت: آبی که از چاه نیمه ها به زاهدان انتقال داده می شود و در اختیار مشترکان قرار می گیرد چه مقدار عوارض و هزینه آن به مردم سیستان تعلق می گیرد.

امام جمعه زابل از استاندار سیستان و بلوچستان، معاون استاندار و فرماندار ویژه زابل، سرپرست شهرداری و اعضای شواری شهر بابت پیگیری ایجاد بوستان ویژه بانوان در این شهر قدردانی کرد و از شهرداری زابل خواست تا نام این بوستان را حضرت نرگس(س) نامگذاری کنند.

وی تصریح کرد: پژوهشگران و رسانه ها پیگیر مسایل و مشکلات مردم باشند و از سستی و کم کاری خارج شوند زیرا

جامعه ای که در آن پژوهش و تحقیق باشد دارای نشاط است.
Share/Save/Bookmark
مرجع : ایرنا