کد مطلب: 61829
 
سرپرست نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان:
۷۹۰ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان نیاز است
سرپرست نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت: تعداد کل زندانیان غیرعمد در استان در حال حاضر ۵۰ نفر و مجموع بدهی این تعداد مبلغی بیش از ۷۹۰ میلیارد ریال است.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۴
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، محمدحسین خسروی بیان کرد: در سال گذشته نیز تعداد ۲۰۹ زندانی با مجموع بدهی ۲۲۰ میلیارد ریال متحمل حبس بوده‌اند که جهت آزادی این تعداد مبلغی بیش از ۲۵ میلیارد ریال از محل منابع ستاد دیه استان و کمک‌های ستاد دیه کشور به شُکات پرداخت ‌شده است.

وی شاکیان پرونده‌های جرائم غیرعمد را بخشی از جمعیت خیرین و نیکوکاران ستاد دیه استان دانست و افزود: اگر همراهی و مساعدت این عزیزان نبود نمی‌توانستیم این تعداد از زندانیان را آزاد کنیم.

خسروی تعداد کل زندانیان غیرعمد استان را در حال حاضر ۵۰ نفر عنوان کرد و ادامه داد: از این تعداد ۱ نفر به علت تصادفات، دیه و حوادث کارگاهی ۸ نفر بدهکاران مالی غیر کلاهبرداری و ۴۱ نفر بدهکار مهریه و نفقه هستند.

سرپرست نمایندگی ستاد دیه استان با اشاره به این مطلب که هر فرد نیازمند تنها یک‌بار می‌تواند از مساعدت ستاد دیه استان استفاده کند، تصریح کرد: تجربه نشان داده است اگر به زندانیان جرائم غیرعمد اعتماد شود درصد خطای مجدد آنان زیر ۱ درصد است و حتی در مواردی این افراد به جامعه بازگشته و به زندگی خود رونق داده‌اند.

خسروی خاطرنشان کرد: خیرین نیک‌اندیش می‌توانند، با واریز کمک‌های خداپسندانه خود از طریق شماره‌حساب ۳۲۳۲۳۳۳۳۱۳ نزد بانک ملت، شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۱۱۳۶۳۵ بانک ملت و شماره‌حساب ۲۵۱۷۳۴۶۲۹۵ بانک تجارت به نام ستاد دیه استان سیستان و بلوچستان شرایط آزادی این مددجویان را فراهم آوردند.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark