کد مطلب: 61840
 
در اختتامیه جشنواره علامه حلی مطرح شد:
لزوم تربیت جامع و متوازن طلاب
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: تربیت باید جامع و متوازن باشد و همه ابعاد وجودی طلاب پابه‌پای هم رشد کند.
تاریخ انتشار : شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۶
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، آیت‌الله مصطفی محامی در اختتامیه جشنواره علامه حلی که در محل حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) زاهدان برگزار شد، ضمن قدردانی از شرکت‌کنندگان در این جشنواره بیان کرد: تربیت و تعلیم عرصه‌های مختلفی دارد که تربیت اعتقادی، اخلاقی، معنوی، عاطفی، خانوادگی و اقتصادی از جمله عرصه‌های آن است و البته تربیت علمی نیز یک عرصه تربیتی است.

امام‌جمعه زاهدان افزود: شیوه درست تربیت آن است که مربی تلاش کرده و پابه‌پای متربی حرکت کند تا به نقطه مطلوب برسد و رشد به‌صورت پله‌پله انجام گیرد که این امر نیاز به آموزش نظری و عملی دارد.

آیت‌الله محامی تصریح کرد: تربیت علمی بیشتر متمرکز بر آموزش است؛ اما در همین عرصه نیز آموزشی تأثیرگذار است که به شیوه تربیتی عمل کند؛ یعنی ابتدا سؤال در ذهن مخاطب ایجاد کند و سپس بافکر و اندیشه به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: تربیت جامع و متوازن یکی دیگر از مباحث تربیتی است و همه ابعاد وجودی طلاب باید پابه‌پای هم رشد کند چرا که تربیت تک‌بعدی کارآمدی لازم را ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: اگر فردی حتی قدرت بیان، نگارش و انتقال مفاهیم به دیگران را داشته باشد؛ اما اخلاق، تعهد دینی و استقامت فکری را نداشته باشد، تربیتش جامع و متوازن نیست.

محامی با اشاره به ضرب‌المثل نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود مزد آن گرفت جان برادر که کارکرد، تشریح کرد: نمونه‌ها و الگوهای موفق کسانی هستند که به دنبال تربیت جامع بودند و اگر کسی به دنبال تربیت جامع باشد ابتدا باید آن را در وجود خود پرورش دهد و سپس مردم را دعوت کند.

امام‌جمعه زاهدان افزود: اگر کسی به دنبال رشد در جهات مختلف است ابتدا باید آن را در وجود خودش بارور کند همان گونه که بزرگان ما در علوم مختلف حوزوی سرآمد بودند و ابتدا در خود این ویژگی‌ها را پرورش دادند.

وی گفت: تفسیر، حدیث و اصول فقه و علوم مختلف نتیجه پژوهش‌های بسیاری است که حالا به دست ما رسیده است و باید از این میراث‌های گران‌بها مراقبت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: اگر کارهایمان را خالصانه برای خدا انجام دهیم خداوند متعال نیز به کار ما برکت می‌بخشد.

در پایان این مراسم با معرفی آثار برگزیده از نفرات برتر تجلیل به عمل آمد.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark