کد مطلب: 61359
 
در گفت و گو با کارشناس مذهبی؛
بافت مذهبی شیعه و سنی سیستان و بلوچستان منحصر به فرد است
حجت الاسلام و المسلمین علیرضا اصغری حسامیه گفت: بافت مذهبی شیعه و سنی سیستان و بلوچستان منحصر به فرد است و تعاملات قومی و مذهبی بین آن ها پر رنگ است.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۵
 
حجت الاسلام و المسلمین علیرضا اصغری حسامیه، کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: جمع کثیری از اهل سنت در ایران و سیستان و بلوچستان در کنار جمع کثیری از اهل تشیع در کنار همدیگر زندگی می کنند.

وی افزود: در همه مناطق شیعه و سنی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و اگر باهم وحدت نداشته باشند، آسیب‌پذیر خواهند بود و علمای اسلام بر این باور هستند که این دو گروه می‌توانند در سایه وحدت دینی زندگی خوبی داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین اصغری حسامیه با بیان اینکه بافت مذهبی سیستان و بلوچستان به شکل منحصر به فرد است، تصریح کرد: تعاملات بین شیعه و سنی از معاملات اقتصادی تا امور معاشرت، ازدواج های فامیلی و قومی بین آنان پررنگ است.

کارشناس مذهبی اذعان کرد: تاریخ این استان شهادت می دهد به اینکه شیعه و سنی در کنار هم به صورت مسالمت آمیز زندگی کردند و با انتخاب مسئول مذهب آن لحاظ نشده است.

وی با اشاره به موضوع وحدت در جامعه گفت: وحدت از جمله مسائل مهمی است که در قرآن و روایات معصومین بر ضرورت آن تاکید فراوان شده است و با وجود برخی از اختلاف سلیقه ها، نظرها وباورها باید محقق شود.

حجت الاسلام و المسلمین اصغری حسامیه خاطر نشان کرد: مسلمانان جهان باید به این باور برسند که برای رهنمون شدن به سوی کمال و سعادت دنیا و عقبی، راهی جز وحدت امت اسلام نیست و دشمن نیز هرگز نمی‌تواند بر این وحدت دخالت کند.


انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark