کد مطلب: 32883
 
معرفی ابزاری آنلاین برای تست سرعت سایت و وبلاگ شما +آموزش
هر مدیر سایتی باید بداند که سرعت لود صفحات وب سایتش چقدر است! اگر سرعت لود صفحات وبسایت بسیار کم باشد مطمئنا کاربران زیادی را از دست خواهد داد چون که نتیجه عملکرد کلی سایت به لود سریع صفحات بستگی دارد و با سرعت لود کم، کاربران به نوعی از سایت دلزده شده و دیگر از سایت بازدید نخواهند کرد!
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۲۹
به گزارش زاهدانه ، یکی از مهمترین مواردی که می تواند باعث شود یک سایت کمتر بازدید کننده داشته باشد سرعت لود شدن (باز شدن سایت) آن سایت است. اما از کجا می توان فهمید که سرعت لود شدن سایتمان کم است یا زیاد؟ و مهم تر از آن با چه راهکارهایی می توان سرعت لود شدن سایت را بیشتر کرد؟

امروز در این مطلب به معرفی وب سایت مفید و کاربردی در این حوزه می پردازیم که شما بتوانید بصورت رایگان سرعت لود وب سایت خود  را بررسی کرده و در جهت هرچه بهتر نمودن وب سایت خود از آن استفاده کنید.

توجه داشته باشید که حتی دوستانی که وبلاگ نویس هستند و با مسائل فنی زیاد آشنا نیستند نیز می توانند از این ابزار استفاده کنند و وبلاگ خود را بهینه تر کنند.

- Pingdom Tools

وب سایت رایگان "Pingdom" به مدیران سایت ها امکان دریافت اطلاعات و گزارشات خاص از عملکرد سرعت بارگذاری صفحات وب را می دهد. این سیستم اساسا یک سیستم مانیتورینگ است که به شکل آنلاین برای تست سرعت وب سایت ها در دسترس قرار گرفته است و آمار بسیار خوبی از عملکرد صفحات وب سایت ها را ارائه می کند که برای هر مدیری سایتی بسیار مفید و کاربردی است.

نحوه کار با سایت

کار با این سایت بسیار آسان است. در ابتدا آدرس سایت خود را وارد کنید و Test now را بزنید.

البته اگر می خواهید کاربر دیگری از این تست شما خبردار نشود روی گزینه "settings" در پایین کادر کلیک کرده و تیک "save test and make it public" را بردارید.(مانند تصویر زیر)

با زدن "Test now" تست آغاز می شود البته شاید در ابتدا این رنگ ها را گیج کند و فکر کنید چیزی متوجه نمی شوید اما اگر به پایین سایت بروید همه چیز برای شما مشخص می شود. و معنی هر رنگ به شما توضیح داده شده است(تصویر زیر)

یک قسمت هم همان بالای وب سایت است که اطلاعاتی مانند حجم سایت رو در اختیارتان قرار می دهد

اگر به جمله زیر جدول دقت کنید نوشته که برای مثال سایت صبحانه آنلاین  از 83 درصد سایت های تست شده سریع تر است.


اما فقط همین نیست اگر کمی بیشتر دقت کنید می بینید که در پایین کادر کادری که در بالا توضیح داده شد، ۴ تب وجود دارد( مانند تصویر زیر)  که هر کدام اطلاعات کاملی را به شما نشان می دهد!!


اگر به تب ۲ برید با یک جدول شبیه تصویر زیر خواهید دید که در طرف چپ تعدادی پیشنهاد برای بالا بردن سرعت سایت وجود دارد و در طرف چپ نشان می دهد که مدیر سایت چقدر به این پیشنهادها عمل کرده است.

در تب سوم این بخش که "Page Analysis" نام دارد به آنالیز صفحه ای که برای تست داده شده پرداخته است که بسیار کاربردی است.

و در پایان هم تب تاریخچه وجود دارد که به شما می گوید در دفعه های قبل سایت شما به چه صورت بوده و و در حال حاضر چگونه است که اگر دفعه های قبل آنالیز کرده باشید این تب به دردتون می خورد.

این کلیات نحوه استفاده و کارردهی این وب سایت رایگان بود البته اما هنوز تمام نشده است اگر در به بالای سایت برگردید می توانید بخش دیگر را در تب دوم کنار لوگو سایت ببینید (مانند تصویر زیر) تا متوجه شوید در این قسمت نیز یک سری امکانات در مورد DNS وجود دارد که این سایت در اختیار شما قرار می دهد.

انشالله که این مطلب توانسته باشد مورد توجه و استفاده شما کاربران گرامی قرار گرفته باشد شما نیز اگر سایتی را می شناسید که امکانات بهتری در این زمینه دارد می توانید در بخش نظرات همین خبر آن را معرفی کنید.
Share/Save/Bookmark