کد مطلب: 50578
 
نماینده‌ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:
امنیت و آسایشی امروز جامعه مرهون تلاش دستگاه قضایی است
نماینده‌ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت:سلامت جامعه و بهبود وضع قضایی در گرو اموری از جمله پیشگیری از وقوع جرم است و امنیت و آسایشی که امروز مردم در جامعه داشته مرهون تلاش قضات و دستگاه قضایی است.
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
 
به گزارش خبرنگار زاهدانه، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان که در مصلی قدس زاهدان اقامه شد، ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا و حدودالهی اظهار داشت: کمتر بانویی در جامعه زنان همچون حضرت خدیجه (س) همسر بزرگوار رسول خدا (ص) درخشیده است.

امام جمعه زاهدان گفت: بهره‌مندی از صفات عالی انسانی و رفتار برخاسته از بینش متعالی او چنان شخصیتی از وی ساخته که تا سالها پس از رحلت جانسوزش، هرگاه پیامبراکرم (ص) نام او را می‌شنید، اشک بر گونه‌های مبارکش جاری می‌گشت.

وی افزود: حضرت خدیجه(س)در طول زندگی مشترک با پیامبر گرامی اسلام (ص)، خدمات بسیاری برای آن بزرگوار و دین اسلام انجام داد، حمایتهای مالی، روحی، عاطفی از حضرت محمد(ص)، تصدیق و تأیید پیامبر در روزگاری که هیچ کس تأییدش نمی‌کرد و یاری ایشان در برابر آزار مشرکان، گوشه‌هایی از این خدمات ارزشمند است.

خطیب نماز جمعه با اشاره به اینکه صبر و فداکاری آموزه حضرت خدیجه(س) به زنان مسلمان است، تاکید کرد: حضرت خدیجه (س) پس از ازدواج با پیامبر، دارایی‌اش را به ایشان بخشید تا آن را هرگونه می‌خواهد، صرف کند. رسول گرامی اسلام در این زمینه می فرماید: هیچ ثروتی به اندازه ثروت خدیجه(س) برای من سودمند نبود.

وی تصریح کرد: حضرت خدیجه یک شیرزن بود که در راستای اجرای فرامین الهی به حضرت محمد بسیار کمک کردند و از دامن چنین زنی حضرت فاطمه پرورش یافت که نسل او شخصیتهای بارزی چون حسنین و حضرت زینب(س) هستند که جامعه را اصلاح کردند.

آیت‌الله سلیمانی وی با اشاره به آغاز هفته قوه قضاییه و تبریک این هفته افزود: سلامت جامعه و بهبود وضع قضایی در گرو اموری از جمله پیشگیری از وقوع جرم است و امنیت و آسایشی که امروز مردم در جامعه داشته مرهون تلاش قضات و دستگاه قضایی است.

آیت‌الله سلیمانی گفت: یکی از اهداف همه انبیا و صالحان تحقق عدالت و اجرای آن در جامعه بود و در همین راستا از جمله اهداف عالی جمهوری اسلامی ایران که با زحمت فراوان و تقدیم خون هزاران عزیز و تلاش وافر همه امت اسلامی برپا شده، تحقق عدالت بوده و هست.

وی با بیان اینکه همه برای تحقق عدالت مسئولند، تصریح کرد: دستگاه قضایی در نظام‌ بخشی به امور جامعه، احقاق حق، ابطال باطل، رفع تجاوز و تعدیات و تظلم‌خواهی‌ها نقش اساسی دارد.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark