کد مطلب: 32579
 
در سفر روحانی به استان سیستان و بلوچستان
امام جمعه اهل سنت زاهدان خواستار نگاه ویژه دولت به سیستان وبلوچستان شد
امام جمعه اهل سنت شهرستان زاهدان در همایش دیدار علما، فصایل و طلاب با رییس جمهور خواستار نگاه ویژه دولت به این استان شد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۱۲
امام جمعه اهل سنت زاهدان خواستار نگاه ویژه دولت به سیستان وبلوچستان شد
 
به گزارش زاهدانه ، مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت شهرستان زاهدان در همایش دیدار علما، فصایل و طلاب با رییس جمهور خواستار نگاه ویژه دولت به این استان شد.
وی خطاب به رییس جمهور گفت: شما هیچ دغدغه ای برای انسجام این استان نداشته باشید اینجا شیعه و سنی با هم برادرند حتی در عزا و شادی هم شرکت می کنند و از دیر باز این اخوت در میان انها وجود داشته است .
وی افزود: من بار ها گفته ام اگر قطره خونی از بینی شیعه و سنی کم شود برای من ناگوار است و فرقی نمی کند شیعه و سنی هر دو مسلمانند و برای ما فرقی میانشان نیست.
وی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان از تنوع قومی و مذهبی برخوردار است امروز جامعه بشری به افراط و تفریط مبتلاست و نیاز است که از افراط و تفریط دوری کنیم و علمای شیعه و سنی از افراط و تفریط بیزارند.
وی با اشاره به اینکه وظیفه علما جلوگیری از کسانی است  که می خواهند تفرقه ایجاد کنند گفت: ما باید در اداره مملکت به یکدیگر نزدیک شویم تا چنان اخوت حاصل شود که به آنطرف مرزها سرایت کند.
وی گفت: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت های زیادی از قبیل کشاورزی ، دامداری و وجود مرز های شرقی و مرزهای آبی از مزیت های استان است که باید با مدیریت قوی از آن بهره برداری کنیم.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark