کد مطلب: 32823
 
امام جمعه زاهدان:
شکست آمریکا در صحرای طبس، سند معجزه الهی بود
امام جمعه زاهدان گفت: شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس، سند گویایی از امداد و پشتیبانی الهی از نظام جمهوری اسلامی ایران است که ما باید قدردان و شکرگذار این نعمت بوده و خوشحال باشیم از اینکه در سرزمینی زندگی می‌کنیم که مورد لطف و عنایت پروردگار متعال هستیم.
تاریخ انتشار : جمعه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۶
 
امام جمعه زاهدان
به گزارش زاهدانه ، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه زاهدان در مصلی قدس با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: همه مذاهب اسلامی در عقاید و اصول فقه، حدیث و علوم پایه خدمات ارزنده ای را به جهان اسلام داشته و تالیفات فراوانی بوسیله محققان و مولفان بزرگ به اسلام عزیز تقدیم کرده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمنان اسلام سعی دارند با ایجاد اختلاف و تفرقه بین جوامع اسلامی پایگاه خودشان را تحکیم و تثبیت کنند.

آیت الله سلیمانی اضافه کرد: امت اسلام همه وابسته به یک جریان و واقعیت هستند، برای همه مسلمانان کعبه، قبله، کتاب آسمانی و پیامبر یکی است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه عده ای تلاش دارند حس بدبینی در جوامع اسلامی آرام آرام بستر خودش را باز کند، گفت: در اسلام ملیت یا شیعه و سنی بودن جرم نیست و نباید شرایطی پدید آید که مسلمانان با هر عقیده ای به یکدیگر بی احترامی کنند.

آیت الله سلیمانی ابراز داشت: بعضی افراد کوردل ریختن خون دیگر مسلمانان را به جرم اینکه با آنها هم مذهب نیستند مجاز می دانند در حالیکه به اعتقاد علمای بیدار اهل سنت شیعه و سنی فرقی ندارند و ریخته شدن خون یک مسلمان به دست مسلمان دیگر حرام است.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه شیعه و سنی هر دو شهادت به خداوند یکتا و محمد (ص) رسول خدا می دهند، افزود: از علمای اهل سنت انتظار داریم در مقابل کشتار مسلمانان با جدیت ایستادگی کرده و آن را محکوم کنند.

وی اظهار کرد : آمریکا بر اساس حدس و گمان کارشناسان نظامی خود از طراحی عملیاتی برای آزادی گروگان‌هایش که در لانه جاسوسی‌اش در ایران بودند، کاملا مطمئن بود و خواست از این طریق به هدف شومش برسد که دانه‌های شن صحرای طبس به امر الهی به یاری مردم ایران آمدند و در نتیجه تمام معادلات استکبار جهانی نقش برآب شد و از بین رفت.

وی افزود: در واقع شکست نظامی آمریکا در واقعه طبس، و وزش توفان شن، امداد غیبی از سوی پروردگار به ملت غیور و متدین ایران اسلامی بود که آنها را در این نقشه شومشان با شکست همراه ساخت.

خطیب جمعه زاهدان به توطئه‌های مختلف استکبار جهانی علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: انواع تحریم‌ها و تهدیدها از همان ابتدای انقلاب، جنگ تحمیلی به مدت 8 سال توسط رژیم بعث عراق، نابود کردن حزب‌الله، به انزوا کشیدن ایران در عرصه جهانی، هجمه‌های فرهنگی علیه ایران، مقابله با نفتکش‌های ایرانی، جلوگیری از پیشرفت ایران برای رسیدن به علم و تکنولوژی‌ روز دنیا، همکاری در ایجاد فتنه سال 88، تلاش برای سرنگونی دولت بشار اسد به دلیل همکاری با ایران و غیره از جمله توطئه‌هایی است که همواره استکبار جهانی برای مقابله با ملت ایران روا داشته است.

سلیمانی تصریح کرد: خوشبختانه با رهنمودهای حکیمانه امام راحل و رهبر معظم انقلاب و هوشیاری و شجاعت ملت ایران، نتوانسته است به اهداف خود دست یابد و جز شکست و نابودی چیزی برایش حاصل نشده است.

وی عنوان کرد: با توجه به تمامی شکست‌های استکبار جهانی در انواع توطئه‌ها و نقشه‌های پلیدش علیه ملت ایران، بسان خرس تیرخورده‌ای است که هر لحظه در کمین شکار می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در ادامه همچنین گفت: حادثه طبس یک معجزه الهی بود و خداوند بلند مرتبه از ایران اسلامی و انقلاب چنان دفاع کرد که دشمنان را در بهت و حیرت فرو برد.

سلیمانی فرارسیدن میلاد امام محمد باقر (ع) را تبریک گفت و در زمینه ماه رجب و فضیلت‌های این ماه سخنانی را ایراد کرد.

وی در ادامه به مناسبت‌‌های مختلف هفته از جمله روز کار و کارگر، هفته شوراها، محیط زیست وغیره اشاره کرد و آنها را گرامی داشت.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark