کد مطلب: 42042
 
"مرادخانی":‌ کارهای صلواتی برای حضرت سید الشهدا زیاد انجام می‌داد
مراسم تشییع پیکر هنرمند فقید "انوشیروان ارجمند" در تالار وحدت برگزار شد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۱
"مرادخانی":‌ کارهای صلواتی برای حضرت سید الشهدا زیاد انجام می‌داد
 
به گزارش زاهدانه ، صبح امروز مراسم تشییع پیکر هنرمند پیشکسوت و فقید تئاتر، سینما و تلویزیون "انوشیروان ارجمند" در تالار وحدت برگزار شد.
 
پیکر این هنرمند فقید در ابتدا به تئاتر شهر و از آنجا به سوی تالار وحدت بدرقه شد.
 
"علی مرادخانی"، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدا گفت: تسلیت عرض می‌کنم خدمت همه‌ی خانواده‌ی محترم ارجمند. "انوشیروان ارجمند" دوستی عزیز و یار همه‌ی هنرمندان بود. دوستی که از دوران نوجوانی با وی آشنا شدم. دوستی مهربان و زلال که هرجا صحبت از وی می‌شد فقط از راستی و صداقت وی سخن به میان می‌آمد.
 
وی ادامه داد: بنده یک ماه پیش در مشهد با وی هم صحبت شدم. حال وی بسیار خوب بود اما نمی‌دانم چرا ناگهان چنین اتفاقی افتاد. به داریوش ارجمند برادر ایشان تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم خداوند روح ایشان را در آرامش قرار داده و روحش لحظه به لحظه متعالی شود.
 
برای شما که دغدغه‌ی هنری دارید، آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم خداوند این وحدت را بین شما هنرمندان لحظه به لحظه بیشتر کند و خداوند همانطور که شما هنرمندان را بزرگ می‌کنید، شما را بزرگ کند.
 
در ادامه‌ی مراسم،‌ "احمد مسجد جامعی"، نماینده مردم در شورای شهر تهران به روی صحنه آمد و گفت: به همه‌ی اهل هنر، فرهنگیان، فرهنگ دوستان و به همه‌ی علاقه مندان آیین‌های مذهبی و شیعی تسلیت عرض می‌کنم، خصوصا به خانواده و برادر ایشان تسلیت می‌گویم.
 
"انوشیروان ارجمند" ویژگی‌های زیادی داشت، همه‌ی شما با آثار ایشان در سینما، تئاتر و به ویژه تلویزیون آشنا هستید اما شما شاید به باطن پاک ایشان آگاه نباشید. ایشان روح بلندی داشت و کارهای خاصی به قول ما صلواتی برای حضرت سید الشهدا انجام می‌داد که جز خود و حضرت ارباب کسی از این کارها با خبر نبود.
 
وی ادامه داد: از ویژگی‌های ایشان دغدغه‌ی کار جمعی بود که بر درخشش فردی اولویت داشت. من خیلی خوشحالم خانواده‌ی ایشان همه اهل هنر هستند که این راه توسط همه‌ی اعضای خانواده ادامه پیدا خواهد کرد. برای "انوشیروان ارجمند" از درگاه حضرت حق طلب رحمت و مغفرت داریم و در این روزها که متعلق به حضرت سید الشهدا و حضرت علی ابن موسی الرضا است، آرامش روح وی را خواستاریم. خصوصا که وی بچه‌ی امام رضا است.
 
حسین پاک دل در ادامه‌ی برنامه گفت: مرگ چه نمایش با شکوهی ترتیب می‌دهد. گویا ملک الموت در قالب و قامت دستیار کارگردان بزرگ کارش را به خوبی انجام می‌دهد. تقریبا هر چند وقت یک بار ما دور هم جمع می‌شویم، برای نمایش ابدی هنرمندی رورانس (ادای احترام) انجام می‌دهیم. این ساقی آب و حیات خیلی کارش را خوب انجام می‌دهد و به قول مداح‌ها گلچین می‌کند و خوب‌ها را از میان ما می‌برد. ظاهرا حضرت ملک الموت هم هنرمند خفته‌ی زیر خاک را به هنرمند فعال روی صحنه ترجیح می‌دهد. "نیچه" می‌گوید آن‌ها شهامت زندگی ندارند، از مرگ می‌هراسند و معتقدم کسانی که از مرگ نمی‌هراسند، دو دسته هستند، یکی معلمان که آموزش می‌دهند و دیگری هنرمندان که زندگی را جاودانه می‌کنند. من "انوشیروان ارجمند" با "زوربا" قیاس می‌کنم.  زوربا می‌گوید "من چنان زندگی خواهم کرد که وقتی مرگ به سراغ من آمد، جز آواری از زندگی‌ام، چیزی برایش نماند".
 
"انوشیروان ارجمند" چنین زندگی کرد و بازی کرد که اندکی از "انوشیروان ارجمند" را در آثارش نمی‌دیدیم. من دوست دارم همیشه ارجمند را در هیبت و اقتدار همیشگی‌اش در زندگی نگه دارم و با وی زندگی کنم. موسسه حمایت از پیشکسوتان مدت‌ها است که تشکیل شده و نیاز به حمایت شما عزیزان دارد، ما امروز جاودانگی را بدرقه می‌کنیم.
 
Share/Save/Bookmark