کد مطلب: 63204
 
یادداشت؛
پوشیده و محفوظ داشتن زن مایه دلگرمی و زیبایی او ست
باتوجه‌به تأکید خداوند بر مسئله حجاب به‌صراحت در قران کریم به رعایت این موضوع اشاره شده است این پوشش و محفوظ داشتن مایه دلگرمی و زیبایی زن است.
تاریخ انتشار : شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۲۶
 
زهرا هراتی، کارشناس مذهبی در یادداشتی به زاهدنیوز نوشت؛ پوشیده و محفوظ داشتن زن مایه دلگرمی و زیبایی او است باتوجه‌به اهمیت این موضوع تأکید خداوند در قرآن در مورد حجاب ظاهری، حرف‌زدن با نامحرم، راه‌رفتن، نوع تعامل با نامحرم تعریف شده است.

 همان‌طور که قوانین دیگر در کشور اجرا می‌شود و مردم خود را به اجرای قوانین موظف می‌دانند مثل رانندگانی که مردم قوانین رانندگی را رعایت می‌کنند و اگر اجرا نکنند دچار محرومیت و جریمه می‌شوند برای زنان و بانوان نیز دررابطه‌با حجاب باید قوانینی وضع شود و به آن عمل شود.

 خانواده نیز اگر خود را موظف بداند که حجاب باعث آرامش است و هر زن‌وشوهری از یکدیگر باید بهره ببرند و خود را موظف بدانند که ذهن نامحرمان را به خود جلب نکنند.

 آرامش حق همه بندگان است که با رعایت حجاب محقق می‌شود و خود را موظف به رعایت آن بدانیم، به‌عنوان یک مادر باید بدانیم حجاب امری از سمت خداوند است و این دستور خداوند را اجرا کنیم.

 حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) را به‌عنوان الگو بدانیم در واقعه عاشورا حضرت زینب به یزید گفتند ننگ کاری که کردی بر کردن تو است و ننگ بزرگ‌تر دیگر برداشتن حجاب است که آن را نیز برگردان داری این موضوع نشان می‌دهد که چقدر این امر حجاب اهمیت دارد.

 به‌عنوان مادر عفاف و حجاب مسئله مهمی است که باید این موارد را به فرزندان خودآموزش دهیم و بدانیم مسئله حجاب مسئله سنگینی نیست همان‌طور که خوردن و آشامیدن حیاتی است حجاب نیز موضوعی بسیار مهم و حیاتی است.

 انسان اگر می‌خواهد به آرامش و آسایش برسد این حجاب تغذیه روح او است و اگر فرد مسئله اجتماعی حجاب را رعایت کند باعث می‌شود تمرکز و حواس معطوف بر خانواده خود داشته باشند و افراد جامعه از حیطه کاری خود دور نشود و فاصله نگیرد.

 در فضای اداری و جامعه زمانی که مرد و زن از خانه خارج می‌شود باید شرایطی باشد که در آرامش از خانه خارج شود و در اطمینان و آرامش بیرون از خانه بتوانند حضور داشته باشند.

 مراکز آموزشی محل تعلیم‌وتربیت است و یکی از مکان‌های که دانش‌آموزان تأثیر بیشتری می‌گیرند مدارس است که اگر به نحوه احسن کار شود با زبان نرم، با صمیمیت صورت گیرد؛ مانند پیامبر اسلام که بااخلاق نیک به دین اسلام دعوت می‌کردند می‌توان تأثیر مثبتی در این زمینه دید.

 افراد باحجاب به‌عنوان الگو هستند اگر در ظاهر حجاب وجود دارد در رفتار نیز به‌گونه‌ای باشیم تا سایر افراد را به خود جذب کنیم تا دیگران این احساس را داشته باشند که به آنان علاقه داریم و بامحبت هستیم تا زمانی که فرد بی‌حجاب افراد باحجاب را می‌بیند احساس تنفر نکند.

 در دعوت به رعایت عفاف و حجاب بر رابطه عاطفی باید توجه کرد که تین محبت و عاطفه در رفتار و عمل قطعاً تأثیرگذار است همه باهم برای حفظ این ضرورت باید دست در دست هم دهند.
 
انتهای خبر/
 
Share/Save/Bookmark