کد مطلب: 62646
 
رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی سیستان و بلوچستان:
حدود ۸۱ هزار نوآموز سیستان و بلوچستانی برای ورود به مدرسه سنجش شدند
رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۸۱ هزار نوآموز این استان تاکنون از نظر سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفتند.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۴۹
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز به نقل از عصرهامون، ذبیح‌الله اللهی بیان کرد: حدود ۸۱ هزار نوآموز این استان تاکنون از نظر سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفتند این در حالی است که باید حدود ۱۰۰ هزار نفر سنجش شوند.

وی افزود: اکنون سیستان و بلوچستان در زمینه سنجش کودکان بدو ورود به مدرسه از میانگین کشوری پایین‌تر است.

وی ادامه داد: با تغییری که امسال در روند سنجش شکل‌گرفته خود والدین باید ثبت‌نام را انجام دهند.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان تأکید کرد: سنجش نوآموزان تا ۱۰ مردادماه جاری در استان انجام می‌شود و افرادی که سنجش نشده باشند مجوز ثبت‌نام در پایه اول را نخواهند داشت.

وی ادامه داد: اولیای گرامی لازم است وارد سامانه سنجش دانش‌آموزان بدو ورود به آدرس my.medu.ir شده و پس از احراز هویت و گذراندن مراحل پرداخت و ثبت‌نام به‌صورت الکترونیکی، از یکی از مراکز تأیید شده نوبت دریافت و در تاریخ مشخص شده برای سنجش به مرکز موردنظر مراجعه کنند؛ یعنی بر خلاف سال‌های گذشته، دانش‌آموز اول سنجش را انجام می‌دهد و بعد ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها در مدارس تکمیل خواهد شد.

اللهی افزود: در پایگاه سنجش چند عملیات غربالگری نظیر پایش رشد دهان و دندان، قد، وزن، شنوایی و بینایی‌سنجی و آمادگی تحصیلی «سنجش هوش کلامی و غیرکلامی، دیرآموزی و وضعیت یادگیری دانش‌آموز در حد تحصیل مدارس عادی است یا خیر»، انجام که پس از انجام سنجش نوآموز، مجوز تحصیل در مدرسه صادر می‌شود.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark