کد مطلب: 62715
 
مدیرکل پست سیستان و بلوچستان:
خدمات پستی به دانش‌آموزان آموزش داده شد
مدیرکل پست سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت روز جهانی پست خدمات پستی به دانش‌آموزان زاهدانی آموزش داده شد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۳
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیل زاهدنیوز، در مرکز سیستان و بلوچستان جنوب شرقی‌ترین استان کشور اولین اداره پست در سال 1311 هجری شمسی بنا شد بنایی که به نام اداره ایالتی پست و تلگراف نام‌گذاری شد و اکنون یکی از بناهای تاریخی زاهدان به شمار می‌آید.

از زمان‌های دور نامه‌های تمبر شده توسط فرستنده به صندوق پست انداخته می‌شدند یا به باجه‌های پست تحویل داده می‌شدند و در جریان کار قرار می‌گرفتند این مرسولات مثل پرستو در سرتاسر کشور گردش می‌کردند تا به مقصد برسند.

امروزه با پیشرفت‌های وسیع تکنولوژی ارائه خدمات پست نیز بسیار پیشرفت کرده است به لطف توسعه زیر ساخت‌های پست در سرتاسر کشور امروز در دورافتاده‌ترین نقاط نیز شاهد خدمت‌دهی اداره پست هستیم.

روش‌های سنتی پست به‌تدریج از بین رفت و شیوه‌های نوین مثل؛ پست پیشتاز، پست مستقیم، سلف‌سرویس پستی، تحویل هوشمند بسته‌های پستی، پست تصویری، پست یافته، صندوق شخصی، پست تلفنی 193، پست اکسپرس، پست خرید، پست رستانت، خرید اینترنتی، پست ویژه، پیک ویژه جایگزین آن شد.

آموزش دانش‌آموزان به مناسبت ۱۷ مهرماه روزجهانی پست

هدایت‌الله کرد مدیرکل پست سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: هم‌زمان با ۱۷ مهرماه روز جهانی پست، کارشناسان این اداره کل با حضور در مدرسه ابتدایی دخترانه دانش زاهدان نحوه صحیح آدرس‌نویسی و خدمات پستی را به دانش‌آموزان آموزش دادند.

وی ادامه داد: آشنایی و آموزش اقشار مختلف به‌ویژه دانش‌آموزان با خدمات اداره پست و نحوه صحیح ارسال مرسولات نقش بسیار بسزایی در جامعه دارد.

مدیرکل پست استان تصریح کرد: در این برنامه دانش‌آموزان آثار نقاشی خود را به مناسبت روز جهانی پست تحویل کارشناسان دادند.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark