کد مطلب: 61763
 
استاندار سیستان و بلوچستان:
مادران و همسران شهدا تمدن ساز هستند/ مشکلات آنها باید احصا و رفع شود
محمد کرمی گفت: شهدا با تمام وجود در راه اسلام وانقلاب تلاش کردند و مادرانی که فرزندانی تربیت کردند که در این راه با تمام وجود تلاش می کنند و در راه رضای الهی گام بردارند، این مادران تمدن ساز هستند.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۷
 
به گزارش زاهدنیوز، محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان در مراسم آئین تکریم از مادران و همسران شهدا مصادف با سالروز وفات حضرت ام البنین (س) بیان کرد: از ابتدا خدمتگزار خانواده شهدا بودیم امروز توقیف شد در این امانت الهی که بر دوش ما قرار گرفته است با دعای خیر شما مادران و همسران شهدا بتوانیم به رسالت خود عمل کنیم رسالت ما اجرای فرمان الهی برای پیشرفت کشور ایران و خدمت به مردم متدین سیستان و بلوچستان خصوصا خانواده معظم شهدا و ایثارگران است.

وی افزود: به فضل الهی و دعای خیر شما تلاش خواهیم کرد بر اساس سه راهبرد بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت تحول خوبی در استان اتفاق بیفتد و اگر بخواهیم در استان کاری را انجام دهیم تلاش و نگاه ما توحیدی است نگاه توحیدی که شهدا به این مقام رسیدند و این کار برای رضای خدا است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: شهدا با تمام وجود در راه اسلام وانقلاب تلاش کردند این برکت خون شهدا که رضای الهی است و با خدا معامله کردند این مورد گرانبها است این مرهون تلاش شما مادران عزیز و همسران فداکار است و مادرانی که فرزندانی تربیت کردند که در این راه با تمام وجود تلاش می کنند و در راه رضای الهی گام بردارند، این مادران تمدن ساز هستند.

وی تصریح کرد: مسئول تربیت فرزند، مادر است؛ مادران با آموزه های دینی و با تلاش خوبی که دارند فرزندانی تربیت می کنند که این فرزندان باعث پیشرفت اسلام می شوند.

کرمی گفت: شهدا اهل عمل صالح بودند در راه حق، صبر و عمل صالح داشتند، این عمل صالح را شما مادران به آنها یاد دادید، این صبر و استقامت را مادران و همسران به شهدا یاد دادند چرا که با تمام وجود آنها را پشتیبانی و حمایت کردید.

وی ادامه داد: شهدا با خدا معامله کردند و شما مادران و همسران شهدا هم با خدا معامله کردید پس یقین بدانید خدا پشتیبان شما است و شهدا در پیشگاه الهی روزی می خورند و خوشحال هستند چرا که خدا خریدار آنها شده‌است.

استاندار گفت: تلاش ما این است در این استان با انسجام وحدت و برادری که سفارش و کلام قرآن است بتوانیم تحولی از این با دعای خیر شما و عنایات الهی انجام دهیم.

وی اذعان کرد: استان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بی‌نظیری دارد که باید آنها را پای کار بیاوریم چرا که آینده درخشان است و پای رسالت تا آخرین قطره خون ایستاده‌ایم تلاش داریم مشکلات معیشت را تا حد توان حل کنیم.

کرمی افزود: به مسئولان گفته‌ام مدیون هستند اگر مردم را در ادارات معطل کنند ما خادم و خدمتگزار مردم هستیم و معطلی در صف نان، بنزین و ... معنا ندارد باید درست نظارت کرد و تلاش می‌کنیم مشکلات برطرف و حل و فصل شود و از ظرفیت معادن، مرز، محصولات استراتژیک کشاورزی بهره گیری کنیم.

وی ادامه داد: بنیاد شهید باید تلاش کند خانواده های که مشکل مسکن دارند احصا و آنها را رفع کند.

استاندار با بیان اینکه سیستان وبلوچستان پایتخت وحدت اسلامی است، گفت: باید در عمل نشان داد شیعه و سنی نداریم و ید واحد هستیم، دشمن و یهود در بین اختلاف پراکنی است تا امت اسلامی در هیچ عرصه ای رشد نکند باید با وحدت و همدلی بین همه مجموعه ها مشکلات را رفع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید به آموزه های دینی عمل کنیم و از سیره شهدا کمک بگیریم چراکه شهدا برای خدا به شهادت رسیدند نه برای پست و مقام، ما هم باید برای رضای خدا کار کنیم و به دنبال اسم و تبلیغ نباشیم.



شهدا محور عزت و کرامت ما هستند

محمد ناظری، مدیرکل بنیاد شهید سیستان و بلوچستان در مراسم آئین تکریم از خانواده شهداء بیان کرد: ماه دی، ماه شهیدان است اگرچه تمامی ماه های سال ماه شهیدان است اما دی ماه یک جلوه دیگر و پر فروختر نسبت به سایر ماه های دیگر است، ۲۲ هزار و ۸۲۱ شهید دی ماهی نشانگر این موضوع در دفاع مقدس است.

وی افزود: شهدای شاخص و عزیزی که در دی ماه از جمله شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی سیزدهم دی ماه، سردار شهید حاج قاسم میرحسینی ۱۹ دی ماه، سردار شهید احمد کاظمی، ابو مهندس، احمدی روشن و صدها و هزاران شهید دیگر در این ماه به شهادت رسیدند.

مدیرکل بنیاد شهید ضمن تسلیت سومین سالگرد شهادت سردار شهید سردار دلها تصریح کرد: شهید سلیمانی در وصیت نامه خود سفارش های زیادی در راستای حفظ ارزش و دستاوردهای انقلاب اسلامی پیرامون شهدا ولایت فقیه داشتند و همچنین گفتند جمهوری اسلامی حرم است، حرم مقدسات را حفظ کنید به دشمنان اجازه ایجاد تفرقه ندهید و اینکه شهدا محور عزت و کرامت ما هستند.

وی گفت: ۳۵ هزار نفر جامعه ایثارگری استان مطمئن در کنار استاندار هستند و یاری گر شما در حل مسائل خواهند بود تا شاهد رخدادهای خوب در عرصه‌های اقتصادی محرومیت‌زدایی و سایر عرصه‌های استان باشیم.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark