کد مطلب: 40398
 
مصوبه یک و نیم میلیارد دلار برای گازرسانی به استان ابلاغ شد
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با تصویب یک میلیارد و 500 میلیون دلار اعتبار توسط شورای اقتصاد برای گازرسانی، این مصوبه به استان ابلاغ شد.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۳۰
مصوبه یک و نیم میلیارد دلار برای گازرسانی به استان ابلاغ شد
 
به گزارش زاهدانه به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی در بازدید از اداره کل دیوان محاسبات استان با اشاره به پروژههای بزرگ بر لزوم نظارت دقیق بر هزینه کرد اعتبار پروژهها تاکید کرد.

وی با اشاره به حفظ بیت المال گفت: نگاه به بیت المال نباید به هیچ عنوان ضعیف شمرده شود و مدیران باید در مقابل پرسش مردم جواب روشنی داشته باشند .

وی گفت: از سوی دیگر باید مدیران نگاه توسعه ای داشته و ریسک پذیر باشند چرا که اگر جسارت از مدیران سلب شود به همان میزان خلاقیت و نوع آوری نیز از مدیران گرفته می شود .

استاندار ، دیوان محاسبات را دیده بان ارزشهای مالی عنوان کرد و افزود : این نهاد باید دیده بانی بدون ملاحظه باشد و در حفظ بیت المال ملاحظه را کنار بگذارد چرا که توقع مردم از ما بعنوان مسئول ماندن بر موضع سلامت است که این سلامت باعث اعتماد اجتماعی شده و جامعه را در مسیر ترقی و پویایی به پیش می برد .

هاشمی از مدیران مالی به عنوان امین و حافظان بیت المال در دستگاههای اجرایی یاد کرد و گفت: نقش مدیران باید بر قانون انطباق داشته باشد و نقش قانون بر رفتارها را نیز دیوان می تواند ضامن باشد .

وی افزود : باید به گونه ای باشیم که هر شبهه ای را در جامعه زدوده و ارزش نگاه مردم را که همانا سرمایه هر دولتی است داشته باشیم و دیوان محاسبات به عنوان یک مشاور صادق می تواند در این مسیر در جلب اعتماد مردم نقش ارزنده ای ایفا کند .

استاندار گفت: تذکر به موقع باعث جلوگیری از آسیب بر شخصیت انسانی می شود و می تواند از سقوط یک انسان جلوگیری کند و باید همه بکوشند تا در روابط با یکدیگر خیر همدیگر را جستجو کنند.

هاشمی از دستگاه های اجرایی خواست بدون مطالعه زیست محیطی طرحی را انجام ندهند و افزود : نگاه همه جانبه به پروژه ها و طرح های ارائه شده می تواند از اسراف منابع جلوگیری کند.

وی پاسداری از بیت المال را از بزرگترین دغدغه دیوان محاسبات ذکر کرد و افزود : با توجه به اینکه بنای دولت بر نظم و قانون است مدیران و مسئولان باید قاعده مند عمل کنند تا خدشه ای به اعتماد اجتماعی که همانا سرمایه نظام است، وارد نشود.

اولویت اجرای طرح گازرسانی به استان، از ایرانشهر به چابهار و ایرانشهر به زاهدان است.

زاهدان تنها مرکز 31 استان کشور است که شهروندان آن از نعمت گاز محروم هستند.

از مجموع 37شهر سیستان و بلوچستان، ایرانشهر از نعمت گاز برخوردار است.
Share/Save/Bookmark