کد مطلب: 62683
 
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خبر داد:
واردات بیش از یک‌صد هزار رأس دام تا پایان امسال از طریق مرزهای سیستان و بلوچستان
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: افق برنامه سازمان جهاد کشاورزی، واردات بیش از یک‌صد هزار رأس دام تا پایان امسال و افزایش قابل‌ملاحظه آن در سال‌های آتی است.
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۸
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز، مهدی حسینی با اشاره به سفر اخیر معاونین وزیر جهاد کشاورزی به سیستان و بلوچستان در راستای ایجاد هماهنگی‌های لازم برای تسهیل در واردات دام از مبادی رسمی مرزهای ریمدان، پیشین، کوهک، میلک و میرجاوه بیان کرد: در نشست‌هایی با حضور مسئولان استانی، دستگاه‌های دخیل در واردات دام، مدیران صنایع کشتارگاهی و بسته‌بندی تمهیداتی به‌منظور تسریع در واردات، ترخیص، قرنطینه، کشتار و استحصال گوشت و ارسال به بازار مصرف در نظر گرفته شده است.

مهدی حسینی افزود: وجود ۱۱ واحد کشتارگاه صنعتی با ظرفیت هزار و ۸۰۰ رأس دام سنگین، ۴۰ واحد بسته‌بندی گوشت با ظرفیت ۹۰ هزار تن در سال، ۷۴ واحد قرنطینه دامی و ۲۱۹ واحد پرواربندی صنعتی، هزار و ۴۸۰ واحد پرواربندی سنتی در سیستان و بلوچستان، ظرفیت بسیار ممتاز در راستای تحقق تأمین گوشت موردنیاز کشور از طریق سیستان و بلوچستان است.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۲۹ هزار رأس دام سنگین و شتر از طریق مرزهای رسمی ریمدان، پیشین، کوهک، میلک و میرجاوه وارد استان شده و پس از طی دوران قرنطینه و کشتار گوشت استحصالی به‌صورت وکیوم، تازه و منجمد به سطح کشور ارسال شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی تأکید کرد: افق برنامه سازمان جهاد کشاورزی، واردات بیش از یک‌صد هزار رأس دام تا پایان امسال و افزایش قابل‌ملاحظه آن در سال‌های آتی است، تا سیستان و بلوچستان بتواند نقش مهمی در تنظیم بازار گوشت کشور ایفا کند.

وی اظهار کرد: کلیه نظارت‌های بهداشتی و شرعی بر روی دام کشتاری در مبادی مرزها، مراکز قرنطینه، کشتارگاه‌ها و بسته‌بندها انجام و سپس گوشت استحصال شده با مقصد بازارهای داخلی صادر می‌شود.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark