کد مطلب: 62612
 
ساخت مسکن از اولویت‌های اساسی دولت سیزدهم؛
سیستان و بلوچستان پیشتاز ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن است
سیستان و بلوچستان در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن از وضعیت خوبی در سطح کشور برخوردار است.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۴
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زاهدنیوز به نقل از عصرهامون، مسکن یکی از ضروری‌ترین نیازهای اساسی سه‌گانه «خوراک، پوشاک، مسکن» است که در سطوح بالای اولویت قرار دارد و عاملی برای رسیدن به آرامش است.

مسکن ضمن این که به ساختار خانواده کمک شایانی می‌کند یکی از حوزه‌های اثرگذار بر اشتغال نیز به شمار می‌رود.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم جهش قابل‌توجهی در ساخت مسکن برای اقشار ضعیف جامعه در قالب طرح نهضت ملی مسکن کلید خورد.

ابراهیم رئیسی در ۲۷ اردیبهشت سال گذشته در سومین جلسه شورای‌عالی مسکن در دولت سیزدهم، با بیان اینکه ساخت حداقل یک میلیون واحد مسکونی در سال و رفع دغدغه مردم در این زمینه هم نیاز جدی جامعه، هم وعده دولت و هم تکلیف قانونی است، گفت: امکانات و ظرفیت‌های لازم برای تحقق اهداف نهضت ملی مسکن کاملاً فراهم است؛ اما این ظرفیت‌ها باید به شکل صحیح مدیریت شود و به فعلیت برسد.
رئیس‌جمهور ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی را از برنامه‌های دولت سیزدهم برشمرد که نیازمند جدیت و اهتمام همه اجزای دولت است.

پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان ۶۵ درصد پیشرفت داشته است


طرح نهضت ملی مسکن از مهم‌ترین اولویت‌های دولت به شمار می‌رود که اجرای سریع و فراتر از برنامه آن در سیستان و بلوچستان رؤیای مردم به‌خصوص نسل جوان برای حل مشکل خانه‌به‌دوشی و داشتن سرپناهی اختصاصی را به تحقق نزدیک کرده است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان ثبت نامه اولیه ۲۵ هزار نفر در استان انجام شده که تمامی این افراد تأمین منابع مالی را انجام داده‌اند و در حال حاضر ساخت‌وساز برای ۱۹ هزار واحد در مرحله پی ساختمان قرار دارد.

عطا اله اکبری افزود: پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان ۶۵ درصد پیشرفت داشته است و پیش‌بینی می‌شود تا اواسط سال جاری واحدها آماده تحویل به متقاضیان شود.

وی تصریح کرد: هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات جهت ساخت واحدهای نهضت مسکن اتفاق افتاده که ازاین‌جهت در سطح ملی بی‌سابقه است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: در سطح استان به‌جز زاهدان و چابهار زمین‌ها به شکل ویلایی تفکیک که از ۱۵۰ متر تا ۴۰۰ متر به متقاضیان مؤثر تحویل خواهد شد.

وی با بیان اینکه به‌زودی هزار واحد از واحدهای نهضت ملی مسکن در سایت اول به متقاضیان تحویل داده خواهد شد خاطرنشان کرد: تکمیل و تحویل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن از جمله مهم‌ترین اولویت‌های استان است که به‌صورت ویژه مورد بررسی و نظارت قرار دارد.

طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان که جوان‌ترین استان کشور محسوب می‌شود بهترین فرصت برای خانه‌دارشدن تمامی اقشار در این استان است.

به گفته متولیان امر اجرای طرح نهضت ملی مسکن زمینه اشتغال ۱۸ هزار نفر را به طور مستقیم در سیستان و بلوچستان فراهم کرده است.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark