کد مطلب: 62623
 
تب ناپدیدشدن سطل‌های زباله بالا گرفت؛
سارقان فضای شهر را آلوده کردند/ اپیدمی سرقت مخازن زباله در زاهدان
معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان گفت: یکی از مشکلات شهرداری زاهدان با مخازن زباله، سرقت مخازن زباله در نقاط مختلف شهر زاهدان است.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۹
 
محمدرضا مقدم، معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان در گفتگو با خبرنگار زاهدنیوز یکی از مشکلات شهرداری زاهدان را مواجه سرقت مخازن زباله از سطح شهر دانست و تصریح کرد: همواره شاهد سرقت مخازن در نقاط مختلف شهر هستیم، زمانی که معبر‌ها خلوت یا موارد دیگر این مخازن به سرقت می‌رود.

وی ادامه داد: در حال حاضر دو پرونده در ارتباط با سرقت مخازن زباله تشکیل شده و در دستگاه قضایی در جریان است، در حال حاضر این مخازن زباله در ضایعاتی‌ها دیده می‌شود که تعداد آن روبه‌افزایش است.

معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان با بیان اینکه بیشتر معتادان و مهاجرین که در سطح شهر هستند این مخازن را به ضایعاتی‌ها می‌فروشند، افزود: این مخازن توسط آن‌ها به سرقت می‌رود و سپس اقدام به فروش آن می‌کنند.

مقدم گفت: برخی از این مخازن نیز توسط سارقین به سرقت می‌رود گاهی دیده شده که در نیمه‌های شب این مخازن از سطح معابر دزدیده می‌شود و به‌راحتی آن را پشت وانت می‌گذارند آن‌ها را تکه‌تکه و سپس به فروش می‌رسانند.

این مسئول با بیان اینکه سرقت زباله‌ها اکنون مسئله شایعی است و به دستگاه‌های قضایی گزارش شده است، اذعان کرد: سرقت مخازن زباله تاکنون در خیابان‌های خیام، آزادگان، زیباشهر، جام‌جم و معابر منطقه سه اتفاق افتاده و زمانی که دقت می‌کنیم این سرقت‌های مخازن زباله فقط در مکان‌های حاشیه شهر نبوده است و از نقاط مختلف هم سرقت مخازن را داشته‌ایم.

وی تشریح کرد: بعد از سرقت مخازن زباله این مخازن تکه‌تکه می‌شود و در نتیجه پیگیری‌ها راه به جایی نمی‌برد؛ ولی در دو ضایعات فروشی آثاری از این مخازن را پیدا کردیم و برای آن‌ها از سمت شهرداری پرونده تشکیل داده‌ایم.

معاون خدمات شهری شهرداری زاهدان خاطرنشان کرد: سارقین کار خود را بسیار تمیز و دقیق انجام می‌دهند و ردپایی را از خود بر جای نمی‌گذارند.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark