کد مطلب: 36735
 
سارق هنردوست همراه با نقاشی فرودگاه آلاسکا به پرواز درآمد
اثر هنری بومی آلاسکا از فرودگاه بین‌المللی جونوا به سرقت رفت.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۸
سارق هنردوست همراه با نقاشی فرودگاه آلاسکا به پرواز درآمد
 
به گزارش زاهدانه به نقل از سایت آرت نت نیوز فرودگاه‌ها همیشه در زمره امن‌ترین و محافظت شده‌ترین مناطق دنیا هستند ولی این بار سارق هنر دوست توانست با عبور از این موانع امنیتی نقاشی در معرض نمایش فرودگاه بین‌المللی جونوا در آلاسکا را به سرقت ببرد. بنا به گزارش‌های موجود این نقاشی چاپ ابریشم بر روی چوب سرو، تصویری از یک عقاب بومی آمریکای شمالی است که در قسمت قدیمی طبقه همکف سالن انتظار فرودگاه به دیوار آویخته شده بود اثر فوق به همراه تعدادی کار هنری مشاب حدود ده سال قبل توسط ریچاردپور کلکسیونر محلی به این فرودگاه امانت داده شده بود.
 
این کلکسیونر به خبرنگاران گفت: در مکانی عمومی مثل فرودگاه، احتمال خراشیده شدن کارهای هنری وجود دارد ولی برداشتن آنها از روی دیوار به نظر ناممکن می‌رسد کارکنان فرودگاه روز 24 جولای متوجه نبود این نقاشی شدند و فورا پلیس را در جریان این سرقت قرار دادند.
 
مسئول هماهنگی امنیت فرودگاه نیز می‌گوید: احتمالا یکی از مسافران که بسیار به فرودگاه جونوآ می‌آید به این نقاشی علاقه‌مند  شده و تصمیم گرفته آن را به خانه‌اش ببرد اما تمام تلاش خود را برای پیدا کردن نقاشی فوق به کار خواهیم گرفت و امیدواریم سارق آن را بازگرداند ولی در غیر این صورت نیز آرزو می‌کنیم که سارق از این اثر هنری به خوبی مراقبت کند چرا که بسیار زیبا بود.



انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark