کد مطلب: 49354
 
یک کارشناس سیاسی عنوان کرد:
انتخابات، مهم ترین برنامه استکبار جهانی برای نفوذ در ایران است/ نگاه ویژه نفوذ دشمن به سیستان و بلوچستان
یک کارشناس سیاسی گفت: بدون شک یکی از مهم ترین برنامه های استکبار جهانی برای پروژه نفوذ در ایران، انتخابات پیش رو است تا از این طریق بتوانند افرادی را مطابق نظر خود وارد عرصه جامعه کنند.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۰۰
 
حامد شهرکی در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه با اشاره به اینکه کشورهای استکباری همواره برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی و نفوذ درجامعه ایران از راه ها و شگردهای بسیاری استفاده می کنند، اظهار داشت: در گذشته راه نفوذ دشمنان اکثرا به صورت امنیتی و نظامی بود ولی با شکست خوردن در این شگردها، ایادی استکبار تنها راه رسیدن به اهداف خود را نفوذ فرهنگی قلمداد کرده است و در این مسیر قدم بر می دارد.
وی با بیان اینکه فرهنگ هر کشور یکی از مهمترین و حساس ترین بخش های آن جامعه به شمار می آید، گفت: قدرت های بزرگ جهانی سعی می کنند با نفوذ در لایه های فرهنگی کشورها به اهداف استکباری خود دست یابند.

انتخابات پیش رو مهمترین برنامه استکبار برای نفوذ
این کارشناس سیاسی ادامه داد: بدون شک یکی از مهم ترین برنامه های استکبار جهانی برای پروژه نفوذ در ایران، انتخابات پیش رو است تا از این طریق بتوانند افرادی را مطابق نظر خود وارد عرصه جامعه کنند و با رخنه در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، افرادی هم تراز با تفکرات و سلائق خود وارد نظام کنند.
وی افزود: مسئولین با شناسایی راه های نفوذ و شناساندن آنها به جامعه و مردم، باید تلاش کنند تا مردم درهنگام رای دادن انتخابی اصلح داشته باشند.

وظیفه اصلی شورای نگهبان جلوگیری از نفوذ افراد فتنه انگیز در انتخابات است

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: مردم نیز باید با افزایش بصیرت خود و پیروی از منویات مقام معظم رهبری توطئه های دشمنان را در این زمینه خنثی کنند.
شهرکی با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی نباید از نقش شورای نگهبان به سادگی عبور کرد، گفت: وظیفه اصلی شورای نگهبان جلوگیری از نفوذ افراد فتنه انگیز در انتخابات است لذا این شورا باید همچون سدی محکم در برابر نفوذ دشمن عمل کند.
وی تصریح کرد: تمامی نهادهای کشور و همه مسئولین نظام باید با همکاری همگانی مردم به مقابله و جلوگیری از مجموعه عناصری که عامل نفوذ فکری، فرهنگی و سیاسی دشمن هستند، بپردازند.
وی از جمله اساسی ترین راه های مقابله با نفوذ فرهنگی را شناخت دقیق و همه جانبه تهاجم فرهنگی بیان کرد و گفت: زمانی می توان با یک پدیده به درستی مقابله کرد که اطلاع کافی و همه جانبه از آن داشته باشیم.

برجام مقدمه ای برای نفوذ
این کارشناس سیاسی اظهار داشت: جریان نفوذ تنها مربوط به امروز نیست و با نگاهی به گذشته می توان به این نکته پی برد که نفوذ از همان ابتدای ظهور انقلاب اسلامی ایران وجود داشته است بگونه ای که هشدار های اخیر مقام معظم رهبری در مورد نفوذ استکبار جهانی، بسياری از دلسوزان انقلاب را نگران کرده است.
وی یکی از بحث‌هایی که در سال جاری برای نخستین‌بار در صحبت‌های رهبر معظم انقلاب مطرح شد را بحث نفوذ بیان کرد و ادامه داد: رهبر انقلاب برجام را مقدمه ای برای نفوذ عنوان کردند؛ از این رو می توان گفت که کشورهای استکباری از نفوذ در انتخابات چند هدف را دنبال خواهند کرد.
وی در همین زمینه بیان داشت: مرحله اول ورود افرادی در مجلس است که حداقل، مخالفتی با آمریکا و قدرت های بزرگ نداشته باشند و به نحوی ضد آنها نباشند، تا این جای کار برای آنها همین قدر کافیست. در مرحله بعد در پی نفوذ برای روی کار آمدن افرادی هستند که مخالف رابطه با این کشورها نباشند و حتی خواهان رابطه با قدرت های بزرگ باشند.
وی مرحله بعدی را روی کارآمدن افرادی که نه تنها خواهان رابطه با کشورهای غربی باشند بلکه از لحاظ فکری و ارزشی نیز مخالف ارزش های جمهوری اسلامی باشند و خواهان ورود ارزش های غربی به جامعه هستند، بیان کرد.
وی خاطر نشان کرد: مسلما کار ویژه و اصلی ایادی استکبار از این مرحله شروع شده و آنها تا این جای کار با بسترسازی مناسب هدف اصلی خود را که همانا براندازی انقلاب اسلامی ایران می باشد را در پیش خواهند گرفت.

وظیفه بسیار مهم مقابله با نفوذ بر دوش مردم
شهرکی ادامه داد: در دنیای امروز مردم نمی توانند دیواری بر دور خود بکشند و نگذارند که فرهنگ دیگری در جامعه آنها نفوذ نکند از اینرو جامعه ایران نیز از این امر مستثنی نیست و از ابتدای انقلاب اسلامی همواره در معرض نفوذ فرهنگی دشمنان نظام بوده است؛ لذا در اینجا وظیفه بسیار مهمی که همانا مقابله با نفوذ دشمن است بر دوش مردم قرار می گیرد.
وی با توجه به انتخابات هفتم اسفند ماه و نفوذ همه جانبه دشمنان نظام در جامعه عنوان کرد: در این راستا وظیفه مردم بیش از پیش نمایان می گردد و مردم برای جلوگیری از نفوذ سیاسی دشمنان در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی باید در ابتدا به شناخت همه جانبه تهاجم فرهنگی و اهداف دشمن از آن دست یابند و سپس با بصیرت افزایی، تقویت بینش سیاسی و دینی خود، آشنایی با رهنمودهای مقام معظم رهبری، تمسک جستن به ولایت فقیه و با وحدت، همدلی و حضور به موقع خود در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی قوی ترین سد در مقابل نفوذ بدخواهان و دشمنان نظام باشند و از ورود افراد فتنه انگیز و معاند به نظام جلوگیری کنند.

هدف نفوذ فرهنگی تخریب فرهنگ کشور است
این کارشناس سیاسی گفت: نفوذ در لغت به معنای اثر کردن یا داخل شدن درچیزی یا در اصطلاح نیز به عملی می گویند که فرد، سازمان یا کشوری به صورت علنی و آشکارا قادر به ورود به هدف مورد نظر خود نمی باشد، لذا تلاش می کند به صورت پنهان، غیرعلنی و با تحت تاثیر قرار دادن مولفه های هدف خود و استفاده از زوایای آسیب پذیر آن، در نفوذ به گزینه مورد نظر خود برای رسیدن به اهدافش دست یابد؛ مانند ویروسی که ازسیستم یک شرکت به منظور نفوذ درشرکتی رغیب برای تخریب اطلاعات آن مورد استفاده قرار می گیرد.
وی ادامه داد: با این مقدمه می توان گفت که نفوذ فرهنگی نیز همانند همان ویروس عمل کرده و سعی در تخریب فرهنگ کشور مورد هدف را دارد.
شهرکی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران شاهد گسترش نفوذ فرهنگی و سیاسی در جامعه هستیم که نمونه بارز و اخیر آن نفوذ در لایه های تصمیم گیری و تصمیم سازی نظام از طریق تاثیر برجامعه و افراد تصمیم گذار، برای ورود افراد فتنه نگر و مخالف نظام جهت ورود به بطن مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان هستیم که در این راستا می طلبد جامعه و مسئولین با همدلی و همگرایی، افزایش بینش سیاسی و دینی و شناخت راه های نفوذ دشمنان، آنها را از دستیابی به اهدافشان ناکام بگذارند.

موارد نفوذ و افراد نفوذی را باید کاملا شناخت
وی گفت: از مهمترین خطراتی که مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی را از سمت عوامل نفوذی تهدید می کند ورود این افراد به بدنه اصلی است که با تحت تاثیر قرار دادن، رخنه کردن در افراد دیگر و سپس با تحت تاثیر قرار دادن آنها و همسو کردن آنها با خود و با تحت تاثیر قرار دادن کلیه تصمیم گیری ها ، به سمت و سوی اهداف دشمنان انقلاب قدم بر می دارند و در پایان نیز با از بین بردن ارزش های دینی، اسلامی و ایرانی و جایگزین کردن آنها با الگوی غربی درصدد از بین بردن انقلاب اسلامی خواهند بود.
این کارشناس سیاسی ادامه داد: برای جلوگیری از ضربه های احتمالی دشمنان باید در ابتدا موارد نفوذ و افراد نفوذی را کاملا شناخت و شناسایی کرد و به جامعه معرفی کرد؛ سپس برای در امان ماندن فرهنگ و ارزش های اسلامی و انقلابی بسترهای لازم را پیاده و تقویت نمود تا مردم، جامعه و خصوصا جوان های بعد از انقلاب با این ارزش ها و الگوهای اسلامی و انقلابی آشنا شوند و به دور از تعصبات جناحی و منافع سیاسی و اقتصادی سعی کنند ازمنویات مقام معظم رهبری در زمینه رشد و تعالی جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام و نظام بین الملل بهره مند شوند.

پاکستان و افغانستان دو کشور شکل گیری گروهک های تکفیری
وی در ادامه خاطر نشان کرد: استان سیستان و بلوچستان به عنوان یک استان هم مرز با کشورهای پاکستان و افغانستان که این دو کشور محل پرورش تروریست و شکل گیری گروهک های تکفیری و تندرو و همچنین محل تولید وتوزیع مواد مخدر و قاچاقچیان بوده همواره از حساسیت خاصی برخوردار بوده است.
شهرکی بیان داشت: وجود بافت فرهنگی ، مذهبی و قومی متنوع و مختلف در این استان می تواند هم جنبه مثبت داشته باشد و هم جنبه منفی، به گونه ای که این تنوع قومی و مذهبی هم می تواند موجب رشد و تعالی استان گردد و هم می تواند با کج روی و افزایش اختلافات قومی و مذهبی سبب ناامنی و عدم رشد آن شود.

نگاه ویژه نفوذ دشمن به سیستان و بلوچستان
وی ادامه داد: یکی از استان هایی که دشمن همواره نگاه ویژه ای به آن داشته سیستان وبلوچستان است به نحوی که از ابتدای انقلاب اسلامی با انواع ترفندها سعی در ناامنی و ضربه زدن به نظام را داشته است.
این کارشناس سیاسی بیان داشت: درسال های گذشته نفوذ دشمن دراین استان از طریق نظامی و با ایجاد ناامنی رخ داده که توانسته با همدلی مردم منطقه و اقدامات نظام خنثی شود.
وی گفت: دشمن در چند سال اخیر راه نفوذ خود را تغییر داده و از طرق فرهنگی سعی در نفوذ به این استان را دارد که یکی از ترفندهای دشمنان نیز، دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی و تربیت افراد معاند با نظام و تلاش برای نفوذ آنها در بطن جامعه ، خصوصا گرفتن پست های سیاسی و فرهنگی در استان است تا با بدست آوردن قدرت سیاسی بتوانند ارزش های غیر اسلامی و غربی که برخلاف فرهنگ مردم منطقه است را ترویج دهند که انتخابات اخیر نیز یکی از این موارد است.
شهرکی در پایان بیان داشت: در این زمینه می طلبد مردم استان سیستان و بلوچستان اهم از شیعه و سنی با وحدت و همدلی خود و با یادآوری گذشته درخشان استانشان در صدد آن شوند تا این نفوذ و توطئه دشمنان خنثی گردد.

گزارش: نجمه خسروپرست
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark