کد مطلب: 61668
 
گلایه هایی که جدی گرفته نمی شوند؛
ناوگان حمل و نقل عمومی، معمایی حل نشدنی در جنوب شرق/ یک مسئول: ناوگان اتوبوس رانی زاهدان نوسازی می شود
خرابی اتوبوس، دیر آمدن و وجود اتوبوس های فرسوده در کلان شهر زاهدان این روزها به معمایی بزرگ و حل نشدنی تبدیل شده است.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۳
 
به گزارش زاهدنیوز، اتوبوس ها وسایل نقلیه عمومی هستند که در شهر برای کاهش ترافیک تردد می کنند، هر روز تعداد زیادی از شهروندان به دلیل افزایش قیمت تعرفه تاکسیرانی مجبور هستند با اتوبوس های درون شهری کار خود را انجام دهند و در این مسیر انتظارهای بس طولانی برای رسیدن اتوبوس و وارد شدن به اتوبوس هایی که بیش ازحد ظرفیت مسافر سوار شده است، را تحمل کنند.

این روزها حال ناوگان حمل ونقل عمومی کلان شهر زاهدان خوب نیست به گونه ای که با توجه به فرسودگی دستگاه ها هر روز باید منتظر فروپاشی و سوگ ناوگانی باشیم که روز به روز ضعیف تر می شود.

کمبود شدید تاکسی و اتوبوس و فرسودگی بخش زیادی از ناوگان حمل ‌و ‌نقل عمومی در کلان شهر زاهدان سبب ایجاد مشکلات زیادی برای شهروندان شده است.

وضعیت سامانه حمل ‌و نقل کلانشهر زاهدان نشان می‌دهد که دراین حوزه به ‌ویژه درحوزه اتوبوسرانی، با کمبودهای زیرساختی مواجه‌ و موضوع نوسازی این ناوگان ظاهرا چندان جدی گرفته نشده‌است.

زاهدان نه خبری از مترو و قطار شهری است، نه مینی بوس داریم و نه بی آر تی، همه سهم مردم مظلوم و بی بضاعت ما از حمل و نقل عمومی اتوبوس‌هایی است که امکانات و شرایط اولیه را هم برای سرویس دهی به شهروندان ندارند.

وقتی می‌گوییم امکانات و شرایط، اصلاً منظور نظافت داخل و صندلی گرم و نرم نیست؛ منظور این است که این اتوبوس‌ها حتی سیستم سرمایشی و گرمایشی هم ندارند یا اگر دارند هرگز از آن استفاده نمی‌کنند.

۵۲ دستگاه اتوبوس تا پایان سال به ناوگان حمل و نقل عمومی کلان شهر زاهدان اضافه می شود

علی رخشانی، قائم مقام شهردار در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: جایگاه و نقش حمل و نقل در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جوامع امروزی بر کسی پوشیده نیست، حمل و نقل یکی از پایه های اصلی توسعه پایدار و متوازن در جوامع بشری محسوب شده است.

وی افزود: ناوگان حمل و نقل عمومی شهر زاهدان با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و مشکلات حمل و نقل عمومی کشور مدتی تعطیل بوده است.

وی افزود: ۵۲ دستگاه اتوبوس تا پایان سال به ناوگان حمل و نقل عمومی کلان شهر زاهدان اضافه می شود که ۲۰ درصد از سمت شهرداری و ۸۰ درصد آن از کمک های دولت است.

قائم مقام شهردار تصریح کرد: در بخش خصوصی ۳۳ دستگاه اتوبوس فعال هستند و ۱۱ خط در پهنه شمالی و شهرک های زاهدان در اتوبوس و تاکسی رانی فعال می شوند.

رخشانی گفت: سازمان فرهنگی شهرداری برای فرهنگ سازی خدمات شهری و استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، تیمی را تحت عنوان آموزش شهروندی تشکیل داده اند.

وی افزود: نسبت به خدمات دهی به شهروندان در خصوص ناوگان حمل و نقل عمومی مشکلاتی را داریم که ۳۰ درصد آن رفع شده است.

قائم مقام شهردار خاطر نشان کرد: یک میلیارد و ۲۰۰ در پی اغتشاشات اخیر ۸ مهرماه سال جاری به ناوگان حمل و نقل عمومی زاهدان خسارت وارد شده است.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark