کد مطلب: 52308
 
روایت خواندنی از کاروان های پیاده اربعین؛
بهره مندی 15 هزار زائر پاکستانی از خدمات بهداشتی درمانی رایگان/ زائر سرای امام رضا(ع) موکب مسافران در جنوب شرق کشور است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: امسال قریب به 15 هزار زائر پاکستانی ازخدمات بهداشتی ودرمانی رایگان بهره مند شدند.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۱
 
به گزارش زاهدانه، باز هم صدای غافله اباعبدالله الحسین(ع) به گوش می رسد، اربعین نزدیک است و عاشقان سید و سالار شهیدان طبق روال هر ساله با دل و جان به اشتیاق زیارت، راهی کاروان های پیاده اربعین می شوند تا در بزرگترین راهپیمایی جهان شرکت و قدم در جاده افلاکی نجف تا کربلا بگذارند.
کاروان هایی که در خیل جمعیت شان هنوز هم ندای ملکوتی و غریبانه "هل من ناصر ینصرنی" مولایمان به گوش می رسد؛ غربتی که با گذشت بیش از یک هزار و 400 سال هرسال بیشتر احساس می شود.
در روایات منقول است "هر کس به زیارت امام حسین(ع) برود خداوند متعال گناهان او را می بخشد و هر آنچه بخواهد نصیبش می کند. " از اینرو زائران حسینی از سراسر هرساله به شوق دیدار بارگاه ملکوتی آن امام همام و با عشق به ائمه راهی سفر معنوی کربلا می شوند. در بین کاروان های پیاده مادرانی هستند که نوزاد خود را به آغوش گرفته و عاشقانه، مسیر حرم را می پیمایند؛ پیرمردی که عصا به دست و لرزان لرزان قدم هایش را بر می دارد تا به زیارت امام خویش در کربلا نائل شود.


اینکه از هر گوشه ای فریاد «لبیک یا حسین» طنین انداز می شود دلت قرص است که دیگر پسر فاطمه(س) تنها نخواهد ماند، آنجا حواست ناخودآگاه می رود به سمت جوانان رزمنده ای که در دوران دفاع مقدس به ندای رهبر خویش لبیک گفتند؛ چرا که در دوران دفاع مقدس نیز در جبهه‌ها پیاده‌روی‌های زیادی به عنوان تمرین های رزمی انجام می شد و امروز نیز پیاده‌روی به سمت حرم امام حسین (ع) خود نوعی تمرین برای آماده سازی بسوی ظهور حضرت مهدی (عج) است.

برپایی موکب پذیرایی از زائران کربلا در سیستان وبلوچستان
در راستای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و آشنا شدن آحاد مردم با فرهنگ حسینی، عزاداری های سید و سالار شهیدان هر سال با شور و نوای بیشتری برگزار می شود و امسال نیز همچون گذشته کاروان های پیاده روی به سمت کربلای معلی براه افتاده و مردم به عشق آن امام همام راهی دیار معنوی می شوند.
هرساله همزمان با اربعین امام حسین(ع) کاروان های پیاده روی از سراسر دنیا به سمت سرزمین کربلا براه می افتند که در این بین سهم سیستان و بلوچستان علاوه بر زائران حسینی استان، زائران از آن سوی مرزها هم است. بگونه ای که موکب پذیرایی از زائران کربلا در زاهدان در زائر سرای امام رضا(ع) پذیرای هزاران هزار زائری است که با پای پیاده راهی این سفر معنوی می شوند و در این میان هستند خادمین افتخاری امام حسین(ع) که چند هفته قبل خود را آماده پذیرایی زائران حسینی کرده اند.


از آنجایی که رسانه های غربی و صهیونیستی از بازتاب این مراسم بی نظیر جهان تشیع جلوگیری می کنند وظیفه اصحاب رسانه و قلم دوچندان می شود به همین دلیل نیز خبرنگار ما به استقبال از زائرانی می رود که به عشق اهل بیت(ع) کیلومترها راه را پیموده تا با کاروان پیاده روی اربعین راهی سفری معنوی شوند شما نیز با خواندن این گزارش با ما در این مسیر همراه شوید.

خدمت به زوار امام حسین(ع) افتخار بزرگی است
آتنا دانشجوی رشته حسابداری؛ یکی از جوان ترین خادمین افتخاری در زائر سرای زاهدان است که انگیزه حضور خود در این مکان را رفع خستگی از زائران امام حسین(ع) عنوان می کند.
وی با بیان اینکه یکبار به زیارت امام حسین(ع) مشرف شده است، می گوید: تنها کاری که از دستم برمی آید کمک به عزادارن سید و سالار شهیدان است تا از این طریق برای آخرت خود توشه ای خوب ذخیره کنم.
وی روزانه 6 ساعت در زائر سرای امام رضا(ع) مشغول به تمیز کاری، کمک به آشپزی و پذیرایی از زائران است و این کار را با افتخار و به عشق اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام انجام می دهد.

عشق به امام حسین(ع) خستگی سفر را از بین می برد
غلامرضا غلامی یکی از زائران پاکستانی در زائر سرای امام رضا(ع) است با بیان اینکه چندین بار توفیق سفر زیارت کربلا نصیبش شده است، می گوید: از قم به نجف می آییم و از آنجا با پای پیاده به دیدار امام حسین(ع) در کربلا مشرف می شویم.
وی ادامه می دهد: وقتی سختی و خستگی مسیر راه را به عشق زیارت این امام همام طی می کنیم هیچ چیز مانع راهمان نمی شود و خستگی برایمان معنا پیدا نمی کند زیرا لحظه به لحظه این سفر شیرین ترین لحظات را برایمان به ارمغان می گذارد.

مردم ایران باید شکرگذار امنیت حاکم در کشورشان باشند
محمد سلیم یکی دیگر از زائرانی ست که کیلومترها راه را از پاکستان به شوق زیارت امام علی(ع) و امام حسین(ع) طی کرده است.
وی می گوید: این عشق به اهل بیت است که امثال من را پیاده به سوی حرمش می کشاند و سختی ها سفر را برایمان شیرین می کند.
سلیم هدف اصلی حرکت کاروان های پیاده اربعین به سمت کربلا را انتقال پیام عاشورا و قیام امام حسین (ع) از شهری به شهر دیگر عنوان کرد و می گوید: این دومین سالی است که خداوند توفیق شرکت در پیاده روی اربعین حسینی را نصیب من کرده است.


این زائر حسینی بیان می کند: وقتی گروه گروه از مردم زن و مرد، پیر و جوان از کودک 6 ماهه تا پیرمرد 90 ساله به شوق زیارت امام حسین(ع) این راه را طی می کنند و به دیدار امام خویش می روند چنان حسی در خود احساس می کنیم که می توان گفت این مهر و محبت به اهل بیت(ع) است که در دلهای همه مردم از ایرانی، افغانی، لبنانی گرفته تا آمریکایی و یمنی و غیره غوغا به پا کرده است.

ورود 15 هزار زائر پاکستانی به سیستان وبلوچستان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بازدید از زائر سرای امام رضا(ع) گفت: امسال قریب به 15 هزار زائر پاکستانی ازخدمات بهداشتی ودرمانی رایگان بهره مند شدند.
دکتر مهدی طباطبایی با بیان اینکه زائران پاکستانی از طریق مرز میرجاوه وارد زاهدان می شوند، افزود: این افراد در زائر سرای امام رضا (ع) استقرار یافته و تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی رایگان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان قرار می گیرند.
وی ادامه داد: طبق روال سال های گذشته این دانشگاه تدابیر ویژه ای جهت خدمات دهی به زائران پاکستانی اندیشیده است بگونه ای که تیم های سلامت دانشگاه شامل پزشک، کارشناس بیماری ها، بهداشت محیط و همکاران فوریت ها در مرز میرجاوه و زائرسرای امام رضا (ع) زاهدان مستقر شده و تمامی زائران را به محض ورود تحت پوشش برنامه نظام مراقبت بیماری ها قرار می دهند.

تاکنون بیماری واگیرداری در بین زائران گزارش نشده
این مسئول بیان کرد: در حالی بیماریابی بیماریهای مالاریا، سرخک، التور و سایر بیماریها انجام می شود که اگر موارد مشکوک به هرگونه بیماری مشاهده شد شخص سریعا گزارش و به بیمارستان اعزام می شود.
معاون بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: تاکنون موارد مشکوکی از بیماریهای واگیردار در بین زائران مشاهده نگردیده است.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark