کد مطلب: 61309
 
در خطبه های نمازجمعه مطرح شد؛
امنیت از ضروریات جامعه و خط قرمز نظام اسلامی است/ نیروهای نظامی و انتظامی تا پای جان از امنیت کشور دفاع می کنند
آیت الله مصطفی محامی گفت: امنیت از ضروریات زندگی و جامعه و البته خط قرمز نظام اسلامی است، نیروهای انتظامی، نظامی و امنیتی که وظیفه اولیه آن ها حفظ امنیت است و همه مردم و مسئولان در برابر امنیت مسئول هستند.
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۷
 
به گزارش زاهدنیوز، آیت الله مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به رعایت تقوای الهی بیان کرد: مردان و زنان مومن و نمازگزار یکی از راه های تحصیل و حفظ تقوای الهی حرکت در مسیر رسالت، ولایت و پایداری در مسیر الهی است.

وی با اشاره به آستانه هفته وحدت و سالروز میلاد رسول مکرم اسلام(ص) افزود: پیامبر اکرم (ص) منادی توحید در طول عمر با برکتشان بود تا پرچم توحید را برافراشته گرداند و دینی را سنگ بنایش بگذراد تا قیامت آن دین بماند و پایه های تمدن اسلامی را پایه ریزی کند، تمدنی که تا قیامت ماندگار باشد در این راه سختی های فراوانی را تحمل کرد اما با اخلاق دنبال آن بودند که جامعه در پای پرچم توحید متحد باشد.

آیت الله محامی تصریح کرد: کلمه لا اله الا الله که شعار مسلمانان، دین های پیامبری و توحید است و همه پای این پرچم یک سخن بگویند، جامعه متحد در مسیر توحید خداوند باشد پیامبر اکرم (ص) همه رنج ها را تحمل کرد و با اخلاق، عقلانیت، تدبیر و مدارا با مردم تلاش کرد، انسان های فرهیخته ای تربیت کند تا به اوج انسانیت برسد.

خطیب نماز جمعه با اشاره به جمعه گذشته در زاهدان که حوادث ناگواری اتفاق افتاد ادامه داد: خسارت های مادی و معنوی فراوانی در پی داشت امام مهم ترین خسارت ها، خسارت معنوی بود که از دست دادن نیروهای ارزشمند و فرزندان مردم که خانواده های فراوانی را داغدار کرد.


وی گفت: هر کدام باید نقش خومان را درحفظ امنیت به درستی انجام دهیم و مردم متدین انقلابی و هوشیار با بصیرت به خوبی بر عهده این مسئولیت برآمدند و تا پای جان از اسلام و امنیت کشور دفاع خواهند کرد.

آیت الله محامی اذعان کرد: لزوم عدالت و انصاف عقلانیت و تدبیر در بررسی جامعه منصفانه و الحاق حق همه اعم از نیروهای انتظامی، نظامی تا مردم به وظیفه خود عمل می کنند باید دنبال الحاق حق آن ها باشید، در جریانات کشور مقام معظم رهبری فرمودند به نیروهای انتظامی، نظامی و بسیجیان ظلم شد که آن ها دارای حق هستند.

وی افزود: انواع اقسام مردمی که در این جریانات آسیب دیدند اکر کسی به نا حق تیر خورد و کشته شد ان هم باید حقش ادا شود مردمی که چند روز ناامنی را تحمل کردند نیز دارای حق هستند.

خطیب نماز جمعه بیان کرد: لزوم تبیین صحیح و اطلاع رسانی دقیق و صادقانه را رعایت انصاف از این ماجرا است ما نیازمند یک تببین صحیح از ماجرایی که اتفاق افتاده هستیم متاسفانه در این جهت کم گذاشتیم و صدا و سیما نقش ویژه ای دارد.

آیت الله محامی خاطر نشان کرد: دشمن وحدت جامعه را نشانه گرفته و سیستان و بلوچستان این افتخار داشته که به عنوان پایتخت وحدت جامعه اسلامی نام گذاری شده و وحدت خاری به چشم دشمنان اسلام است.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark