کد مطلب: 33049
 
رجبی، نماینده مجلس مطرح کرد
اصلاح "نظام بانکی" برنامه اصلی مجلس
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اصلاح نظام بانکی،‌ برنامه اصلی مجلس است تا نظام بانکداری اسلامی و یک سیستم نظارتی برای بانک‌ها اعمال شود.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۲۵
اصلاح "نظام بانکی" برنامه اصلی مجلس
 
به گزارش زاهدانه ، عبدالکریم رجبی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: یکی از برنامه‌های اصلی مجلس، اصلاح نظام بانکی کشور است تا نظام بانکداری اسلامی اعمال شود.
 
وی افزود: اصلاح نظام بانک‌ها باید به صورتی باشد که به فعالیت پولی و مالی که وظیفه اصلی خودشان است، مشغول باشند تا رونق اقتصادی برای کشور به ارمغان آید.
 
وی تأکید کرد: باید در قوانین نظام بانکی،‌ یک سیستم نظارتی باشد تا نابسامانی‌ها را مهار و نظام بانکی بدون ربا را به‌ وجود آورد.
 
وی اظهار داشت: از تأسیس بعضی از مؤسسات مالی و اعتباری، که از آیین‌نامه خاصی برخوردار هستند جلوگیری شود تا چرخه اقتصادی کشور، با درنظر گرفتن سوددهای کلان دچار پریشانی نشود.
 
وی اضافه کرد: فعالیت بانک‌ها باید به صورتی باشد که بخش تولید را فعال کنند و به صورت رقیب اقتصادی،‌ مسیر سرمایه‌گذاری را دچار مشکل نکنند.
 
وی افزود: نظارت بانک مرکزی باید به صورت جدی‌تری اعمال شود تا مشکلاتی، برای سپرده‌گذاران و تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران به وجود نیاید.
 
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark