کد مطلب: 62519
 
افسارگسیختگی قیمت اجناس در بازار قصرقند؛
گران‌فروشی اصناف، سفره مردم را خالی کرد
افزايش قيمت در بازار مصرفي مواد غذايي به طور مستقيم بر معيشت مردم اثر گذاشته است.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۲
 
به گزارش پایگاه خبری زاهدنیوز به نقل از عصرهامون، گران‌فروشی و افزایش چشمگیر قیمت‌ها از دغدغه‌ها و مشکلاتی است که گریبان‌گیر مردم شده و می‌توان گفت همه به‌نوعی با آن دست‌وپنجه نرم می‎‌کنند، افزايش قيمت روزانه و استمرار آن در طي سال با گراني سالانه متفاوت است و این افزايش قيمت‌ها در تأمین معيشت مردم و سایر سطوح زندگي بسيار تأثیرگذار است.

تورم بيش از انتظار در بازار وضعيت سبد معيشت و تأمين مواد غذایی را براي اکثر مردم بسيار سخت کرده، هیچ‌گاه با گراني مواد غذايي تقاضاي خريد اين نوع از کالاها کم نمي‌شود، شايد مصرف برخي از محصولات و کالاهاي خوراکي کمتر شده باشد؛ اما هیچ‌گاه اقلام ضروری را نمی‌توان از سبد غذایی مردم حذف کرد.

باتوجه‌به
یکی از شهروندان قصرقند:اقلام بدون نظارت دستگاه‌های مربوطه قیمت‌گذاری می‌شود فروشندگان به‌صورت خودمختار کالاها را ارزش‌گذاری می‌کنند.
تقاضایی که در بازار مواد غذایی وجود دارد با جزئی‌ترین افزايش قيمت، در بازار مصرفي به طور مستقيم بر زندگي و معيشت اقشار مختلف جامعه اثرگذار است، این معضل در خانواده‌‌های کم‌برخوردار با توان مالی کمتر بیشتر مشهود است در این خانواده‌ها با هر تکان قیمت سفره‌هایشان کوچک‌تر می‌شود.

یکی از شهروندان قصرقند در گفتگو با عصرهامون بیان کرد: یکی از اساسی‌ترین مشکلات مردم در قصرقند فروش بدون نظارت مواد غذایی در فروشگاه‌ها و دیگر اصناف مانند: سوپرمارکت‌ها، میوه‌فروشی‌ها و... است.

وی افزود: اقلام بدون نظارت دستگاه‌های مربوطه قیمت‌گذاری می‌شود فروشندگان به‌صورت خودمختار کالاها را ارزش‌گذاری می‌کنند و اجناس را به بهای دلخواه به فروش می‌رسانند.

شهروند دیگری تصریح کرد: مردم به ناچارموادغذایی ضروری خود مثل: برنج، گوشت، ماهی و... را با هر مقدار که کسبه تعیین کنند خریداری می‌کنند، تا سفره‎ها خالی نماند.

وی ادامه داد: از مسئولین تقاضا داریم که نظارت لازم بر اصناف را داشته باشند و به هر نحوه این امر مهم را ممکن سازند. تا مردم بتوانند با خیال راحت از مغازه‌ها معتبر با قیمت‌گذاری مناسب مایحتاج موردنیاز خود را فراهم کنند.

گزارش‌های مردمی مؤثر در نظارت و بازرسی است

محمد زین‌الدینی، مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان قصرقند در گفتگو با عصرهامون بیان کرد:
مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان قصرقند:در قصرقند مشکل نظارت و بازرسی از صنف‌های مختلف وجود ندارد.
در این شهرستان به‌صورت هفتگی جلسات تنظیم بازار برای بهبود نظارت بر اصناف و عدم تخلف فروشندگان برگزار می‌شود، با نظارت انجام‌گرفته و رسیدگی به تخلفات موجود تعداد زیادی پرونده بازرسی و تعزیرات را در این شهر داریم.

وی ادامه داد: در قصرقند مشکل نظارت و بازرسی از صنف‌های مختلف وجود ندارد و با برنامه‌ریزی‌های منظم نظارت انجام می‌گیرد، و این نظارت‌ها برای بعضی موارد شامل جهاد کشاورزی است، نظارت و بازرسی برخی از اقلام موجود در بازار برعهده این مجموعه است که سازمان تعزیرات نیز آن را همراهی می‌کند.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت قصرقند اذعان کرد: برای جلوگیری از گران‌فروشی و قیمت‌گذاری سرخود فروشندگان، نیازمند همکاری مردم هستیم، گاهی اوقات مردم با اغماض نسبت به این مسئله برخورد می‌کنند و برای اعلام گزارش تخلف گران‌فروشی کوتاهی دارند این موضوع باعث می‌شود که کنترل قیمت‌ها به نحو احسن صورت نگیرد.

زین‌الدینی گفت: از مردم درخواست داریم نسبت به گزارش گرا‌ن‌فروشی اقلام سهل‌انگاری نکنند و این موارد را با ارائه رسید و فاکتور خرید به اداره مربوطه گزارش دهند تا بتوانیم با همکاری مردم و مدرک موثق این مواردی را پیگیری کنیم.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark