کد مطلب: 61192
 
علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان:
شبهه افکنی در حوزه عفاف و حجاب هدف فضاسازی رسانه‌ای دشمنان است/ آرامش و امنیت؛ مهم‌ترین آثار اجتماعی حجاب
شماری از علمای اهل سنت با بیان اینکه شبهه افکنی در حوزه عفاف و حجاب هدف فضاسازی رسانه‌ای دشمنان است، گفتند: حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیت است، به زن و مرد آرامش، آسایش و امنیت می دهد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۹
 
به گزارش زاهدنیوز، 21 تیرماه به عنوان روز "عفاف و حجاب" در تقویم ایران اسلامی نامیده شده است.

عفاف و حجاب از ارزش هایی هستند که در جوامع بشری به خصوص اسلامی مورد توجه قرار دارند و حجاب به معنای پوشش، و عفاف به معنای خودداری نفس از زشتی ها است و رعایت و توجه کردن به این موضوعات وظیفه همه مردان و زنان مسلمان است.

نهادینه کردن عفاف و حجاب باید از کودکی صورت گیرد

مولوی عنایت اله رسولی زاده از علمای اهل سنت شهرستان سرباز در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه فعالیت در حوزه نهادینه کردن عفاف و حجاب باید از کودکی صورت گیرد، افزود: حجاب تحکیم کننده بنیان خانواده و در اسلام جایگاه والا و بالایی دارد که در روایات بدان تاکید فراوان شده است، چرا که حجاب برگ برنده و نقطه قوت فرهنگ اسلامی است و می توان با کمک آن توطئه های دشمنان که امروز خانواده را نشانه گرفته، خنثی کرد.

وی بیان کرد: برخی بر این باور هستند که حجاب مانع انجام فعالیت ها می شود، این در حالیست که حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیت است، به زن و مرد آرامش، آسایش و امنیت می دهد؛ این حریم امن اجازه نمی دهد به نامحرمان که هر گونه که می خواهند با زنان و دختران رفتار کنند.

این عالم اهل سنت با تاکید بر اینکه تخریب مسئله حجاب و از بین بردن غیرت جوانان و از میان برداشته شدن عفاف در جامعه از اهداف اصلی دشمنان نظام و انقلاب است، گفت: هر چه وضع عفاف و حجاب در جامعه بدتر شود به همان میزان آسیب های اجتماعی، بی بند و باری، سوء ظن، خيانت، ازهم پاشيدگی خانواده و طلاق هم افزایش می یابد؛ بر این اساس حجاب باعث حفظ کانون گرم خانواده می شود.

وی دربخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه افزایش سواد رسانه ای راهکار مقابله با توطئه دشمنان در ترویج بی بند و باری در جامعه است، ادامه داد: لطمه به ارزش های اسلامی و دینی هدف دشمن از جنگ نرم است که در این راستا با ایجاد و فعالیت شبکه های اجتماعی و ماهواره ای به توطئه کشف حجاب دامن می زنند به گونه ای که شاهد الگوگیری زنان و دختران از فرهنگ های غربی هستیم برای مقابله با این پدیده شوم باید اقدام به افزایش سواد رسانه ای در این فضا کرد تا خانواده ها نسبت به خطرات این ابزار دشمن آگاهی داشته باشند.

حجاب و عفاف ۲ ارزش مهم در جامعه بشری است

مولوی یوسف گرگیچ؛ امام جمعه اهل سنت مسجد محمد رسول الله(ص) در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش در جامعه بشری و به ویژه جوامع اسلامی مطرح است و حجاب همواره بخشی عمده از رسالت انبیاء و اولیاء، ادیان و علما بوده به طوری که یکی از وظایف علمای دین و جامعه مقوله عفاف می باشد.

وی با بیان اینکه، عفاف و حجاب نماد دینی ارزشی و ملی فرهنگ ایرانی و یک نماد انقلابی‌گری است افزود: دشمنان سعی دارند به عناوین مختلف این نماد را کمرنگ یا از بین ببرند و این اقتدار را بشکنند.

مولوی اهل سنت تصریح کرد: دشمن در حال حاضر به دنبال تغییر فرهنگ ما است، دشمنان می دانند در جنگ سخت حریف جمهوری اسلامی به خاطر پایبندی به روحیه شهادت طلبی نمی شوند، به همین دلیل سرمایه گذاری غرب برای تغییر فرهنگ حجاب و باورهاست و هرچیزی که در این زمینه کارایی دارد مشمول تحریم غرب نمی شود.

امام جمعه زاهدان گفت: دشمنان انقلاب برای ضربه زدن به نظام و تغییر فرهنگ و باور مردم از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کنند.

وی با تاکید بر اینکه لازمه ایجاد پوشش و حجاب در جامعه، داشتن پایه‌های اعتقادی و بینشی است، گفت: این موضوع باید به باور و فرهنگ عمومی تبدیل شود چراکه ریشه حجاب، حیا و عفت است و امروز دشمنان به دنبال از بین بردن نجابت و پاکدامنی میان جامعه اسلامی هستند.

مولوی اهل سنت اظهار داشت: انسان در جوامع گوناگون، نیازمند رعایت عفاف و حجاب است و امروزه با نفوذ اینترنت و فضای مجازی در میان مردم، تشکیل جوامع مجازی و نیز بحث عفت و حجاب در آن ضرورت یافته است که همه علت بدحجابی این نیست که فرد لزوم حجاب را نمی داند، بلکه بسیاری از افراد درباره حجاب می‌دانند اما تحت تأثیر فضای مجازی قرار گرفته اند.

وی افزود: شخصیت افراد از دوره نوجوانی شکل می‌گیرد و ما باید از دوران کودکی در حوزه عفاف و حجاب فعالیت کنیم که خانواده ها بیشترین نقش در این زمینه دارند.

این مولوی اهل سنت گفت: حجاب جنبه و نمود ظاهری عفاف و حیا است كه در فضای مجازی به شدت آسیب پذیر شده است، به گونه ای كه حتی به اسم حجاب از آن سو استفاده می‌شود.

نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند آموزش موثر متولیان فرهنگی

مولوی دوست محمد درواخ امام جمعه اهل سنت شهرستان هامون در گفتگو با خبرنگار اوشیدا بیان کرد: حجاب و عفاف که یک دســتور دینی و از مســائل مهم و کلیدی جامعه ماست و پیشینه دیرینه در فرهنگ کشور ما دارد، دین اسلام سفارش زیادی به حفظ حجاب و عفاف کرده و دختر بزرگوار نبی اکرم(ص) الگویی بی نظیر از حجاب و عفت برا دختران مسلمان هستند.

وی افزود: حجاب و عفاف، نقش آن در امنیت روانی و پایداری امنیت اجتماعی مهم است و در حوزه جرم و جرم شناسی بخشی از جرایم و پرونده سازی ها معلول رعایت نکردن مسئله حجاب و عفاف است و دشمنان برای ترویج بی عفتی و بی وبنداری دارای برنامه هستند، بانوان باید حفظ شأن و شئون یک بانوی مسلمان از شئون مختلف اجتماعی بهره مند باشند.

مولوی درواخ ادامه داد: امروز اثرات مخرب بد حجابی و بی حجابی را همه به عینه می بینیم از مد گرایی و مصرف گرایی گرفته تا از هم پاشیدن خانواده تا مسائل غیر اخلاقی و هدر رفتن سرمایه های انسانی، جوانی که می‌توانست با فکری باز و خلاقانه در جهت رشد و شکوفایی جامعه قدم بر دارد متاسفانه بر اثر کوتاهی ها و آماده بودن زمینه فساد تبدیل به یک عنصر نا مطلوب می شود.

وی اظهار داشت: حجاب و عفاف همواره بخشی عمده از رسالت انبیاء و اولیاء ادیان و علما بوده است زیرا حفظ حجاب و عفاف به حذف بسیاری از گناهان کمک می کند و رعایت حجاب اسلامی، به تهذیب و تزکیه نفس و ملکات نفسانی پرداخته و قرب الهی رانصیب انسان می کند.
وی با تاکید بر اینکه رعایت حجاب و عفاف تنها مختص زنان نیست، گفت: آنچه می تواند جامعه ای را از آسیب های شوم مصون داشته و حفظ كند، ترویج فرهنگ دقیق عفاف و تبیین ابعاد مختلف آن در جامعه است.

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف مقدمه و زمینه‌ساز توجه و اهتمام نسبت به بسیاری از واجبات الهی و وظایف انسانی دیگر است، اظهار داشت: از آنجاکه حجاب و عفاف، حکم واجب الهی و دستور صریح قرآن کریم است، زن و مرد مسلمانی که خود را مقید و ملتزم به این حکم الهی می‌داند، همواره در تلاش است افزون بر رعایت این حکم به لوازم و توابع آن نیز پایبند باشد.

مولوی درواخ تصریح کرد: متاسفانه کم‌کاری و کوتاهی‌ها مسئولین فرهنگی در حوزه حجاب عفاف باعث شده است تا در برخی از ادارات، اماکن عمومی شاهد بی‌حجابی باشیم، باید همه دستگاه‌های متولی و علما و بزرگان در خصوص فرهنگ‌سازی نسبت به موضوع عفاف و حجاب و تشریح فلسفه حجاب اهتمام داشته باشند.

وی افزود: وظیفه متولیان فرهنگی و سازمان های مربوط است تا با جلسات فکری و هم اندیشی با علمای اهل سنت و شیعه و تبیین آن از طریق علما جهت ترویج و توجیه مساله حجاب اقدام نمایند چرا که با زور و اجبار نمی شود حجاب داشت بلکه آگاه سازی جوانان ومخصوصا اهتمام آن در بین خانواده ها تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه حجاب از مسائل ضروری دین مبین اسلام است و از دیدگاه قرآن، عدم رعایت آن گناه محسوب می‌شود گفت: حجاب و پوشش امری ظاهری است که زن را در برابر نامحرمان حفظ می‌کند.

مولوی درواخ افزود: جوامع غربی مدعی حقوق بشر با شعار آزادی قصد نابودی خانواده و عفت درون آن را دارد در صورتی که اسلام هم از آزادی سخن می‌گوید و هم از حفظ عفت.

وی بیان کرد: در ادامه با اشاره به نقش مهم مراکز و متولیان فرهنگی در بحث مبارزه با تبلیغات سو دشمنان علیه حجاب زن مسلمان، گفت: در سالهای اخیر آنگونه که شایسته است برنامه منسجم و کاربردی در بحث حجاب نداشته ایم و همین خلا فرصتی شد تا دشمنان تبلیغات مسموم خود را علیه این واجب دینی به راحتی اشاعه دهند.

حجاب حریمی امن در برابر نامحرمان است

مولوی مجیب الرحمان رئیسی امام جمعه موقت اهل سنت گلشن در گفت و گو با خبرنگار شستون بیان کرد: خداوند در قرآن کریم زنان و مردان مسلمان را به حفظ حیا، پاکدامنی و کنترل نگاه سفارش می کند.حجاب یعنی پوشش و زن محجوب یعنی زنی كه با پوششی پوشیده شده باشد.

وی ادامه داد: حجاب یکی از فرایض الهی است، زنان قبل از اسلام نیمه عریان و برهنه بودند و موهایشان افشان بود نباید این گونه باشیم و باید در حفظ عفاف و پاکدامنی کوشا باشیم.

امام جمعه موقت اهل سنت گلشن افزود: بانوانی که از سلامت روحی و روانی برخوردارند در خود کمبودی احساس نمی‌کنند و در نتیجه تمایلی نیز به جلب توجه دیگران ندارند، ولی زنانی که دارای عقده حقارت هستند با نمایش زینت ها و زیبایی ها و استفاده کردن از لباس های رنگارنگ و جذاب در بیرون از منزل و در مواجهه با نامحرم می‌کوشند تا احساس حقارت و کمبود خود را به نحوی مرتفع نمایند

پیامبر مکرم اسلام می فرمایند: دو گروه از انسان ها بوی بهشت را استشمام نمی کنند در زمان من هم چنین اشخاصی وجود ندارد ولی در آینده خواهند آمد.

مولوی مجیب الرحمان اذعان کرد: یکی از این دو گروه زنانی هستند که تمایل دارند توجه مردان نامحرم را با بی حجابی جلب کنند این ها موهای سرشان را همچون کوهان شتر میبندند و جوری خرامان خرامان راه می روند تا جوانان را از راه به در کنند و به سمت خود جذب کنند لذا این ها بوی بهشت را نمی بینند.

وی گفت: از فرایض الهی این است که دختران و پسران مسلمان حجاب خود را رعایت کنند و به فکر آخرت خود باشند تا از عذاب آخرت به دور باشند.

وی تصریح کرد: کسی که حجاب خود را رعایت می کند و خود را از نگاه نامحرم حفظ می کند این شخص محفوظ از هر گناهی می باشد.

وی با بیان اینکه حجاب یک امر واجب از سمت پروردگار است افزود: بانوان سرزمین ما حجاب را باید افتخاری برای خود بدانند و با غرور حجاب و عفت خود را حفظ کنند.


مولوی مجیب الرحمان رئیسی باتوجه به اینکه حجاب یک امر الهی است و هیچ محدودیتی در پیشرفت در جامعه ندارد بیان کرد: حجاب محدودیت نیست باید همواره با پوشش اسلامی در جامعه حضور داشته باشیم و نقش های بسیار مهمی را ایفا کنیم.

حجاب زدایی یکی از اهداف اصلی دشمنان اسلام است

مولوی خلیل رسولی زاده، امام جمعه موقت اهل سنت ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: یکی از احکام بسیار مهم در اسلام که همه مذاهب اسلامی بر آن تاکید دارند رعایت حجاب و عفاف برای زنان و دختران است.

وی افزود: نظر شیعه و سنی در راستای حجاب و پوشش زن و با توجه به این که این مسأله ریشه در قرآن کریم دارد مرجع فقهی برای همه مسلمانان است.

مولوی رسولی زاده تصریح کرد: مسئولین فرهنگی باید این مسأله حجاب و عفاف را باید حدی بگیرند و در این راستا برنامه های آموزشی تبیین کنند تا خدای ناکرده این موضوع تبدیل به یک دو قطبی برای تفرقه افکنی میان مردم نشود.

وی اضافه کرد: در حقیقت حجاب امری فرهنگی است و در ای زمينه باید به ارتباطات اجتماعی هم توجه ویژه شود.

امام جمعه موقت اهل سنت ایرانشهر عنوان کرد: اکنون بدخواهان نظام اسلامی با شبیخون گسترده فرهنگی قصد دارند عزت و افتخار زن مسلمان را هتک کنند.

وی خاطرنشان کرد: زنان مسلمان باید حجاب شرعی خود را رعایت کنند و دختران باید در این زمینه آموزش های لازم را ببینند و مدارس و دانشگاه ها در این زمینه باید اصولی کار کنند.

وی عنوان کرد: در شرایط فعلی فضای مجازی و ماهواره در قبح شکنی بی حجابی نقش پررنگی را ایفا می کنند که امروزه بانوان از این ابزار به عنوان یک الگو در زندگی خود استفاده می کنند، در حالی که از مضرات آن کاملا ناآگاه هستند و این موضوع را به نوعی با کلاسی و با فرهنگی می دانند.

وی اضافه کرد: اکنون موضوع بد حجابی در فضای مجازی در کشورهای غربی شرایط خوبی ندارد و اکنون شرایط به گونه ای است که برخی از بانوانی که از شبکه های اجتماعي استفاده می کنند، به دلیل عدم سواد رسانه، شناخت و آگاهی کافی اقدام به نشر عکسها و کلیپ های بی حجابی در این بستر می کنند، که طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید این فضا کنترل شود.

نویسنده: نجمه خسروپرست

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark