کد مطلب: 28847
 
بیسوادی پایه بزهکاری در اجتماع است
معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه زابل گفت: سواد امروزه از جایگاه ویژه ای در جوامع بشری برخوردار است و ریشه بسیاری از بزهکاری ها بی سوادی است.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۱
به گزارش زاهدانه ، هوشنگ ناظری روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش زابل با تبریک هفته سواد آموزی به زحمتکشان این عرصه افزود: ریشه کنی بی سوادی همچنان نیازمند نهضت همگانی است زیرا هنوز با شاخص های جهانی فاصله داریم و لازمه آن فعالیت بیشتر مسولان در این عرصه است.

وی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به سبب بی توجهی رژیم ستم شاهی از فقر آموزشی رنج می برد اما پس از انقلاب به صورت چشمگیری نرخ بی سوادی کاهش یافت و این نشان از تلاش زحمتکشان این عرصه است.

فرماندار زابل با بیان اینکه افزایش سواد و دانش می تواند مانع بسیاری از بزهکاری ها شود گفت: علم و آگاهی عامل رسیدن انسان به خداوند و یافتن راه درست از بیراهه و بالارفتن بصیرت افراد در جامعه می شود.

ناظری خاطر نشان کرد: با توجه به پیشینه بسیار خوب سیستان در زمینه علم باید استعدادهای این منطقه شناسایی و از آنها حمایت شود.

مدیر آموزش و پرورش زابل نیز در این نشست گفت: دوره سواد آموزی در سه مرحله سواد آموزی، تحکیم و انتقال انجام می شود.

ˈحسن معزیˈ ادامه داد: دوره سواد آموزی 400 ساعته فرد به فرد، دوره تحکیم فرصت استمرار و ایجاد یادآوری مطالب قبلی طی 200 ساعت و دوره انتقال 800 ساعت برگزار شده که فرد می تواند بعد از گذراندن این دوره ها وارد مدارس روزانه شود.

وی بیان کرد: بر اساس سرشماری سال 1390 افزون بر 85 در مردم شهرستان زابل باسواد هستند.

وی از راه اندازی نخستین نمایشگاه نانو استان سیستان و بلوچستان در شهرستان زابل خبرداد و گفت: این نمایشگاه با همکاری نهاد ریاست جمهوری و آموزش پرورش در نیمه اول بهمن ماه برگزار خواهد شد.

  انتهای پیام /
Share/Save/Bookmark
مرجع : ایرنا