کد مطلب: 61788
 
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان:
باد شدیدی با سرعت ۶۱ کیلومتر بر ساعت زاهدان را درنوردید
مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان از باد شدید با سرعت ۶۱ کیلومتر بر ساعت در زاهدان خبر داد.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۵۳
 
به گزارش زاهد نیوز، محسن حیدری بیان کرد: وزش باد شدید تا بیشینه ۶۱ کیلومتر بر ساعت ظهر امروز ۲۰ دی ماه سال جاری زاهدان را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی در منطقه فرودگاهی را به ۲۵۰۰ متر کاهش داد همچنین همین طوفان در بخش نصرت آباد شهرستان با بیشنه سرعت ۳۶ کیلومتر بر ساعت شعاع دید افقی را در ایستگاه سینوپتیکی تکمیلی به ۵۰۰ متر رساند.

وی افزود: از بعداظهر سه شنبه تا اواخر وقت چهارشنبه (۲۰ الی ۲۱ دی) با ورود سامانه بارشی به استان، شاهد بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و در ارتفاعات به صورت بارش برف و در مناطق مرکزی وزش باد شدید پیش‌بینی می شود.

حیدری تصریح کرد: بعد ظهر سه شنبه تا اواخر وقت شنبه (۲۰ الی ۲۴ دی) با ورود توده هوای سرد به استان شاهد کاهش دما ۱۲ تا ۱۵ درجه ای برای نیمه شمالی و مرکزی و جنوبی هستیم.

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از بعدازظهر چهارشنبه تا پایان هفته روی دریا وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و دریا مواج و متلاطم خواهد.

حیدری ادامه داد: پرهیز از سفرهای غیر ضروری، فعالیت کوهنوردی، و از اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی خودداری کنید و در مصرف بهینه حامل های انرژی کنترل ضدیخ رادیاتور خودروها، احتیاط در عملیات بتن ریزی، و استفاده از لباس گرم ضروری است.

این مسئول با اشاره به توصیه‌های برای بخش کشاورزی اذعان کرد: تاکید بر تأمین حامل های انرژی، محافظت از محصولات کشاورزی، تخلیه آب سم پاشها و سامانه های آبیاری تحت فشار، مراقبت از کندوهای زنبور عسل، تنظیم دما و رطوبت و تهیه سوخت کافی برای سالن های پرورشی نظیر مرغداری ها دامداری ها و گلخانه ها، محافظت از دام در برابر سرما و نگهداری آن در مکان مناسب و شکستن یخ سطح آب و هوادهی استخر های پرورش ماهی و برای کاهش خسارات احتمالی اقدام لازم شود.

حیدری با اشاره به توصیه های برای مناطق ساحلی خاطرنشان کرد: منع شنا و تفریحات دریایی احتیاط در ترددهای دریایی به ویژه تردد با شناور های سبک و قایق های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی انجام شود.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark