کد مطلب: 60556
 
در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح شد؛
نرخ باسوادی در سیستان و بلوچستان به ۸۴٫۷۵ درصد رسید/ شناسایی و جذب چهار هزار و ۸۰۰ بی سواد
حبیب تراقویی، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: این استان با ۲۹ درصد نرخ باسوادی در سال ۵۸ از بی‌سوادترین استان‌های کشور به شمار می‌رفت که امروز به ۸۴٫۷۵ درصد رسیده است.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۸
 
به گزارش زاهدنیوز، حبیب تراقویی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در حال حاضر میانگین جامعه بی‌سوادی کشور ۰/۹۶ درصد است، بیان کرد: سیستان و بلوچستان با ۱۱/۸ درصد فاصله معناداری با میانگین کشوری دارد.

وی با بیان اینکه این میزان اختلاف بر روی جامعه سواد زن و مرد نیز تاثیرگذار است، افزود: در کشور اختلاف جامعه سواد خانم‌ها به آقایون ۲/۷ درصد بوده اما در سیستان و بلوچستان ۹/۹ درصد است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان در بخش دیگر سخنان خود ادامه داد: در بحث اختلاف سطح سواد در مناطق شهری و روستایی در کشور ۷/۱ درصد بوده که در استان ۱۴/۵ درصد است، که در رتبه آخر کشور قرار داریم و امیدواریم که به همت و تلاش و برنامه‌ریزی شرایط بهتری را برای منطقه رقم بزنیم.

وی با تاکید بر اینکه در زمان فرمان حضرت امام(ره) برای تشکیل نهضت سوادآموزی جامعه باسواد کشور ۴۱ درصد بود که امروز به بیش از ۹۶ درصد رسیده است،گفت: در دوره تحکیم سواد در کشور حدود هشت هزار و ۸۱۰ بی‌سواد داشتیم که تا کنون چهار هزار و ۸۰۰ نفر جذب شده اند و همچنان این امر انجام می‌شود.

به گفته وی، در سیستان و بلوچستان توانستیم با توافق‌نامه آموزشی کلیات کار حوزه سوادآموزی را در ۳۲ منطقه و شهرستان دنبال کنیم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه حوزه سوادآموزی صرفاً سواد خواندن و نوشتن نیست، اذعان کرد: باید مهارت‌های زندگی را در کنار خواندن و نوشتن آموزش داد.

تراقویی با اشاره به اینکه در سیستان وبلوچستان در مراکز زندان نیز کلاس‌های سوادآموزی دایر شده است، خاطر نشان کرد: در این زمینه حدود ۲۱۰ نفر از بی‌سوادان را شناسایی کردیم و هم اکنون مشغول سوادآموزی‌ هستند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark