کد مطلب: 53428
 
درگفت‌وگو با رئیس اتحادیه میوه فروشان مطرح شد؛
هجوم میوه‌های خارجی به بازار/ از شبرنگ آفریقایی تا گلابی آمریکایی+ قیمت انواع میوه
رییس اتحادیه میوه و سبزی فروشان با بیان اینکه خرید و فروش چندین نوع میوه خارج از میدان میوه و تربار بصورت غیرقانونی انجام می شود، گفت: میوه های قاچاق شامل شبرنگ آفریقایی کیلویی 30هزارتومان، گلابی آمریکایی 25هزار تومان و انبه کنیا و شاه بلوط ترکیه ای کیلویی 15هزار تومان توزیع می شوند.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۳
 

به گزارش زاهدانه، حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه فروشان در گفتگو با خبرنگار رازق با اشاره به قاچاق برخی از اقلام میوه اظهار کرد: مدتی بود که جلوی قاچاق میوه گرفته شده بود اما مجددا خرید و فروش چندین نوع میوه خارج از میدان میوه و تربار بصورت غیرقانونی انجام می شود.

وی ادامه داد: میوه‌های قاچاق شامل شبرنگ آفریقایی کیلویی 30هزارتومان، گلابی امریکایی 25هزار تومان و انبه کنیا و شاه بلوط ترکیه ای کیلویی 15هزار تومان توزیع می شوند.

رئیس اتحادیه میوه فروشان در ادامه این مطلب افزود: بازرسی و نظارت بطور کامل در میادین میوه و تره بار انجام می شود و فروشندگان و خریداران میوه قاچاق می دانند کجا و چگونه با هم معامله کنند.

مهاجران در ادامه با اشاره به قیمت انواع میوه فصل، گفت: پرتقال شمال همچنان بین 400 تا 2500تومان بفروش می رسد و پرتقال جنوب از کیلیویی8500به 6500 کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: گردفورت قرمز کیلیویی 2500تومان، لیموشیرین بین1500تا کیلیویی2500تومان، انواع خیار بوته ای و گلخانه ای بین 1500 تا3 هزارتومان، گوجه فرنگی گلخانه ای کیلیویی 3هزارتومان و بوته ای بین 400تا 2هزارتومان بفروش می رسد.

مهاجران، گفت: سیب زمینی و پیاز از 1400 به هزار تومان کاهش قیمت داشته است و موز بین 3500تا 3700تومان عرضه میگردد.

رئیس اتحادیه میوه فروشان در ادامه از افزایش قیمت میوه خبر داد و گفت: به مرور زمان که فصل پرتقال شمال به پایان می رسد قیمت پرتقال جنوب افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه این مطلب افزود: نارنگی بندرعباس هفته گذشته کیلیویی 10هزارتومان بوده و این هفته با قیمت 14هزارتومان در میادین عرضه شد.

انتهای پیام/


Share/Save/Bookmark