کد مطلب: 62288
 
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان:
هدف از ایمنی حمل و نقل، کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای است
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: هدف از امنیت ترافیکی و تردد‌ها، کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای است.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۱
 
ایوب کرد در گفتگو با خبرنگار زاهدنیوز با اشاره به نقش ایمنی در حمل‌ونقل به ویژه به‌خاطر ارزش و نقش کلیدی جان انسان‌ها، بیان کرد: هدف از امنیت ترافیکی و تردد‌ها، کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای است.

وی با اشاره به اقداماتی درخصوص ایمن‌سازی محور‌های شهر زاهدان افزود: اجرا خط کشی به طول ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال گذشته به صورت‌امانی در کل محور‌های سیستان و بلوچستان از جمله؛ محور زاهدان-زابل، زاهدان-نصرت آباد، زاهدان-میرجاوه و زاهدان-خاش انجام شده است.

کرد ادامه داد: همچنین اجرا خط کشی از اقداماتی که همه ساله باید انجام شود و در دستور کار این اداره است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اجرا حفاظ بتنی به طول ۲ کیلومتر در نقاط حادثه خیز و پر تصادف محور زاهدان-زابل، زاهدان-نصرت اباد و زاهدان-خاش و برنامه‌ایی که در سال جاری در دست اقدام است بتوانیم به پنج کیلومتر برسانیم.

وی افزود: نصب و اجرا تابلو اطلاعاتی و علائم و تجهیزات ایمنی به صورت‌امانی به جهت آشکارسازی محور و جلوگیری از تصادفات احتمالی از دیگر اقدامات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در شهر زاهدان است.

سرقت، عامل کمبود علائم و تابلو در محور‌های مواصلاتی زاهدان است

کرد تشریح کرد: اجرا شیار لرزاننده به صورت طولی و عرضی، اجرا روشنایی در نقاط پر حادثه به طول ۲۱۰ کیلومتر و ایمنی‌سازی شیب شیروانی در محور‌های نامبرده انجام شده است.

کرد با اشاره به علت کمبود علائم و تابلو در محور‌های مواصلاتی زاهدان را بیان کرد: سرقت‌های فراوانی که در این محور‌ها انجام می‌شود و با وجود اینکه هزینه‌های زیادی رو بر این اداره تحمیل می‌کند، جایگزین کردن علائم و تابلو در دستور کار این اداره است.

این مسئول با اشاره به برای فرهنگ‌سازی حمل و نقل چه اقداماتی انجام شده است، اذعان کرد: تهیه و‌ساخت انیمیشن‌های ایمنی و ترافیک در خصوص عمده دلایل و تخلفات راننده در راه‌های برون شهری و ارسال کلیپ‌های مزبور به آموزش و پرورش جهت نمایش در نرم‌افزار شاد به دانش‌آموزان است.

وی ادامه داد: پخش کلیپ‌های ایمنی توسط صدا و سیما شبکه استانی، آموزش ایمنی و ترافیک حضوری به دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌های استان و همچنین اهدا اقلام کمک آموزشی به آنان از سری اقدامات برای فرهنگ‌سازی است.

کرد با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های روز ایمنی و حمل و نقل خاطرنشان کرد: مانور کنترل و نظارت جاده‌ای ناوگان حمل و نقل عمومی از لحاظ برخورداری تجهیزات ایمنی و همچنین کنترل اسناد حمل با حضور دستگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای از امروز در مقابل قرارگاه پلیس راه سیستان و بلوچستان انجام می‌شود.

انتهای خبر/
Share/Save/Bookmark