کد مطلب: 45601
 
رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ؛
سود حاصل از قاچاق سوخت و ارز در سال 92، شصت هزار میلیارد تومان بوده است
رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا وارز گفت: سود حاصل از ورود و خروج قاچاق سوخت و ارز در سال 92شصت هزار میلیارد تومان در کشور بود، که منشا تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی و افتصادی و اضافه شدن بر افراد بیکار در جامعه است .
تاریخ انتشار : جمعه ۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۲
سود حاصل از قاچاق سوخت و ارز در سال 92، شصت هزار میلیارد تومان بوده است
 
به گزارش زاهدانه به نقل از اقتصاد پنهان، این مطلب را «حبیب الله حقیقی» در جلسه برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالاو ارز استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد، و افزود: بر اساس ارزیابی های انجام گرفته سود حاصل از قاچاق فرآورده های نفتی به دو کشور همسایه استان سیستان و بلوچستان یک هزارو 200 میلیارد تومان در روز است که این امر باعث از بین رفتن سرمایه های ملی می شود.

به گفته وی، روزانه بیش از 5 میلبون لیتر سوخت غیر محاز توسط سودجویان اقتصادی از مرزهای سیستان و بلوچستان به کشورهای همسایه قاچاق می شود .

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا وارز با تاکید بر ساماندهی فعالیت های تجاری و اقتصادی قانونمند از طریق بازارچه های مرزی گفت: سال گذشته کارت سوخت بیش از یک میلیون و سیصد هزار خودرو که هیچ فعالیتی نداشته اند در کشور باطل شده است.

حقیقی بر لزوم هماهنگی بین تمامی دستگاه های مسول در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد و گفت: در رویکرد جدید ستاد برخورد با علت قاچاق را جایگزین برخورد با معلول شده و این روش را در دستور کار قرار داده ایم تا در مرحله نخست کنترل و سپس به سمت کاهش حجم قاچاق پیش رویم.

استاندار سیستان و بلوچستان هم از مرز طولانی و مشترک استان بعنوان یک فرصت برای انتقال و تامین معیشت مرزنشینانان با استفاده از مجوزهای قانونی در حوزه واردات دام، فروش سوخت و تجارن مرزی نام برد .

هاشمی قاچاق سوخت و کالا را یک افت در اشتغال و توسعه و از بین بردن فرصت های مرزی خواند و خواستار تکیه بر توان تولیدات داخلی با رویکرد اقتصاد مقاومتی شد.
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark