کد مطلب: 28710
 
امام جمعه زاهدان:
باید فریاد صلح طلبانه نظام جمهوری اسلامی فراگیر شود
امام جمعه زاهدان گفت: پیشنهاد 14 بندی ایران مبنی بر مبارزه با افراط گرایی و جهان عاری از خشونت، احترام به مقدسات دینی، محکومیت حمله به مساجد، اماکن مذهبی و زیارت گاهها و نفی ظلم بر علیه زنان می بایست در رسانه های عمومی جهان بیشتر اطلاع رسانی شده تا فریاد صلح طلبانه نظام جمهوری اسلامی فراگیر شود.
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۵۸
 
ایت الله سلیمانی
به گزارش زاهدانه ، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‎های نماز جمعه در مصلی قدس زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا، مناسبت‎های هفته را گرامیداشت.
امام جمعه زاهدان اظهار داشت: در سفر اخیر رئیس جمهور به مقر سازمان ملل، لایحه‌ای با 14 ماده به این تشکیلات ارائه شد که از آن جمله عدم تعرض به اماکن مقدس، زیارتگاه‌ها، احترام به حقوق زنان و کودکان، رفع خشونت و... که خوشبختانه ظرف 48 ساعت 12 ماده آن به تصویب قاطع 110 کشور جهان رسید.

خطیب جمعه زاهدان بیان کرد: این توفیق با وجود اتهاماتی است که غرب علیه ایران اسلامی می‌زند که ایران حقوق و جنبش زنان را سرکوب می‌کند و این تصویب حقانیت بیشتر نظام مقدس را به همگان اثبات کرد.

آیت الله سلیمانی همچنین با اشاره به تصمیم اخیر دولت آمریکا در اضافه شدن نام چند فرد و شرکت در بحث تحریم ایران ابراز داشت: دولتی که ادعای تمدن، فرهنگ و مدیریت جهانی دارد نباید با عهد شکنی خود را در صحنه جهان دروغگو معرفی کند.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: در فرهنگ ایران اسلامی دو عنوان ˈصداقتˈ و ˈوفای به عهدˈ ارزش زیاد و جایگاه ویژه ای داشته و جزء بهترین فضائل انسانی و مکارم اخلاقی محسوب می شود و البته این موضوع ارزش جهانی نیز دارد.

آیت الله سلیمانی خاطرنشان کرد: اقدام اخیر دولت آمریکا مصداق بی صداقتی و وفا نداشتن به عهد است که با ژست گرفتن روسای این کشور منافات داشته و مصداق بارز دروغگویی است.

وی افزود: عدم صداقت دولت آمریکا همان گونه که مقام معظم رهبری به درستی اشاره کردند، غیر قابل اعتماد بودن این نظام سلطه‌گر را بیشتر به رخ کشید.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: پس از مدتها مذاکره ایران با غرب، در ژنو توافق روشن و شفافی حاصل شد و اقدام اخیر آمریکا در حالیکه هنوز مرکب توافقنامه خشک نشده است، عهد شکنی آشکار است.

آیت الله سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سالروز تشکیل حفاظت هواپیمایی و روز راهداری از تلاش موثر ماموران این دو نهاد در ارتقای امنیت هوایی و زمینی و خدمت رسانی به مردم تقدیر کرد.

امام جمعه زاهدان با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی خاطرنشان کرد: حضور گسترده و میلیونی خیل عزاداران حسینی در عراق و پیش بینی تدارکات و پذیرایی از زائران از ماهها پیش نشانه فراگیر شدن قیام و نهضت حسینی است.

آیت الله سلیمانی گفت: قیام حسینی پیامی برای همه بشریت و بویژه مسلمان است و برای ما این درس را معنا می بخشد که چگونه زکات جسم را ادا کنیم.

وی از مردم خواست مراسم اربعین حسینی را در تمام مساجد و هئیت‌های مذهبی با‌شکوه برگزار کنند.

انتهای پیام/

Share/Save/Bookmark