کد مطلب: 30074
 
رئیس سازمان صدا و سیما سیستان و بلوچستان
تبلیغات و کار فرهنگی مانند جهاد کبیر است
رئیس سازمان صدا و سیما سیستان و بلوچستان گفت : تبلیغات و کار فرهنگی مانند سلاح است و نقش جهاد کبیر در جامعه را دارد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۸
 
محمود دولت کردستانی
به گزارش زاهدانه ، محمود دولت کردستانی در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره فیلم عمار در سالن همایش کانون فرهنگی شهید عالی شهرستان زاهدان ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر اظهار داشت : انقلابی که در سال 57 انجام شد باید ادامه پیدا کند و شهیدان برای تداوم این انقلاب جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

وی گفت : این انقلاب باید معرفی بشود و تنها راه رسیدن به این موضوع هنر می باشد.

کردستانی به آیه ای از سوره فرقان اشاره نمود که خداوند به پیامبر امر می فرماید : ای پیامبر از کفار اطاعت نکن و جهادی با آنها انجام بده به نام جهاد کبیر، تبلیغات و کار فرهنگی بعنوان سلاح جهاد کبیر معرفی می شود .

وی افزود : اگر عماردر بین یاران پیامبر و انصار به این مقام رسید برای این بود که هم در جهاد اصغر ، هم جهاد اکبر و هم جهاد کبیر نقش خودش را بدرستی ایفا نمود .

وی در سوالی مطرح نمود : چرا در استان سیستان و بلوچستان با این وسعت دومین دوره جشنواره فیلم عمار برگزار شد در حالی که در کشور چهارمین دوره برگزار می شود ؟

کردستانی در پاسخ گفت : این امر بدلیل کوتاهی بنده بعنوان رئیس سازمان صدا و سیما و دیگر مسئولین فرهنگی استان است. و همچنین از کوتاهی صدا و سیما در آرشیو دوران انقلاب یاد نمود .

وی اذعان داشت : استان ما در شهادت و رشادت در جبهه حق علیه باطل زبان زد است و این در حالی است که ما در آرشیو خود صحنه رشادت های مردم استان در 8 سال جنگ دفاع مقدس و دوران اوایل انقلاب را نداریم.

وی گفت : این اتفاق بسیار خوبی است که هنر ، مردم و رسانه یکجا جمع شده اند و اتفاقی مانند جشنواره عمار را رقم می زنند ، ما باید حق خود را بگیریم و جایگاه استان را تثبیت نمائیم و با همکاری هم می توانیم به امر تحقق بخشیم.

وی به جایگاه مسجد اشاره نمود و گفت : مسجد نقطه آغازین زمین است و برای اینکه در این عرصه موفق باشیم باید کار هنر و تبلیغات را از مساجد آغاز کنیم، همانگونه که جشنواره عمار کار خود را با اکران فیلم در مساجد آغاز نمود.

وی در پایان به نقش هنرمندان و رسانه اشاره نمود و گفت : هنرمندان و رسانه نقش بسزایی در جامعه دارند و باید انقلاب را به درستی به تصویر بکشند تا مردم را آگاه سازند و اهل قلم نباید از فتنه حمایت کنند زیرا این کار سبب بوجد آمدن قیامی می شود که فقط کشته می دهد.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark