کد مطلب: 61750
 
در همایش بزرگ فرهنگیان:
سردار شهید سلیمانی الگوی خوبی برای جوانان انقلابی است
آیت الله مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: معرفی الگو یکی از مهمترین ابزارهای موثر در فرآیند تعلیم و تربیت بوده و سردار شهید حاج سلیمانی به عنوان قهرمانی که از حیث زمانی به نسل جدید نزدیک است و زندگی وی مانند مردم عادی بوده، الگویی مناسب و موثر برای تربیت جوانان محسوب می‌شود.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۲
 
به گزارش زاهدنیوز، آیت الله مصطفی محامی در همایش بزرگ فرهنگیان که به مناسبت سالروز شهادت شهید سلیمانی در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، بیان کرد: مردمی بودن، مقاومت و سازش‌ناپذیر بودن، عمل به همه احکام اسلام و خلوص نیت از مهمترین ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی است که می‌تواند بهترین الگو برای تربیت نسل جوانان امروزی باشد.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه قرآن کریم ابزار هدایت پیامبر اسلام (ص) بود، افزود: معلمان هم در جامعه پا جای پیامبران می‌گذارند و فرزندان این مرز و بوم را آموزش می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: معلمان به عنوان هدایتگران نیازمند ابزار هدایت هستند که قرآن کریم و سنت ۲ ابزار مهم در این زمینه به شمار می‌روند.

آیت الله محامی تصریح کرد: برای تعلیم تنها آموزش به صورت نظری و تئوری و برای تربیت تنها شرح و تفسیر و توضیح کمک نمی‌کند، بلکه تعلیم و تربیت یک فرایند است که باید گام به گام به صورت پیوسته انجام شود.

وی گفت: در تربیت علمی، اخلاقی، اقتصادی، اجتماعی و عبادی مربی باید دست متربی را بگیرد تا قدم به قدم به مقصد مورد نظر برساند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اذعان کرد: در فرآیند تعلیم و تربیت برای یکی دیگر از ابزارها، نشان دادن الگوها است.

آیت الله محامی خاطر نشان کرد: معرفی الگوها به نوجوانان و جوانان در بهبوهه تهاجم های فرهنگی که دشمنان به دنبال تعریف الگوهای متفاوت و متنوع برای فرزندان ما هستند، امری ضروری و لازم است.

امام جمعه زاهدان گفت: این الگوها می‌توانند شخصیت‌های بزرگی همچون پیامبر(ص)، اهل بیت( ع) و اصحاب بزرگ ایشان که از تمام هستی خود برای نشر اسلام ناب محمدی گذشتند، باشند اما از نظر زمانی و از نظر جایگاه با نسل کنونی دور فاصله دارند به همین دلیل اگر در فرایند تعلیم و تربیت الگویی معرفی کنید که از حیث زمانی معاصر باشد و از نظر جایگاه مثل دانش آموزان و مردم عادی باشند، طبیعتا تاثیر مشهود و بسیاری در فرایند تعلیم و تربیت دارند.

آیت الله محامی با بیان اینکه شهید سلیمانی نمونه بارز یک الگوی معاصر و مردمی است، تشریح کرد: شخصیت شهید سلیمانی ابعاد مختلفی داشت که مقام معظم رهبری از وی به عنوان مکتب شهید سلیمانی یاد کردند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: ایمان و معرفت در باور شهید سلیمانی نسبت به راهی بود که در پیش گرفته بود از مهمترین ویژگی های این شهید والامقام است که دانش آموزان نیز باید با بهره گرفتن از این ویژگی در مسیری که می‌پیمایند با ایمان و معرفت حرکت کنند.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark