کد مطلب: 45986
 
استاندار در ديدار با اعضای كميسيون عمران مجلس:
بهره برداری از پروژه های مهم استان نیازمند اعتبارات کلان ملی است
استاندار سيستان و بلوچستان با اشاره به پهناور بودن این استان گفت: در تدوين برنامه ششم توسعه،سیستان وبلوچستان نياز به توجه و نگاه ويژه ای دارد تا توازن منطقه ای برقرار و توسعه آن همزمان با ديگر مناطق كشور اتفاق بيافتد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۶
 
به گزارش زاهدانه، علي اوسط هاشمي پروژه هاي مهم در دست اجراي استان مانند گاز رساني، پتروشيمي، فولاد و راه آهن را نيازمند اعتبارات كلان ملي و توجه نمايندگان مجلس خواند وگفت: از مساحت 187 هزار كيلومتري استان حدود 100 هزار كيلومتر آن خالي از جمعيت بوده و 51 درصد جمعيت استان نيز روستايي مي باشد و اين امر لزوم حفظ پايداري جمعيت و خدمات رساني به دورترين نقاط استان را مي طلبد .
سيد مهدي هاشمي ضمن تقدير از حضور اعضاي كميسيون عمران در استان سفر نمايندگان مجلس و وزرا به منطقه را باعث آشنايي بيشتر مسئولان با مسايل و مشكلات استان دانست كه مي تواند توجه ملي به توسعه سيستان و بلوچستان و لزوم ارتقاي شاخص هاي آن را جلب كند.
ریيس كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي نيز در اين ديدار با اشاره به طرح هاي نيمه تمام استان گفت: براي اتمام اين طرح ها به 5 هزار و 700 ميليارد تومان اعتبار نياز است كه مجلس براي تامين اين ميزان اعتبار آمادگي دارد و تلاش خواهد كرد.
هاشمي مرزي بودن استان را فرصتي دانست كه مي توان از آن با برقراري مبادلات تجاري گسترده با كشورهاي همسايه در جهت ارتقاي منطقه و بهبود شرايط اقتصادي استان بهره برد.
وي يكي از راهبردهاي اصلي كميسيون عمران مجلس را توجه به مناطق محروم عنوان كرد و افزود: ظرفيتهاي طبيعي و گردشگري استان به اندازه چند كشور دنيا است و بايد براي آن برنامه داشت.
هاشمي گفت: سيستان و بلوچستان 11 و 4 دهم درصد مساحت كشور را دارد به همين اندازه مسايل استان بر كشور تاثير دارد و لازم است به همين ميزان نيز به اين استان توجه شود.
وي توسعه جاده هاي ترانزيتي، تكميل زير ساختهاي عمراني و تجاري و آب و فاضلاب را از نيازهاي استان دانست و توجه مسئولان را به آن جلب كرد.
Share/Save/Bookmark