کد مطلب: 31837
 
واکنش افخم نسبت به توقیف 7 میلیون دلار از دارایی‌های ایران؛
واکنش افخم نسبت به توقیف 7 میلیون دلار از دارایی‌های ایران؛ ماهیت سیاسی حکم روشن بوده و ارزش قانونی ندارد
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به توقیف 7 میلیون دلار از دارایی‌های ایران از سوی کانادا گفت: با توجه به این رویکرد دولت کانادا، ماهیت سیاسی حکم کاملا روشن بوده و این آرا، ارزش قضایی ندارند.
تاریخ انتشار : شنبه ۲ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۳۱
واکنش افخم نسبت به توقیف 7 میلیون دلار از دارایی‌های ایران؛ ماهیت سیاسی حکم روشن بوده و ارزش قانونی ندارد
 
به گزارش زاهدانه ، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به حکم صادره از سوی قاضی دادگاه انتاریو مبنی بر توقیف بیش از 7 میلیون دلار از دارایی‌های ایران در کانادا اظهار داشت: اطلاعی از مراحل این پرونده نداریم و تا کنون از مجاری دیپلماتیک موردی به اطلاع‌مان نرسیده است.

وی افزود: به سادگی می‌توان گفت که روند متعارف و کامل قضایی در مورد این پرونده طی نشده و اگر رایی صادر شده، از نظر ما ارزش قانونی ندارد.   
 
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان به تصمیم یکجانبه دولت کانادا در تعلیق روابط دیپلماتیک و بسته شدن سفارتخانه‌های دو کشور اشاره و تصریح کرد: بر اساس قوانین بین‌المللی، اموال دیپلماتیک از مصونیت برخوردارند و نادیده گرفتن حقوق بین‌الملل تبعات خاص حقوقی خود را در پی خواهد داشت؛ با توجه به این رویکرد دولت کانادا، ماهیت سیاسی حکم کاملا روشن بوده و این آرا، ارزش قضایی ندارند. 

افخم اضافه کرد: طبیعی است جمهوری اسلامی ایران حقوق مادی و قضایی خود را در کانادا محفوظ می‌داند و تعهدات بین‌المللی دولت کانادا را در این خصوص یادآوری می‌کند.
 
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان قربانی تروریسم، همواره این پدیده غیرانسانی را محکوم کرده، گفت: اعمال معیار دوگانه کشورهای غربی از جمله کانادا در مواجهه و مبارزه با تروریسم موجب عدم ریشه‌کنی تروریسم و حتی گسترش آن می‌شود. 
 
انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark