کد مطلب: 36087
 
"چابهار "دروازه و کليد توسعه کشور است
افزايش مبادلات اقتصادي با کشورهاي منطقه از طريق چابهار امنيت را در مرزهاي آبي ارتقا مي بخشد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۴:۳۶
"چابهار "دروازه و کليد توسعه کشور است
 
به گزارش زاهدانه ،به نقل از (مانا) ، معاون توسعه مديريت و برنامه ريزي استاندار سيستان و بلوچستان با بيان اينکه چابهار يکي از 14 منطقه راهبردي جهان است ، گفت : افزايش مبادلات اقتصادي با کشورهاي منطقه از طريق چابهار به طور طبيعي امنيت را در مرزهاي آبي و حتي خاکي جنوب شرق کشور بهبود مي بخشد.

زهرا اربابي گفت: بايد با گسترش زيرساخت ها و فراهم کردن رشد توسعه اقتصادي و مبادلات تجاري به ويژه با کشورهاي همسايه، زمينه هرگونه تهديد خارجي را در آن سوي مرزها ؛ بي اثر و خنثي کنيم.

وي تصريح کرد: چابهار و به ويژه منطقه آزاد تجاري - صنعتي آن به دليل برخورداري از پتانسيل هاي منحصر بفرد و استراتژيک بايد به نماد توسعه، پيشرفت، آباداني و رفاه ايران اسلامي در منطقه و حتي جهان تبديل شود.

به گفته اربابي، چابهار دروازه و کليد توسعه کشور است و براي ايجاد زيرساخت هاي لازم از جمله راه آهن، جاده، بنادر و پتروشيمي بايد برنامه هاي مدون و اجرايي و زمان دار تعيين و اجرا شود.
وي عنوان کرد: سيستان و بلوچستان ظرفيت هاي زيادي براي سرمايه گذاري در زمينه اشتغال و ايجاد طرح هاي شيلات و سرمايه گذاري در اين بخش دارد و به هر ميزان سرمايه گذاري در اين بخش ها، مي توان بهره برداري کرد.

معاون استاندار خاطرنشان کرد: توسعه و گسترش فعاليت هاي بازرگاني مبتني به ظرفيت هاي موجود در بنادر ايران، علاوه بر اجراي راهبرد بسط و توسعه تجارت فرامرزي، در پيشبرد اهداف توسعه اي مناطق و پسکرانه اي متصل به اين بنادر از نقش و جايگاه ارزنده اي برخوردار خواهد بود.

انتهای پیام/
Share/Save/Bookmark