کد مطلب: 56328
 
با هدف فقر‌زدایی و ترویج ازدواج آسان در سال حمایت از کالای ایرانی؛
1000 سری جهزیه به نوعروسان سیستان وبلوچستان اهدا شد/ اجرای بیش از 21 هزار پروژه مردم داری، مردم یاری و محرومیت زدایی در استان
صبح امروز با هدف فقر‌زدایی و ترویج ازدواج آسان در سال حمایت از کالای ایرانی طی مراسمی هزار سری جهزیه هدیه رهبر انقلاب به نوعروسان نیازمند سیستانی و بلوچستانی اهدا شد.
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۴
 
به گزارش زاهدنیوز ، صبح امروز طی مراسمی، هزار زوج جوان سیستان و بلوچستان از شهرهای برخوردار تا نقاط صفر مرزی جهیزیه خود را که هدیه مقام معظم رهبری بود، از سپاه پاسداران تحویل گرفتند.
در سالهای اخیر که روز به روز مشکلات مردم به خصوص در حوزه اقتصادی بیش از پیش می شود، دادن جهیزیه و کمک های مالی و غیره می تواند باعث اشیاق بیشتر جوانان به ازدواج شود چرا که سن ازدواج هرسال بیشتر از گذشته می شود و این موضوه می تواند کمک مضاعفی به کم کردن این سن در جامعه باشد.
حال سپاه پاسداران واسطه ای شده تا هدایای مقام معظم رهبری به نوعروسان و دامادان سیستان و بلوچستان در نقاط مرزی، شهری و روستایی و عشایری برسد و باعث خوشحالی آنان و خانواده هایی شود که توان خرید و یا تکمیل جهیزیه را نداشته باشند.
براین اساس صبح امروز با حضور سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از مسئولان کشوری و استانی، مراسم اهدای هزار جهیزیه به زوج‌های جوان نیازمند سیستانی و بلوچستانی در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد.

اجرای 21هزار و 592 پروژه عمرانی و غیر عمرانی در سیستان و بلوچستان
دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این جلسه گفت: از ابتدای ورود سپاه به عرصه مردم داری، مردم یاری و محرومیت زدایی تاکنون 21هزار و 592 پروژه عمرانی و غیر عمرانی در سیستان و بلوچستان توسط قرارگاه ها و واحدهای مختلف سپاه پاسداران اجرا شده است.

سردار سید ضیاء الدین حزنی با بیان اینکه کل اعتبار اجرای این طرح و پروژه ها بالغ بر 343میلیارد و 115 میلیون تومان بوده است، افزود: از کل این تعداد پروژه، 11هزار و 713 پروژه محرومیت زدایی، هزار و 422هکتار عملیات تسطیح زمین، احداث 6هزار و 314 مسکن محرومین، 333گلخانه، احداث 312باب مدرسه، لایروبی انهار و چاه های برداشت آب و غیره بوده است.
وی ادامه داد: در حوزه راه نیز طی سنوات اخیر 84کیلومتر راه روستایی توسط سپاه پاسداران انجام و به بهره برداری رسیده است.
وی اجرای پروژه های پرورش دام و طیور، پرورش ماهی و شترمرغ و غیره را از فعالیت های سپاه برای اشتغال زایی در مناطق محروم عنوان کرد و گفت: تاکنون 55بیمارستان صحرایی در سطح استان سیستان و بلوچستان راه اندازی شده و به چندین هزار بیمار ارائه خدمات مختلف صورت گرفته است.
سردار حزنی با تشریح دیگر خدمات سپاه و دادن جهیزیه به نوعروسان، تصریح کرد: در سطح کشور تاکنون بالغ بر 60هزار جهیزیه تهیه شده از کالای ایرانی بین تازه دامادان و نوعروسان توزیع شده است.

وی خاطر نشان کرد: این کالاها را به کارخانجات تولیدی داخل کشور که تعطیل شده و یا روبه تعطیلی قرار داشتند سفارش داده ایم و براین اساس نه تنها کارخانجات دوباره به چرخه تولید بازگشتند، بلکه اشتغال خوبی نیز ایجاد شده و جوانان تازه داماد و عروس نیز خوشحال شده اند.
فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق در این مراسم با بیان اینکه در هیج جای دنیا مرسوم نیست که یک نهاد نظامی در حوزه هایی غیر از برنامه ها و فعالیت های نظامی ورود پیدا کند، گفت: سپاه با توجه به دغدغه خاطر مقام معظم رهبری و مشکلات مردم و عقب ماندگی موجود در استان، در زمینه معیشتی و اشتغال و غیره، سپاه پاسداران چند سالی است که در حوزه مردم یاری و مردم داری ورود پیدا کرده است و برای رفع محرومیت ها تلاش می کند.
سردار محمد مارانی اضافه کرد: ساخت مسکن محرومین، ایجاد اشتغال، حوزه بهداشت و درمان، معیشت و غیره از عمده ترین حوزه هایی است که سپاه در آنها ورود پیدا کرده است.

وی با اشاره به اهدای هزار جهیزیه به نوعروسان استان، اظهار کرد: در راستای اقدامات قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در حوزه محرومیت‌زدایی، هزار جهیزیه اهدایی مقام معظم رهبری به هزار نفر از جوانان مددجوی کمیته امداد و نیازمندان مناطق محروم سیستان و بلوچستان اهدا می‌شود.
وی ادامه داد: این زوج‌های نیازمند با اقدامات میدانی قرارگاه، دسته‌های رزمی و نواحی مقاومت بسیح و کمیته امداد امام خمینی (ره) شناسایی شده‌اند، 50 درصد از این جهیزیه‌ها یعنی 500 سرویس به متعلق به زوج‌های کمیته امداد است.
وی افزود: این جهیزیه‌ها شامل لوازم ضروری زندگی و همه کالای ایرانی است که با هدف فقر‌زدایی و ترویج ازدواج آسان برای این زوج‌ها تهیه شده و در تمامی شهرستان‌ها حتی مناطق مرزی توزیع می‌شود، ناگفته نماند که کمیته امداد هم برخی لوازم ضروری دیگر را به این کالاها افزوده است.
خبرنگار:پوریا جهانتیعی
عکاس: مهرداد پارسافر

انتهای پیام//
Share/Save/Bookmark